וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותקפו בגרזן: 3 נרצחים בפיגוע באלעד - מצוד אחר המחבלים

עודכן לאחרונה: 6.5.2022 / 6:07

שני מחבלים תקפו עוברי אורח בכמה מוקדים בעיר, ביניהם פארק מרכזי. שניים נפגעו באורח קשה, ועוד שניים במצב קל ובינוני. מחסומים נפרסו לאורך הכבישים, ומסוק מבצע סריקות אחר רכב מסחרי שככל הנראה נמלט מהזירה. אף ארגון טרור לא לקח אחריות, חמאס בירך

בווידאו: שלושה בני אדם נרצחו, שניים נפצעו קשה בפיגוע באלעד/צילום: מד"א, איחוד הצלה, יותם רונן, דוברות משטרת ישראל, דוברות בית החולים בילינסון ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

יונתן חבקוק, תושב אלעד כבן 40, ובועז גול גם הוא בן כ-40 מאלעד, ואורן בן יפתח תושב לוד, בן 37, נרצחו אתמול (חמישי) בערב בפיגוע בפארק שסמוך לרחוב אבן גבירול באלעד, אחרי שהותקפו על ידי שני מחבלים בגרזן ובנשק חם בכמה מוקדים בעיר. בפיגוע נפצעו גם גבר בן 75, גבר בן 38 וצעיר בן 20 באורח קשה, וצעיר נוסף, בן 23 נפצע באורח קל. הפצועים פונו לבתי החולים שיבא תל השומר ובילינסון בפתח תקווה. ראש הממשלה, נפתלי בנט, מקבל עדכונים שוטפים ויקיים בשעה הקרובה הערכת מצב עם כלל ראשי מערכת הביטחון.

מצוד מתנהל אחר המחבלים. כוחות ביטחון רבים הגיעו לזירת הפיגוע, מחסומים נפרסו בכבישים כדי למנוע את בריחת המפגעים לשטחים, ומסוק מבצע סריקות מהאוויר אחר רכב מסחרי שככל הנראה נמלט מהמקום. המפכ"ל קובי שבתאי הגיע לזירת האירוע. מתחקיר ראשוני עולה כי אדם אחד נרצח ברחוב אבן גבירול ומשם המחבלים המשיכו לפארק. תושבי העיר התבקשו להישאר בתים ולדווח למשטרה על כל תנועה חשודה.

זירת הפיגוע באלעד 5 במאי 2022. רויטרס
זירת הפיגוע באלעד/רויטרס

על פי גורמי ביטחון, כל הנרצחים נפגעו מנשק קר ולא מירי. בשעה הקרובה תתקיים הערכת מצב שבה יציגו את המידע שידוע עד כה. בשלב הזה לא ברור מי עומד מאחורי הפיגוע. במשטרה ובשב"כ אוספים נתונים מהשטח כדי לחשוף את נתיב הבריחה של המחבלים.

ראש עיריית אלעד אמר בזירת האירוע: "זו לא זירה אחת. כוחות הביטחון עושים את העבודה. כולנו מתפללים לבורא עולם. ליבנו עם הפצועים. תאמרו תהילים. בואו נעבור את האירוע בצורה הטובה ביותר. צריך להיכנס לבתים להגיד תהילים ולהרגיע את הילדים".

עוד בוואלה!

המפכ"ל: "האיום הביטחוני מבית לא פחות חמור מזה שמופנה אלינו מהאויב"

לכתבה המלאה
פינוי פצועי פיגוע באלעד, בי"ח בילינסון, 5 במאי 2022. ראובן קסטרו
פינוי פצועי הפיגוע באלעד/ראובן קסטרו

"מדובר בזירה קשה מאוד. מספר פצועים פונו בשלב מוקדם מאוד לטיפול בבית חולים. כרגע אנחנו מנהלים מרדף מסודר ומאורגן אחרי מפגע או שניים שנמלטו מהזירה", אמר מפקד מחוז המרכז אבי ביטון. "יש לנו כרגע כוחות משטרה מיוחדים, שב"כ, מסוקים באוויר, יחידות לוחמות. אני מקווה שנשים עליהם את היד כמה שיותר מהר. הנחת העבודה שהם פלסטינים, שנמצאים באזור".

חמאס בירך על הפיגוע, ומסר כי "פיגוע גבורה איכותי שנותן מכה לכיבוש במסגרת התגובה על פשעי הכיבוש ופריצת מתנחליו לאל-אקצא. עמנו ימשיך במאבק ובהגנתו על המסגד בכל האמצעים, הכיבוש הציוני ישלם את מחיר פשעיו ומדיניותו הגזענית". בסוף השבוע שעבר מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר קרא לבצע פיגועים בגרזן, ובנאום שנשא אמר: "שכל אחד יכין את הרובה שלו. מי שאין לו רובה שיכין את הגרזן או הסכין שלו".

סינוואר קורא לבצע פיגועים בגרזן. שבוע שעבר

בווידאו: סינוואר קורא לצאת עם נשק או עם גרזנים לבצע פיגועים בישראל/צילום: רשתות ערביות
זירת פיגוע, אלעד, 5 במאי 2022. ג'מאל עוואד, פלאש 90
זירת הפיגוע באלעד/פלאש 90, ג'מאל עוואד

אחד מהעדים לאירוע אמר: "היה לי ולחבר שלי נס. שני ערבים עם גרזנים באו עלי ועל חבר שלי. אני והחבר נתנו מלחמה. ברוך השם ניצחנו אותם". מפקד אגף מבצעים במשטרה, אופיר בינדר, שהגיע לזירה מסר כי "יש לנו מספר זירות, אנחנו במצוד אחר החשודים אנחנו לא יודעים מעבר לזה פרטים. מפעילים מסוקים, כוחות מיוחדים, מחסומים. כל הפצועים פונו. מנצל את ההזדמנות לפנות לציבור - צריך להיכנס לבתים, לא להוציא תמונות, לשמור על הצירים פנויים".

מתנדב זק"א שהגיע למקום האירוע סיפר כי "הגעתי לכיכר אבן גבירול ועוברים ושבים סיפרו שהמחבלים התחילו בכיכר ומשם רצו לתוך הפארק. הם תקפו עם גרזנים ובסכינים. היו שם מלא אנשים, מכל פינה זעקו לעזרה, לא הצלחנו להשתלט. כל השביל מלא בפצועים ששרועים על הרצפה יכול היה להיות אירוע יותר חמור, אין שם יותר מדי אנשים עם נשק ואין איך להתגונן".

זירת פיגוע, אלעד, 5 במאי 2022. מד"א
זירת הפיגוע באלעד/מד"א

חבר מועצת העיר אלעד, יניב בדלוב, התריע לפני כחודש בפני ראש העיר מפני פיגוע בעיר. בדלוב ביקש להציב מאבטחים בכניסה לעיר והודיע שיגיע בעצמו לעשות זאת. באחת הפעמים כשהגיע אף עוכב לחקירה. לדבריו, הוא חשש מעובדים ערבים שנכנסים לעבוד בתוך העיר.

זירת הפיגוע באלעד 5 במאי 2022. רויטרס
זירת הפיגוע באלעד/רויטרס
זירת פיגוע, אלעד, 5 במאי 2022. קרין שגיא
זירת הפיגוע באלעד/קרין שגיא

ביום שישי האחרון נרצח בפיגוע ירי באריאל המאבטח ויאצ'סלב (דניאל) גולב. חמאס הודיע כי הפיגוע הוא רק חלק משרשרת תגובותיו בעקבות "התוקפנות בהר הבית". זו היתה הפעם הראשונה בגל הטרור הנוכחי שחמאס לוקח אחריות על פיגוע.

בסוף השבוע נעצרו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע. המפגעים הם יחיא מרעי בן ה-19 ויוסף עאסי בן ה-20, שניהם תושבי הכפר הסמוך קרוואת עין חסן. השניים כבר נעצרו בשנה שעברה על ידי כוחות הביטחון. עאסי, המזוהה עם חמאס, אף הואשם בהסתה והיה כלוא בעבר

מקופת החולים כללית נמסר כי בעקבות גל הטרור, נפתח קו תמיכה לסיוע נפשי ורגשי למטופליה, המופעל בסיוע עובדים סוציאלים ופסיכולוגים. הקו, שמספרו 03-7472010, זמין כבר החל משעות אלו ויינתן בו מענה רציף לאורך כל שעות הלילה ומעבר לכך, ככל שיעלה הצורך. מחר יצטרף למענה קו שיופעל במרפאת בריאות הנפש בארי של כללית בבני ברק, שמספרו 03-6714700. הקו יופעל בשעות 8:00 עד 12:00 ובמקביל ניתן יהיה להגיע פיזית למרפאה, ברחוב בארי 5 בני ברק, בשעות 10:00 עד 12:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully