וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבלי שעורר את חשדו: אחד הנרצחים הסיע את המחבלים לזירת הפיגוע באלעד

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 0:03

אורן בן יפתח הסיע את המחבלים ללא ידיעתו סמוך לכיכר ברחוב אבן גבירול בעיר - עם הגעתם למקום, הם יצאו עם גרזן וסכין ורצחו אותו. לאחר מכן, המשיכו לעבר האמפי פארק - ורצחו גם את יונתן חבקוק ובועז גול

בווידאו: זירת הפיגוע/צילום: שלומי גבאי

הדיווח הראשון למד"א על הפיגוע באלעד הגיע אמש (חמישי) ב-20:36. אורן בן יפתח, שנרצח בפיגוע באלעד, הסיע את המחבלים ללא ידיעתו לכיכר ברחוב אבן גבירול בעיר. עם הגעתם למקום, יצאו עם גרזן וסכין, רצחו אותו והכו אזרחים ליד כיכר החיטה.

הפיגוע באלעד | כיכר החיטה. אתר רשמי, פלאש 90
כיכר החיטה/פלאש 90, אתר רשמי
זירת הפיגוע באלעד 6 במאי 2022. קרין שגיא
הפארק באלעד, בו נרצחו חבקוק וגול/קרין שגיא
זירת הפיגוע באלעד 6 במאי 2022. קרין שגיא
הפארק באלעד, בו נרצחו חבקוק וגול/קרין שגיא

לאחר מכן המשיכו ברחוב אבן גבירול לעבר האמפי פארק, וירדו לעברו במדרגות. שם, לפי עדויות, ניסה לעכב אותם יונתן חבקוק בכניסה - ובתגובה הם רצחו אותו. לאחר מכן פגשו בבועז גול, ורצחו גם אותו במכות גרזן.

זירת פיגוע, אלעד, 5 במאי 2022. יוסי אלוני, פלאש 90
רחוב אבן גבירול/פלאש 90, יוסי אלוני
הפיגוע באלעד | המדרגות לכיוון האמפי פארק. אבשלום ששוני, מעריב
המדרגות לכיוון האמפי פארק/מעריב, אבשלום ששוני

על פי הנחת העבודה של כוחות הביטחון, השניים ברחו רגלית לאחר הפיגוע דרך הגדר הצפונית של אלעד. הנחת עבודה נוספת היא שהם נמלטו ברכב.

הפיגוע באלעד | האמפי פארק. אבשלום ששוני, פלאש 90
האמפי פארק/פלאש 90, אבשלום ששוני

את הפיגוע ביצעו שני מחבלים מג'נין, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי בן 19, וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן 20. עוד לא ברור כיצד הגיעו לאלעד והם טרם נתפסו. כוחות הביטחון פתחו במצוד אחר המחבלים שנמשך גם בשעה זו. במערכת הביטחון חוששים שהמחבלים ברחו לשטחים, ועל כן פרסו מחסומים בכבישים השונים וסורקים אחר רכב חשוד שנמלט מהזירה. "אויבינו יצאו למסע רצח כנגד יהודים באשר הם", אמר ראש הממשלה נפתלי בנט. "מטרתם לשבור את רוחנו, הם ייכשלו. אנחנו נשים ידינו על המחבלים ועל סביבתם התומכת, והם ישלמו את המחיר. אני מוסר את תנחומיי מעומק ליבי למשפחות הנרצחים".

פניית משפחת בן יפתח בבקשה להימנע ממתקפות עליה. ללא קרדיט, צילום מסך
בקשת משפחת בן יפתח להימנע ממתקפות נגדה/צילום מסך, ללא קרדיט

משפחתו של קורבן הפיגוע אורן בן יפתח פנתה בהודעה המבקשת להימנע מלתקוף אותה. "אנחנו מזועזעים מהשיח ברשתות החברתיות ובתקשורת, בניסיון המתועב לקשור את בננו האהוב אורן הי"ד לפיגוע הנפשע שהוא בעצמו קורבן שלו", נאמר בהודעה. המשפחה מסבירה שבן יפתח עבד כנהג הסעות, ושפעל על פי החוק. "לא נדרש ממנו לבדוק אישורי עבודה או שהייה, וזאת בניגוד לקבלן שמסיע פועלים", מסבירה המשפחה. אשתו הוסיפה בפנייה משלה: "עם ישראל, חוסו עלינו בשעה הקשה שלנו. תנו לנו בבקשה להתאבל בימי השבעה, בלי לעסוק בהתגוננות מפני התקפות מרושעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully