וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב זה קורה: מנהלת קופת חולים הותקפה בבאר שבע, חשודה נעצרה

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 20:12

אחרי שביתת הרופאים בעקבות האלימות שמופנית כלפיהם מדי יום, מטופלת תקפה את מנהלת המרפאה. שוטרים הגיעו לזירת האירוע ועצרו את החשודה, אישה בשנות ה-30 לחייה. המקרה הסתיים ללא נפגעים, ומנהלת הסניף לא נזקקה לטיפול

בווידאו: אלימות בביה"ח סורוקה: הורים חלקו על דעת רופא בנם ותקפו אותו בפניו/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מנהלת סניף קופת חולים בבאר שבע הותקפה היום (רביעי) על ידי מטופלת. האירוע הסתיים ללא נפגעים, ומנהלת הסניף לא נזקקה לטיפול. שוטרים שהגיעו למקום עיכבו לחקירה את החשודה, תושבת העיר בשנות ה-30 לחייה.

מוקדם יותר השבוע שבתו בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים החלו הבוקר (שני) בשביתה של 24 שעות, במחאה על אירועי האלימות החמורים נגד צוותי הרפואה. בתי החולים יעבדו היום במתכונת של שבת וחג, ורק טיפולי החירום יפעלו.

ניידות משטרה. שלומי גבאי
ניידת משטרה. אילוסטרציה/שלומי גבאי

טיפולי החירום שעבדו היו שירותי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים. מנכ"לים, מנהלי בתי חולים, רופאי צה"ל, משרד הביטחון, משטרה ושירות בתי הסוהר לא ישבתו. יצטרפו לשביתה גם הרופאים העובדים בלשכות הבריאות, רופאים בבתי הספר, רופאים העובדים במשרדי ממשלה ובמוסדות רפואיים אחרים וכן רופאים הממלאים תפקידים אדמיניסטרטיביים

בהסתדרות הרפואית, בה הכריזו על השביתה, הפנו אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות וטוענים כי למרות האלימות הגואה, משרד הבריאות, בתי החולים וקופות החולים לא עושים מספיק כדי למגר את אותם מקרי האלימות. "למרבה הצער לא נוספו די מאבטחים להגנה על הצוותים הרפואיים, לא הוחמרה הענישה, לא הוטמעו מערכות דיווח למניעת אירועי האלימות ולא נעשה דבר לשמירה על בטחון הרופאים", הסבירו.

עוד בוואלה!

"לא איום על רוסיה": ג'ו ביידן הודיע על משלוח 31 טנקי אברמס לאוקראינה

לכתבה המלאה

יו"ר ההסתדרות הרפואית: "רופאים עלולים לעזוב את המקצוע"

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, התייחס לנושא בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב ווגדעון אוקו ב-103FM. "המצב בלתי נסבל במערכת הבריאות, אנחנו רואים שהאלימות גבוה, בכל מקום, גם במרפאות הקהילה גם בבתי החולים, ורמת האלימות גם עולה", הסביר. "אם אנחנו נזכור את המקרים האחרונים לפני חצי שנה רופאה הוכתה עם פטיש מתכת בראשה וכמעט איבדה את חייה. ואנחנו רואים עוד רופא שלאחרונה שעם כפפה ממתכת הכו אותו הפנים, עם אגרופן".

לדבריו, הוא לא מעוניין "לשבת ולדבר" על הנושא עם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. "מקימים ועדות על ועדות ובסוף לא קורה כלום. ועדת מור יוסף הוקמה לפני מספר רב של שנים ולא יושמה", אמר. "אנחנו רוצים ביצוע בשטח, אנחנו כמה לא מאמינם לכלום. אני אאמין רק כשאראה בשטח שהדרישות שלנו מתקיימות. אני לא מאמין לאף אחד עד שאני לא רוצה ביצוע. אתם צריכים להבין, אנחנו הגענו למצב שרופאים עלולים לעזוב את המקצוע".

  • עוד באותו נושא:
  • באר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully