וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות שיא: אלפי מתנחלים הגיעו ל"יום המאחזים" ביו"ש בניגוד להוראות כוחות הביטחון

עודכן לאחרונה: 20.7.2022 / 21:30

פעילי ימין הגיעו לכמה מוקדים ביהודה ושומרון במסגרת מבצע להקמת מאחזים לא חוקיים. המתנחלים הקימו אוהלים במקום, נופפו בדגלי ישראל ואף נכנסו לשטחים צבאיים סגורים. מתנועת נחלה נמסר כי הורו לפעילים לא להתעמת עם כוחות הביטחון. בר-לב: "אנחנו לא בתקופת חומה ומגדל"

בווידאו: צעירים מנסים להקים מאחזים חדשי ברחבי יהודה ושומרון/צילום: TPS

מאות לוחמי מג"ב וצה"ל נפרסו היום (רביעי) בכבישים ובצמתים המרכזיים ביהודה ושומרון בשעות האחרונות עקב הגעתם של אלפי מנתחלים במסגרת מבצע להקמת מאחזים לא חוקיים בשטחי C. תחילה פרסו הלוחמים מחסומים למניעת כניסת קבוצות גדולות, וכעת מנסים הכוחות לפנות את המנחלים הרבים שהגיעו למקום.

המתנחלים התאספו בכמה נקודות מרכזיות והחלו להקים בהן אוהלים, למקם מזרונים ולנופף בדגלי ישראל. זאת, בעוד שהלוחמים מנסים לפנות אותם מהמקום ולפרק את האוהלים שבנו. בנוסף, מצה"ל נמסר כי כמה מתנחלים נכנסו לשטחים צבאיים סגורים בניגוד לחוק. מהמשטרה נמסר כי אחת מחברי הנהלת תנועת "נחלה",ידידיה סלונים, נעצר

יום המאחזים, בניגוד להוראות הצבא והמשטרה אלפי מתנחלים ניסו להקים מאחזים ביהודה ושומרון  20 ביולי 2022. TPS
"אנחנו לא בתקופת חומה ומגדל", בר-לב/TPS

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר כי כוונתם של פורעי החוק להקים מאחזים בלתי חוקיים בשטחי יהודה ושומרון פוגעת ביכולת של כוחות הביטחון לבצע את עבודתם ולהגן על אזרחי מדינת ישראל. "אנחנו לא בתקופת חומה ומגדל, ופעולות עברייניות שכאלו ייענו באופן נחרץ על ידי כוחות הביטחון".

כמו כן, אתמול הזהיר גם שר הביטחון בני גנץ את המתכננים להשתתף בפעילויות "יום המאחזים". גנץ הדגיש שהפעילות אינה חוקית, וכי גורמי הביטחון הונחו למנוע את האירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יום המאחזים, בניגוד להוראות הצבא והמשטרה אלפי מתנחלים ניסו להקים מאחזים ביהודה ושומרון  20 ביולי 2022. מעיין ברבי, TPS
"כחמשת אלפים פעילים הגיעו ליהודה ושומרון עד כה", תנועת "נחלה"/TPS, מעיין ברבי

מתנועת "נחלה- תנועה להתיישבות" נמסר כי למעלה מחמשת אלפים בני אדם, כבר הגיעו לשש נקודות הכינוס ביהודה ושומרון - שתיים באזור קריית ארבע, שתיים באזור באזור פסגות וגוש טלמונים, נקודה באזור רבבה ונוספת באזור ברוכין. כמו כן מסרה התנועה כי צפויים להגיע בקרוב עוד כארבעת אלפים בני אדם.

דניאלה וויס, פעילה מרכזית בנחלה אמרה כי לטענתה ישנה "מגמה מרושעת להאשים את התנועה בכוונה התעמת מול כוחות הביטחון", ומסרה כי "הודענו לכל הפעילים לא להתעמת עם כוחות הביטחון, ואם יש פרבוקטורים שיתעמתו הרי שהם לא מייצגים אותנו. במדינת ישראל יש חופש תנועה ואין שום סיבה חוקית למנוע מאנשים לעלות". עוד טענה התנועה כי המשטרה החרימה שישיות מים של כמה מפעילי הימין. לדבריהם בשטח נמצאים נשים, ילדים, ותינוקות הזקוקים למים בחום.

יום המאחזים, בניגוד להוראות הצבא והמשטרה אלפי מתנחלים ניסו להקים מאחזים ביהודה ושומרון  20 ביולי 2022. מרדכי עמאר, TPS
כוחות מג"ב מרסנים מתנחלים שהגיעו ליו"ש במסגרת "יום המאחזים"/TPS, מרדכי עמאר

בתגובה למבצע המאחזים, כמה קבוצות של פעילי שמאל פתחו במחאות באזור יהודה ושומרון. קבוצה אחת הקימה מייצג מחאה, כשפעיליה לובשים בגדים לבנים ומחזיקים מטרית לבנות, לטענתם כדי להראות כי "אפילו חיילי קרטון יכולים להגן על הפלסטינים ולעצור את הפשע המתוכנן". כמו כן, קבוצה נוספת של פעילי שמאל מפגינה באזור מעבר חשמונאים.

ח"כ גבי לסקי הגיעה ללמחאת פעילי "שלום עכשיו" בבתנחלות ברקן, ודיווחה כי המשטרה ביקשה מהמפגינים לחזור אל תחומי הקו הירוק. לסקי טוענת כי מדובר באכיפה בררנית כלפי אנשי שמאל. מתנועת "שלום עכשיו" נמסר כי "במקום לעצור את פושעי המאחזים, נטפלים לאזרחים שומרי חוק"

יום המאחזים, בניגוד להוראות הצבא והמשטרה אלפי מתנחלים ניסו להקים מאחזים ביהודה ושומרון  20 ביולי 2022. מרדכי עמאר, TPS
"אין שום סיבה חוקית למנוע מאנשים לעלות", דניאלה וויס/TPS, מרדכי עמאר

המשטרה חסמה עד כה את אמצע הדרך מהר חברון לכיוון קרית ארבע, צומת קרית ארבע, צומת כרמי צור, צומת כרם רעים, צומת אח"י ואת כביש נחל קנה.

עוד מסרה המשטרה כי בעקבות הפעולות קיים עומסי תנועה בכביש 5 בקטע הסמוך למחסום חוצה שומרון, ומבקשים מהנהגים לנהוג בזהירות ולהישמע להוראות השוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully