וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מועצת הביטחון של האו"ם תדון בקריאה להפסיק את הבנייה בהתנחלויות

עודכן לאחרונה: 16.2.2023 / 7:15

המסמך נוסח על ידי איחוד האמירויות בתיאום עם הפלסטינים, לאחר החלטת הממשלה להכשיר מאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית, כך לפי רויטרס. במסמך נכתב כי להתנחלויות הישראליות בשטחים הפלסטיניים, כולל במזרח י-ם - "אין תוקף משפטי והן מהוות הפרה בוטה של המשפט הבינלאומי"

בן גביר בפתח ישיבת הממשלה על פינוי מאחזים: "חוק זה חוק"/מעריב (צילום: אנה ברסקי)

מועצת הביטחון של האו"ם תצביע ביום שני על מסמך שידרוש מישראל "להפסיק באופן מיידי את הפעילות בהתנחלויות", כך דווח ברויטרס הלילה (חמישי). זאת, בעקבות הכשרת תשעה המאחזים הבלתי חוקיים בגדה המערבית.

במסמך, שנוסח על ידי איחוד האמירויות והפלסטינים, כתבו כי "להקמת ההתנחלויות על ידי ישראל בשטח הפלסטיני שנכבש בשנת 1967, כולל מזרח ירושלים, אין תוקף משפטי ומהווה הפרה בוטה של חוקי המשפט הבינלאומי".

מתנחלים ניסו להקים מחדש את מאחז "אור חיים", 7 עצורים במקום. ללא, אתר רשמי
הקמת מאחז "אור חיים" בחודש שעבר/אתר רשמי, ללא

החלטת האו"ם מגיעה בעקבות החלטת הממשלה על "הכשרה" של תשעה מאחזים בלתי חוקיים בגדה המערבית והפיכתם להתנחלויות חדשות. לאחר ההחלטה, הרשות הפלסטינית קיימה מגעים עם חברות מועצת הביטחון באו"ם כדי לקדם דיון נגד ישראל ובמיוחד נגד החלטת הקבינט על הבניה בהתנחלויות.

בתגובה להחלטה אמר בכיר אמריקני כי ממשל ביידן "מתנגד בצורה חריפה להרחבת ההתנחלויות ומודאג מהדיווחים על הכוונה להכשיר מאחזים שאינם חוקיים לפי החוק הישראלי". למחרת, שרי החוץ של ארצות הברית, צרפת, גרמניה, בריטניה ואיטליה פרסמו הצהרה בנוסח זהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully