וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייס שקרא להרוג "ראש ממשלה שינהיג דיקטטורה" זומן לחקירה במשטרה

עודכן לאחרונה: 5.2.2023 / 14:40

אל"מ במיל' זאב רז, שהשתתף במבצע להפצצת הכור בעיראק, ייחקר בעקבות פוסט שפרסם בפייסבוק, שבו רמז כי נתניהו הוא "בן מוות". למרות שהוא חזר בו אחרי יממה, קרא נתניהו: "יש לפעול מיידית נגד המאיימים ברצח"

בווידאו: חקירת זאב רז בלהב 433/יותם רונן

אל"מ במיל' זאב רז זומן היום (ראשון) לחקירה במשטרה, בעקבות הפוסט שפרסם בפייסבוק, שבו כינה את ראש הממשלה בנימין נתניהו "בן מוות". בפוסט, קרא רז להרוג "ראש ממשלה שינהיג דיקטטורה", אך יממה אחרי הפרסום הוא מחק את הדברים שכתב וחזר בו. רז היה בין הטייסים שהשתתפו בהפצצת הכור האטומי בעיראק.

"הפוסט שהעליתי כאן עם המילים 'דין רודף' היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. אינני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים", כתב בפוסט החדש. מהליכוד נמסר: "ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו שוברת שיאים של טירוף".

זאב רז, טייס בחיל האוויר, השתתף במבצע אופרה – פיצוץ הכור הגרעיני בעירק. עמוס חלפון, במחנה, במחנה
"ראש ממשלה שינהיג דיקטטורה הוא בן מוות". רז/במחנה, עמוס חלפון, במחנה

"מפליאה אותי מתינות הניסוח של חודק. רק התגוננות בנשק? פאסיבית? כוסות רוח למת", כתב רז בפוסט שנמחק תוך שהוא מתייחס לעו"ד דוד חודק שאמר "לא אהסס להשתמש באש חיה אם יכריחו אותי לחיות בדיקטטורה". עוד הוסיף רז בדבריו: "אם יקום ראש ממשלה ויטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף. דין הרודף שלי אומר - אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו. לא מנומס, מעורר חלחלה, אבל הברירה היא הרבה מתים חפים מפשע, ומוטב להרוג קודם את הפושעים".

עוד בוואלה!

אפס מנכ"ליות בממשלה: שדולת הנשים דרשה מנתניהו לפעול למינוי נשים לתפקידי מנכ"ל לאלתר

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 29 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"נחצו גבולות". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

עורך דינו של זאב רז, דניאל חקלאי, מסר בתגובה להחלטת משטרת ישראל לפתוח נגדו בחקירה פלילית כי "זאב רז לא קרא לפגוע באיש לרבות נתניהו. הוא שיתף פוסט שהתמקד בתסריט שבו הופכת מדינת ישראל לדיקטטורה. כך או אחרת, הוא חזר בו, מחק את הדברים והסתייג מהם מפורשות".

"מדובר בסופר וקצין בכיר שפיקד על בית הספר לטיסה של צה"ל ועמד בראש להק מטוסי הפצצת הכור הגרעיני בעיראק. הוא קצין מעוטר ומוערך שהגן על אזרחי מדינת ישראל ועל הדמוקרטיה הישראלית תוך סיכון חייו", הוסיף. "הוא אכן חושש מאד מהפיכה משטרית שתהפוך את מדינתנו לדיקטטורה. מדובר בדאגה לה שותפים מרבית אזרחי מדינת ישראל לפי כל הסקרים. אך מובן שההתנגדות להפיכה זו תבוצע אך ורק בדרך של התנגדות בלתי אלימה".

עורך דינו של רז: "לא קרא לפגוע באיש לרבות נתניהו"

נתניהו מסר הלילה בעקבות דבריו של רז: "בשבועות האחרונים אנחנו עדים לגל גובר של הסתה, מידי יום נחצים גבולות. נדמה היה שכל הגבולות נחצו באיומים על נבחרים ציבור ועליי, אבל מסתבר שלא - כי היום שמענו וחזינו באיום לרצח. איום מפורש לרצח של ראש ממשלה בישראל".

"אני יודע שיש ויכוח מה מסכן את הדמוקרטיה, אבל זה לא דבר שנתון לוויכוח - זה סכנה אמיתית לדמוקרטיה. אני מצפה מגורמי אכיפת החוק וגורמי הביטחון, שדיברו באופן ברור וחד בזמן הממשלה הקודמת על תופעות פחותות בהרבה בחומרתן, שייצאו לפחות באותה חומרה ובאותה בהירות נגד התופעה המחרידה הזאת", המשיך נתניהו. "אני מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול באופן מיידי נגד מי שמסית או מאיים ברצח".

בתוך כך, בשבוע האחרון, פתחה המשטרה בחקירה בעקבות תלונה שהוגשה נגד דברי עו"ד דוד חודק על כך שהוא יהיה מוכן "להילחם" אם המהפכה המשפטית תוביל לשלטון דיקטטורי במדינה. עו"ד חודק, שנכלל ברשימת העדים המקורית במשפטו של נתניהו, אמר את הדברים בפאנל על הרפורמה המשפטית בכנס לשכת עורכי הדין באילת.

"הממשלה לדעתי לא מבינה לאיזה בוץ היא נכנסת", אמר בכנס. "אנשים מוכנים להילחם עם נשק נגד תוכנית החקיקה ההרסנית הזאת. אז כולם מזדעזעים, איך אתה אומר דבר כזה? אז אני אומר: אם יגררו אותי לשם, זה מה שאני אעשה. אני לא אעזוב את הארץ, ואני לא אחיה בדיקטטורה. הם הולכים על זה בכל הכוח - ואנחנו נתנגד לזה בכל הכוח. ויהיה אשר יהיה". עוד הזהיר כי "תהיה פה אולי מלחמת אחים, לצערי".

הוכחות דנה כשדי נ' יאיר נתניהו- תביעה כספית, נזיקית, לשון הרע, הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות, בימ"ש שלום מרכז כפ"ס 01 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
מה עם יאיר נתניהו?/ראובן קסטרו

מקרה שעשוי להיות דומה לזה של רז, היה כשבנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, אמר שבכירי הפרקליטות והמשטרה בגדו במדינה, ולכן יש לגזור עליהם "עונש שאינו כלא". זאת, לטענתו, בגלל ש"ניסו לתפור תיק לראש ממשלה שנבחר על ידי העם", ובכך ניסו לקיים הפיכה שלטונית.

"בסופו של דבר הייתה פה הפיכה שלטונית בזדון. לא מתוך ראיית מנהרה ולא כל השטויות האלה, הם ידעו שהם תופרים אדם חף מפשע, שהוא במקרה ראש הממשלה שנבחר על ידי העם הישראלי", אמר יאיר נתניהו. לדבריו, "זאת אומרת שהם מבטלים את הבחירה של העם הישראלי, בחירה דמוקרטית. קוראים לזה בגידה במדינה. וכולם מוזמנים להיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל ולהסתכל מה העונש על בגידה במדינה, וזה לא כלא, רק אני אגיד את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully