וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: גינוי ההתנחלויות באו"ם לא יסייע לפתרון שתי המדינות

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 23:16

לפי מחלקת המדינה, ההחלטה שתדרוש מישראל לחדול באופן מידי כל פעילות התיישבות בגדה "לא מועילה" לקידום תהליך מדיני. לקראת ההצבעה האפשרית ביום שני, הנחה משרד החוץ את השגרירים במדינות החברות במועצת הביטחון לדרוש כי יתנגדו לכל הצבעה, הודעה או תוצר בנושא

בווידאו: סמוטריץ' מגיב לגינוי מארה"ב: נסיר לחלוטין את המגבלות על הבנייה ביהודה ושומרון/מערכת וואלה!

סגן דובר מחלקת המדינה בארצות הברית, ודאנט פאטל, אמר היום (חמישי) כי הצגת טיוטת ההחלטה של האו"ם, לפיה על ישראל לחדול באופן מידי מכל פעילות בשטחים, "לא מועילה" לקידום המשא ומתן על פתרון שתי המדינות.

מוקדם יותר היום דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי מועצת הביטחון של האו"ם תצביע ביום שני על מסמך שידרוש מישראל "להפסיק באופן מיידי את הפעילות בהתנחלויות". זאת, בעקבות הכשרת תשעה המאחזים הבלתי חוקיים וקידום הבנייה בגדה המערבית על ידי הקבינט המדיני-בטחוני.

במסמך, שנוסח על ידי איחוד האמירויות והפלסטינים, נכתב כי "להקמת ההתנחלויות על ידי ישראל בשטח הפלסטיני שנכבש בשנת 1967, כולל מזרח ירושלים, אין תוקף משפטי ומהווה הפרה בוטה של חוקי המשפט הבינלאומי".

מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת לדיון על עליית בן גביר להר הבית, 5 בינואר 2022. Mike Segar, רויטרס
הצגת טיוטת ההחלטה של האו"ם "לא מועילה". מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס, Mike Segar

כפי שנחשף בוואלה!, ישראל מנסה לבלום את המהלך הפלסטיני באו"ם נגד ההתנחלויות, והחלה לפנות לחברות מועצת הביטחון בדרישה שיתנגדו לכל הצבעה על החלטה או אפילו לפרסום הודעה משותפת בתקשורת בנושא - כך לפי מברק שנשלח לכ-15 נציגויות ישראליות ברחבי העולם.

המהלך הפלסטיני נעשה בתגובה להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני, שהחליט ביום ראשון על "הכשרה" של תשעה מאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית והפיכתם להתנחלויות חדשות. עוד הוחלט בקבינט על שורת החלטות בנושא המאבק בטרור, בהם תגבור כוחות משטרה ומג"ב בירושלים, ופעילות מבצעית מוגברת של המשטרה נגד מסיתים ותומכי טרור.

עוד בוואלה!

בכירים אמריקנים: הממשל דן בצעדי תגובה נוספים כדי להבהיר את התנגדותו להרחבת ההתנחלויות

לכתבה המלאה
הקמת מאחז חדש לזכר הרב דרוקמן בשומרון. 20 בינואר 2023. ללא, אתר רשמי
מאחז אור חיים שפונה בחודש שעבר/אתר רשמי, ללא

בישראל מקווים כי ארה"ב תטיל וטו על כל הצעת החלטה שהפלסטינים יביאו להצבעה במועצת הביטחון. עם זאת, בירושלים מעוניינים לנסות ולמנוע מארה"ב לעמוד בפני דילמה האם להטיל וטו על החלטה שמשקפת את עמדת ממשל ביידן נגד ההתנחלויות.

המאמץ הדיפלומטי הישראלי הוא בעל סיכויי הצלחה נמוכים. בירושלים מודעים לכך שרוב חברות מועצת הביטחון לא יתנגדו לדרישה פלסטינית לקיים הצבעה על החלטה בנושא ההתנחלויות, אם האחרונים יתעקשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully