וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב באר יעקב מואשם בתקיפת רופאה: "הוציא פטיש והלם בראשה"

עודכן לאחרונה: 30.6.2022 / 18:32

יעקוב חבא בן ה-30 מואשם בחבלה בכוונה מחמירה בגין תקיפת מנהלת מרפאה בעיר. מכתב האישום עולה כי חבא אובחן כמכור לריטלין, וביצע את המעשה לאחר שצוות המרפאה סירב לספק לו מרשמים, בהתאם לבקשת העבר שלו. "אין להשלים עם מצב שבו אנשי צוות רפואי יחושו מאוימים"

בווידאו: מנהל מחוז מרכז בקופת חולים כללית מתייחס לתקיפת הרופאה/צילום: קופ"ח כללית

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד יעקב חבא בן ה-30 מבאר יעקב, בגין תקיפת רופאה המשמשת כמנהלת מרפאה בבאר יעקב. חבא מואשם בחבלה בכוונה מחמירה.

מכתב האישום עולה כי בשנים האחרונות אובחן חבא כמכור לריטלין, ובשל התמכרותו, נמנעו הרופאים המטפלים בקופות החולים שבהן היה חבר לספק לו מרשמים לריטלין. הרופאים טענו כי מניעת המרשמים נעשתה בעקבות בקשתו של חבא, שרצה להיגמל. זאת, למרות שבפועל השיג ריטלין בדרכים שונות.

הרופאה שהותקפה עם מוט בקופת חולים. מערכת וואלה!, אתר רשמי
"מוצאים עצמם מותקפים ומוכים על ידי מטופליהם", הרופאה שהותקפה/אתר רשמי, מערכת וואלה!

לפי כתב האישום, ביום התקיפה, 14 ביוני, הצטייד חבא בפטיש מתכתי ובסכין, אותם החביא בתיק גב שנשא על גבו. חבא הגיע למרפאה, אותה מנהלת ד"ר א.ו, התפרץ לחדרה וכעס על כך שלא ניתן לו מרשם. הרופאה סירבה לקבלו, והוא בתגובה הוציא את הפטיש והלם בראשה בחוזקה כמה פעמים, עד שראש הפטיש ניתק ממקל האחיזה. כתוצאה מהמעשה נגרם לרופאה חתך שהגיע עד גולגולתה, והיא הובהלה לבית החולים תל השומר כשהיא במצב בינוני.

חבא נעצר על ידי המשטרה זמן קצר לאחר האירוע, כשבחיפוש בתיקו נמצאה גם סכין ארוכה מגולגלת במגבת. במקביל לכתב האישום נגדו, הוגשה גם בקשה להמשך מעצרו עד עד תום ההליכים

"אין להשלים עם מצב בו אנשי צוות רפואי, האמונים על צרכיו החיוניים של הציבור, יחושו מאוימים או ימצאו עצמם מותקפים ומוכים על ידי מטופליהם", אמרה עו"ד ערד, "מעשים אלו מלמדים על מסוכנותו כלפי כלל אנשי הצוות הרפואי ובפרט כלפי ד"ר א.ו".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הפטיש איתו הכה יעקוב חבא את הרופאה. 30 ביוני 2022. דוברות משטרת ישראל
הפטיש איתו הכה חבא את הרופאה/דוברות משטרת ישראל

עו"ד לאה בירק, המייצגת את הנאשם, מסרה כי "נוסח כתב האישום שהוגש היום מלמד שהפרקליטות קיבלה את מה שטענו מתחילת הפרשה - לא היה כאן ניסיון רצח. למרבה הצער, הנאשם הוא מתמודד נפש, בן למשפחה נורמטיבית שלא קיבל מהמערכת ליווי נפשי וטיפול מספקים, חרף מצוקה קשה וזעקות לעזרה מצידו ומצד בני משפחתו. אני משוכנעת שבית המשפט יידע לתת את המשקל הנכון לנסיבות יוצאות הדופן, והדברים יתבררו בבוא העת".

בווידאו: עו"ד עדי ארד, מתייחסת לאישום נגד תוקף הרופאה מבאר יעקב/צילום: קרין שגיא

כיומיים לאחר המקרה, פתחה ההסתדרות הרפואית בשביתה כללית בת יומיים בכל בתי החולים ובמרפאות, כתגובה על אירוע האלימות החריג. "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצידנו", הצהיר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, "כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש". במסגרת השביתה, עבדו העובדים הרפואיים במתכונת שבת בלבד.

בעקבות המקרה אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש אמר כי "המציאות הזו לא יכולה להימשך. האלימות כלפי הצוותים הרפואיים הפכה לנגע מדינה שאסור לנו להשלים איתו. אנו נעשה כל שניתן על מנת להגן על צוותי הרפואה, לא ניתן להמשיך לעלוב ולהרים יד עליהן ועליהם. אני קורא לפרקליטות ולמערכת המשפט למצות את הדין במלוא החומרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully