וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: סיכלנו מתקפת רחפנים מתאבדים על מפעל נשק באיספהאן

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 17:05

משרד ההגנה טען כי רחפן אחד הופל ושניים נוספים גרמו לנזק "קטן" לגג המבנה, אף שבתיעוד מהמקום נראה פיצוץ עז. לטענת טהראן, לא היו נפגעים. בעבר יוחסו כמה תקיפות מסתוריות דומות לישראל, אך ערוץ סעודי טוען: "ארה"ב ומדינה שאינה ישראל תקפו מפעל טילים במסר לרוסיה"

בווידאו: איראן: מתקפת מל"טים על מפעל נשק במרכז המדינה, אין נפגעים/טוויטר

איראן אמרה הלילה (ראשון) כי רחפנים מתאבדים ניסו לתקוף מתקן צבאי לייצור נשק בעיר איספהאן שבמרכז המדינה, אך לטענתה היא סיכלה את המתקפה. לפי משרד ההגנה של איראן, אחד הרחפנים הופל על ידי מערכות ההגנה ושניים אחרים "נתפסו במלכודות הגנה והתפוצצו".

איראן לא פירטה מי אחראי לתקיפה, אך בשנים האחרונות יוחסו לישראל שורת פעולות חשאיות נגד אתרי גרעין וצבא במדינה, כולל באמצעות רחפנים מתאבדים - אחד מהם במפעל צנטריפוגות בכרג' ביוני 2021 ואחר במתקן ביטחוני בפרצ'ין במאי האחרון.

עם זאת, לפי הערוץ הסעודי אל-חדת', התקיפה האחרונה בוצעה על ידי ארצות הברית ומדינה אחרת שאינה ישראל והיא כוונה נגד ייצור טילים בליסטיים. הערוץ טען כי הוא מתבסס על מקורות אמריקניים, שלדבריהם היה בתקיפה גם מסר לרוסיה. איראן סיפקה לרוסיה מל"טים לטובת מלחמתה באוקראינה, ולפי ההערכות במערב היא גם עשויה לספק לה טילים בליסטיים.

"למרבה המזל, המתקפה הלא מוצלחת לא גרמה לאבידות בנפש ונגרם נזק קטן לגג המתקן". למרות הצהרת משרד ההגנה כי לא נגרם נזק משמעותי למתקן, תיעודים מהמקום הראו הבזק עז באתר ורכבי הצלה וכבאיות שהגיעו מחוצה לו.

איראן: מתקפת מל"טים על מפעל נשק במרכז המדינה, אין נפגעים
29.01.23. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הפיצוץ במתקן באיספהאן, הלילה/אתר רשמי, מערכת וואלה!

ישראל מצהירה בכל עת כי לא תאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני, אך היא ממעטת לקבל אחריות על פעולות נגדה כחלק מהמערכה החשאית המתנהלת בין שתי המדינות. החשש מפני עימות אזורי גובר ככל ששיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן נותרות תקועות, וחידושן לא נראה באופק.

ביולי האחרון אמרה איראן כי היא חשפה חוליית חבלה של חמושים כורדים שעבדה עבור ישראל ותכננה לפוצץ מתקן ביטחוני "רגיש" באיסהפאן. "היא (המתקפה) לא השפיעה על המתקנים ועל המשימה שלנו, וצעדים עיוורים כאלו יהיו חסרי השפעה על המשך התקדמותה של המדינה", נמסר בהודעת משרד ההגנה של איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully