וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב, צרפת, גרמניה, בריטניה ואיטליה: "מוטרדים עמוקות מקידום הבנייה בשטחים"

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 15:48

5 המדינות פרסמו הודעה משותפת בה הדגישו את התנגדותן להחלטת הקבינט לקדם את הבניה בהתנחלויות. חרף העובדה שמדובר בקידום בניה הגדולה ביותר אי פעם, ההודעה לא כללה גינוי, ופורסמה לבקשת ארה"ב מיתר המדינות כדי להציג חזית אחידה נגד המהלך הישראלי

שרי החוץ של ארצות הברית, צרפת, גרמניה, בריטניה ואיטליה פרסמו היום (שלישי) הודעה משותפת והדגישו כי הם "מוטרדים בצורה עמוקה" מהחלטת הקבינט המדיני ביטחוני לקדם בניית עשרת אלפים יחידות דיור בהתנחלויות ולהכשיר תשעה מאחזים בלתי חוקיים.

למה זה חשוב

  • נוסח ההודעה היה זהה להודעה שפרסם אתמול שר החוץ האמריקני טוני בלינקן ולא כלל גינוי לישראל, וזאת חרף העובדה שהחלטת הקבינט כללה את המספר הגדול ביותר של יחידות דיור חדשות בהתנחלויות אי פעם.

מאחורי הקלעים

  • בכירים אמריקנים אמרו כי ארה"ב פנתה לארבע בנות בריתה האירופיות והציעה לפרסם את ההודעה המשותפת כדי להציג חזית אחידה נגד המהלך הישראלי.
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. רויטרס
נוסח ההודעה זהה להודעה שפרסם אתמול. בלינקן/רויטרס

מה הם אומרים

  • "אנחנו מתנגדים בחריפות לצעדים חד צדדיים שרק מגבירים את המתיחות בין הישראלים לפלסטינים וחותרים תחת המאמצים להשיג את פתרון שתי המדינות", נכתב בהודעה.
  • בהודעה נמסר כי חמש המדינות תומכות בהשגת שלום כולל וצודק באמצעות מו"מ. "הישראלים והפלסטינים זכאים לחיות בשלום עם רמה שווה של חירות, ביטחון ושגשוג", נכתב בהודעה. "אנחנו מחויבים לסייע לישראלים ולפלסטינים להגשים את החזון של ישראל שמשתלבת באזור באופן מלא לצד מדינה פלסטינית ריבונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully