וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת מפצעיו שמעון מעטוף - הנרצח הרביעי בפיגוע באלעד ביום העצמאות

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 9:13

מעטוף, תושב ברקת, היה המאבטח בפארק שאליו הגיעו שני המחבלים, שרצחו שלושה נוספים בפיגוע הגרזנים במוצאי יום העצמאות. בפיגוע נרצחו יונתן חבקוק ובועז גול, תושבי העיר, וכן אורן בן יפתח, תושב לוד שהסיע את המחבלים מבלי שידע את כוונותיהם

בווידאו: שלושה בני אדם נרצחו, שניים נפצעו קשה בפיגוע באלעד/צילום: מד"א, איחוד הצלה, יותם רונן, דוברות משטרת ישראל, דוברות בית החולים בילינסון ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

שמעון מעטוף שנפצע קשה בפיגוע באלעד במוצאי יום העצמאות מת הבוקר (חמישי) מפצעיו. בכך עלה מניין מניין הנרצחים בפיגוע לארבעה. מעטוף, תושב ברקת, נפצע קשה בפיגוע והיה מאושפז מאז. הוא היה המאבטח בפארק שאליו הגיעו שני המחבלים. בפיגוע נרצחו יונתן חבקוק ובועז גול, תושבי העיר וכן אורן בן יפתח, תושב לוד שהסיע את המחבלים, ללא שידע את כוונותיהם. הלווייתו של מעטוף תתקיים ב-14:30 במושב ברקת.

בתו, אביבה, אמרה הבוקר ברדיו 103 כי אביה היה מחוסר הכרה מאז הפיגוע. "מהרגע שהוא נפצע עד הרגע שהוא נפטר הוא חי בנס. בתוך תוכנו ידענו שהמצב מאוד קשה. הוא לא היה מתקשר ומגיב. אמרו שהמצב קשה ושיש פגיעת ראש. לא עזבנו אותו לרגע, היינו איתו 24/7".

באוגוסט האחרון נכנסו כוחות צה"ל לכפר רומאנה, הסמוך לג'נין, כדי להרוס את בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע. המחבלים הם אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן 19, וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20. השניים נתפסו בתום ארבעה ימי מצוד, ונעצרו ללא התנגדות, לאחר שאותרו כשהסתתרו בשיח ביער סמוך לעיר במרחק של כמה דקות נסיעה ממקום הפיגוע. בתשאול אחד המחבלים השיב: "עשיתי פיגוע, אני לא יודע מה קרה שם, הכינו בן אדם". כמו כן, נמצא הגרזן שבו השתמשו המחבלים בפיגוע.

שמעון מעטוף. באדיבות המשפחה
שמעון מעטוף/באדיבות המשפחה
זירת הפיגוע באלעד 5 במאי 2022. רויטרס
זירת הפיגוע באלעד. מאי 2022/רויטרס

מחקירת המחבלים עלה כי השניים עבדו בעיר והכירו אותה היטב. הם ביצעו את הפיגוע בפעם ה-17 שבה נכנסו לישראל דרך פרצה בגדר, שיצרו בעצמם, אז אסף אותם אחד הנרצחים. הם נסעו לחניון גן שעשועים, ושם רצחו אותו.

אחרי הפיגוע פרצה סערה בעקבות הידיעות כי אחד הנרצחים הוא זה שהסיע את המחבלים לזירה. אשתו, נופר בן יפתח, ביקשה בפוסט בפייסבוק שיופסקו ההתקפות נגד בעלה. "עם ישראל, תחוסו עלינו בשעה הקשה שלנו", כתבה. "כמה רוע יכול להיות כשהאצבע קלה על המקלדת. תנו לנו בבקשה להתאבל בימי השבעה מבלי לעסוק בהתגוננות מפני התקפות מרושעות".

בן יפתח גם הוסיפה בפוסט את תגובתה הרשמית של המשפחה, שבה נכתב: "אנו מזועזעים מהשיח ברשתות החברתיות ובתקשורת בניסיון המתועב לקשור את בננו האהוב אורן לפיגוע הנפשע שהוא בעצמו קורבן שלו. אורן עבד לפרנסתו כנהג הסעות ישר ותמים. כמו שנהג מונית לא בודק מי עולה לו למונית ככה לא נדרש ממנו לבדוק אישורי עבודה או שהייה. זאת בניגוד לקבלן שמעסיק פועלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully