וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם המצוד: כוחות הביטחון לכדו את המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 13:12

בתום 4 ימי חיפושים אותרו שני המפגעים שרצחו 3 בני אדם. כוחות של צה"ל ומשטרה מצאו אותם מסתתרים בשיח ביער סמוך לעיר ועצרו אותם ללא התנגדות. בזמן החיפושים השניים התחבאו באותו המקום, ונמצאו בזכות כתמי דם בשטח. אחד המחבלים: "עשיתי פיגוע - לא יודע מה קרה שם"

בווידאו: תיעוד מעצר המחבלים שבצעו את הפיגוע באלעד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, דוברות שב"כ והמשטרה וניב אהרונסון

כוחות הביטחון לכדו היום (ראשון) את המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד ביום חמישי האחרון שבו נרצחו יונתן חבקוק, בועז גול ואורן בן יפתח. השניים נתפסו ונעצרו ללא התנגדות וכשהם בחיים, לאחר שאותרו כשהסתתרו בשיח ביער סמוך לעיר במרחק של כמה דקות נסיעה ממקום הפיגוע. בתשאול אחד המחבלים השיב: "עשיתי פיגוע, אני לא יודע מה קרה שם, הכינו בן אדם". כמו כן, נמצא גרזן שבו השתמשו המחבלים בפיגוע.

מתחקיר ראשוני עולה כי אמש חייל מילואים מיחידת מרעול גילה כתמי דם ביער. הוקפצו אל המקום כוחות וירו פצצות תאורה באוויר. כשראו שזה לא אפקטיבי בגלל החושך הוחלט בבוקר לצאת לסריקות באותו אזור. במהלך הסריקות, רכז שב"כ עם המאבטח שלו זיהו סימן חשוד ליד עץ ומהר מאוד כיוון לתנועה חשודה בתוך שיח סמוך. הרכז יחד עם המאבטח שלו וקצין מגלן כיוונו נשק לעבר השיחים וסגרו על המחבלים. לאחר שיצאו המתחבאים בידיים מורמות בוצעה השוואה לתמונות והיה ברור שמדובר בשני המחבלים. כל זמן המצוד הם הסתתרו ביער הסמוך לאלעד. לדברי מפקד מחוז מרכז, אבי ביטון, בשעות הראשונות לאחר הבריחה המחבלים כבר התכסו בשמיכה מתחת לסלעים ביער.

מעצר המחבלים סמוך לראש העין. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
אחד המחבלים לאחר שנתפס/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי אמר בסיום החיפושים כי "הודות לפעילות המשטרה, צה"ל ושב"כ, תם ונשלם המצוד אחר המחבלים. הפעילות האינטנסיבית מיד לאחר האירוע והצפת השטח במאות שוטרים ולוחמים יחד עם האמצעים שהפעלנו, אילצה אותם להסתתר בשטח והביאה אותנו למציאתם. אמרנו שלא נשקוט ולא ננוח עד שנשים עליהם את היד וכך היה".

הרמטכ"ל אביב כוכבי שיבח את פעילות הלוחמים. "הבוקר קיימנו הערכת מצב מיוחדת, בהמשך לאירועים האחרונים. לוחמי צה"ל פעלו במהלך סוף השבוע האחרון בשילוב זרועות יחד עם המשטרה והשב"כ, והביאו לתפיסתם של המרצחים", אמר כוכבי. "נוסיף לפעול לעצירת הטרור וחיזוק הביטחון ותחושת הביטחון של אזרחי מדינת ישראל".

מעצר המחבלים סמוך לראש העין. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
אחד המחבלים לאחר שנתפס/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"ידע כל מחבל שידה הארוכה של משטרת ישראל ומערכת הביטחון כולה תגיע לכל מי שיפגע באזרחי ישראל", המשיך המפכ"ל. "אנחנו נחושים להמשיך במלחמה מול הטרור. אני מודה לכל הכוחות שפעלו ימים רצופים ללא שינה בסריקות נרחבות ותודות גדולות לשותפינו במערכת הביטחון שעמדו לצידנו כתף אל כתף במאמץ המבצעי שהשתלם הבוקר".

מהחקירה עולה כי למרות תגבור הכוחות בקו התפר, המחבלים חדרו לישראל דרך פרצה בגדר. כחלק מהמצוד יחידות מיוחדות ומסווגות של המשטרה וצה"ל השתמשו באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ובהם רחפנים ומסוקי משטרה, הסורקים את השטח ומשדרים בזמן אמת לחפ"ק המבצעי המשולב של מחוז המרכז, באופן הממקד ומכוון את היחידות על הקרקע אל דמויות חשודות.

הגרזן ששישמה את המחבלים בפיגוע באלעד 8 במאי 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
הגרזן שבו השתמשו המחבלים/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתוך כך, בתום הערכת מצב ביטחונית הוחלט להאריך את הסגר הכללי שהוטל על יהודה ושומרון, וכן על המעברים ברצועת עזה עד ליום שני - כך הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים. בהודעה נמסר כי במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

אתמול פרסמה המשטרה הודעה ובה היא מבקשת מהציבור להימנע מתנועה רגלית וממפגשים בטבע באזורים שבהם פועלים כוחות הביטחון, שגם נסגרו לתנועת כלי רכב. במשטרה הדגישו כי יש לנהוג באחריות ולהימנע משרשור הודעות כוזבות ממקור לא ידוע ברשת, שמודיעות על "הנחיות הסתגרות בבתים ותנועות חשודות בערים". לדברי המשטרה, כאשר ניתנת הנחייה כזאת לציבור, היא מפורסמת על ידי הודעה רשמית בכלי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully