וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות בביה"ח סורוקה: הורים חלקו על דעת רופא בנם ותקפו אותו בפניו

עודכן לאחרונה: 16.1.2023 / 18:33

זוג ההורים, בשנות ה-20 לחייהם מישובי הדרום, עוכבו לחקירה ויובאו בפני בית המשפט השלום בבאר שבע. בעוד בנם, יועבר לגורמי רווחה או לבני משפחתו. הרופא: "הזוג ירק עליי, קילל והכה אותי". דרעי: "מודיע - לא נאפשר לאירועי אלימות נגד צוותים רפואיים לעבור בשקט"

בווידאו: אלימות בביה"ח סורוקה: הורים חלקו על דעת רופא בנם ותקפו אותו בפניו/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

זוג צעירים בני 24 ו-28 מירוחם ואשבול תקפו היום (שני) רופא גרמו לו לחבלות ואיימו עליו על רקע חילוקי דעות בינהם לגבי הטיפול בבנם בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. הרופא נפצע בפניו וקיבל טיפול רפואי במיון בעוד שוטר נקודת המשטרה בבית החולים עיכב את השניים לחקירה. הילד, צפוי לעבור לגורמי רווחה או משפחה וכן יקבל המשך טיפול רפואי במידת הצורך. קצין המשטרה שהורה על מעצרם תחת החשדות מסר, "איומים, תקיפה וחבלה ממשית ע"י שניים או יותר, תקיפת עובד ציבור כדי להכשילו בתפקיד והם צפויים להיות מובאים מחר בפני בית המשפט השלום בבאר שבע לדיון בעניינם".

הרופא שהותקף סיפר, "יצאתי לעבודה כרגיל, הייתי במרפאה, בדקתי ילדים. תוך כדי, אני שומע צעקות ומכות על משטח כלשהוא מחוץ לחדר, יצאתי החוצה עם עוד כמה רופאים, ראיתי זוג צעיר שעומד ומכה על חלונות הזכוכית של המשרד, מאיימים וצועקים. האישה אמרה שהיא נכה במאה אחוז ומגיע לה לא לעמוד בתור, 'דורשים טיפול עכשיו', אמרה. הם לא חיכו להסבר, עמדנו שם כמה רופאים כדי להבין, לראות מה קורה, לראות שלא תהיה שום ירידה לאלימות יותר קשה. בשלב הזה אמרתי להם שזה נגמר ובאותו הרגע הזוג הפנה את כל האלימות אליי; ירק עליי, קילל אותי, ירק שוב, הבחורה ניסתה להכות אותי, הבחור ניסה להכות אותי, שניהם היכו אותי. האירוע היה קצר מאוד ומאוד לא נעים, אירוע של אלימות בוטה. המאבטחים והשוטרים של בית החולים הגיעו בסך הכל במהירות ומנעו את ההחמרה של האירוע".

בית החולים סורוקה בבאר שבע – אילוסטרציה. בני בן סימון
"דרושים פתרונות כוללים הנוגעים בין היתר להיקף האבטחה ולהחמרת הענישה וההרתעה". בית החולים סורוקה/בני בן סימון

שר הבריאות ח"כ אריה דרעי הגיב למקרה ואמר, "מזועזע מתקיפת רופא הילדים בבית החולים סורוקה. כשר הבריאות אני מודיע - לא נאפשר לאירועי אלימות נגד צוותים רפואיים לעבור בשקט. אנו מחויבים לשמור על ביטחונם של עובדי מערכת הבריאות שמצילים חיים ופועלים יום-יום לשמירה על בריאות הציבור. אני קורא לרשויות אכיפת החוק למצות את הדין עם התוקפים ולהענישם בחומרה על מנת שמקרים כאלו לא יחזרו על עצמם".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, "פעם נוספת שרופא בישראל נאלץ לספוג מהלומות דווקא במקום שבו הוא עושה לילות כימים על מנת להציל חיים. ניאבק בכל האמצעים כדי שההפקרות הזו תיפסק". עוד לדבריו "רק לאחרונה שבנו ודרשנו לחזק את מערכי האבטחה במרכזים הרפואיים במקביל להאצת המהלך לפריסת עמדות שיטור בכל חדרי המיון. המקרה הנוכחי מוכיח שעמדת שיטור לבדה אינה מספיקה, וכי דרושים פתרונות כוללים הנוגעים בין היתר להיקף האבטחה ולהחמרת הענישה וההרתעה".

"המאבק בו פתחה ההסתדרות הרפואית כבר הניב צעדים בתקופת הממשלה הקודמת לרבות הליך חקיקה להחמרת הענישה, אולם כעת מוכרחים להשלים את המאמץ ולפעול ללא דיחוי", אמר פרופ' חגי. "לא ניתן להפקיר את הרופאות והרופאים בישראל ולא נהסס להשבית מחדש את מערכת הבריאות עד שיינקטו כל האמצעים שיבטיחו את ביטחונם האישי של אנשי הרפואה", הבהיר.

בית החולים סורוקה בבאר שבע – אילוסטרציה. בני בן סימון
"מצב שאינו מתקבל על הדעת וראוי לכל גינוי". בית החולים סורוקה/בני בן סימון

שירה סלומון, דוברת משרד הבריאות, הגיבה לתקיפה ואמרה, "אירוע חמור ומטלטל זה הוא ביטוי נוסף לאלימות הקשה המופנית כלפי אנשי צוות רפואי. מצב אשר אינו מתקבל על הדעת וראוי לכל גינוי.
במסגרת המאבק בתופעה פסולה זו קודמו בתקופה האחרונה מהלכים רבים ובכללם הצבת שוטרים בכל בתי החולים הכללים בישראל, ביניהם סורוקה, קודמה חקיקה להחמרת ענישה והוקצו בנוסף משאבים רבים למיגור התופעה גם במרפאות הקהילה. עם זאת, משרד הבריאות מכיר בעובדה כי אין מכלול פתרונות אלו לא יוכל למגר את התופעה ללא נקיטת יד קשה על ידי גורמי האכיפה וקורא לכלל הגורמים למצות את הדין עם הפושעים במקרה חמור זה ובכלל המקרים".

משה בר סימן טוב, מנכל משרד הבריאות: "אלימות פיזית או מילולית כלפי אנשי צוות רפואי היא תופעה חמורה, בלתי נסבלת ומשרד הבריאות יפעל בכל הדרכים האפשריות כדי להבטיח את שלום הצוות המטפל והמטופלים עצמם."

מדוברות כללית נמסר כי מ"מ מנכ"ל הקופה אלי כהן שוחח עם רופא הילדים שהותקף היום בסורוקה. בשיחה הבטיח לו כי כללית תמשיך ותפעל מול כל הגורמים הרלוונטיים על מנת להביא לענישה אפקטיבית על תקיפת אנשי צוות רפואי שתוביל לסביבת עבודה במרחב בטוח ומכבד לצוותים ולמטופלים. עוד הוסיף כהן: "מצב שבו הצוותים שלנו מותקפים באלימות קשה מידי יום הוא בלתי סביר ואינו יכול להמשיך ולהתקיים אפילו יום אחד נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully