וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוקף הרופאה בבאר יעקב חשוד בניסיון רצח: "הכה אותה כמה פעמים עם פטיש שניצלים"

עודכן לאחרונה: 15.6.2022 / 15:26

מעצרו של יעקב חבה, החשוד במעשה, הוארך עד ליום ראשון. עורך דינו טען כי ייתכן שמצבו הנפשי מעורער וכי עליו לעבור בדיקה. סער יביא לחקיקת השרים חוק להחמרת ענישה כלפי תקיפות צוות רפואיים ויושבתו מחר כל מרפאות כללית ובתי החולים "זה רק עניין של זמן עד לרצח הבא"

בווידאו: ארז לוי, מנהל מחוז מרכז בכללית, בהתייחסות לתקיפת רופאת משפחה במרפאת באר יעקב/שירותי בריאות כללית

יעקב חבה שתקף אתמול רופאה בקופת חולים בבאר יעקב חשוד כי ניסה לרצוח אותה - כך אמרה היום (רביעי) המשטרה, בדיון בעניינו בבית משפט השלום שבראשון לציון, בו הוארך מעצרו עד ליום ראשון.

המשטרה עצרה אתמול את חבה בן ה-30 אחרי שתקף בחומרה את הרופאה, בסניף קופת חולים כללית שבעיר. מהחקירה עולה כי חבה הגיע אל המרפאה כדי לקבל טיפול רפואי ואחרי שסירב לעזוב את חדר הטיפולים הלם בראשה של הרופאה עם פטיש שניצלים מברזל כמה פעמים. כתוצאה מהתקיפה הרופאה נפגעה באורח קל ופונתה אל המרכז הרפואי שיבא תל-השומר.

בדיון הארכת המעצר נודע כי לחבה יש עבר פלילי וכי הוא שוחרר בינואר ממאסר של תשעה חודשים. בנוסף יש לו עבר של שימוש בסמים. עורך דינו של החשוד טען בדיון כי ייתכן "שמצבו הנפשי מעורער" וכי "צריך לבדוק אותו".

בעקבות אירוע האלימות הודיעו הסתדרות האחים והאחיות וועד עובדי כללית כי הם ישביתו מחר את כל מרפאות כללית ובתי החולים. "אנחנו במצב חירום במערכת הבריאות", אמרה יו"ר הסתדרות האחיות אילנה כהן "'פיגוע האלימות' שהתרחש אתמול הוא חלק מהתגברות מגיפת האלימות במערכת הבריאות. לא ניתן להמשיך כך, האלימות הפכה לאיום של ממש על בטחונם של האחים והאחיות ועובדי מערכת הבריאות. זה רק עניין של זמן עד לרצח הבא של אח אחות או עובד מערכת הבריאות".

יו"ר ועד עובדי כללית, פרוספר בן חמו מסר: "האלימות במערכת הבריאות כלפי העובדים הפכה להיות ממש מגיפה והתקיפה הקשה של הרופאה אתמול בבאר יעקב היא חציית קו אדום שאי אפשר לשתוק עליה. זה בנס לא נגמר במוות".

עוד בוואלה!

האלימות בבתי החולים: שניים נעצרו בחשד לתקיפת מאבטח באסף הרופא

לכתבה המלאה
תושב באר יעקב החושדד בתקיפה חמורה של רופאה באמצעות מוט ברזל במרפאה. דוברות משטרת ישראל
"ייתכן שמצבו הנפשי מעורער"/דוברות משטרת ישראל

לאור מצב האלימות נגד צוותי הרפואה בתקופה האחרונה, השר גדעון סער הודיע כי הוא יביא ביום ראשון לחקיקת השרים חוק להחמרת ענישה כלפי תקיפות צוותים רפואיים. לפי הצעת החוק, יוטל על התוקפים עונש של עד חמש שנות מאסר זאת בניגוד לחוק הקיים בו נגזר על עבירה כזאת שלוש שנות מאסר. התיקון לחוק יחול על כל מטפל ויכלול גם חובשים ופרמדיקים של ארגוני עזרה ראשונה כמו מד"א ואיחוד הצלה.

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער במהלך ישיבת סייעתו בכנסת 9 במאי 2022. ראובן קסטרו
סער יביא ביום ראשון לחקיקת השרים חוק להחמרת ענישה כלפי תקיפות צוותים רפואיים/ראובן קסטרו

לפני כשבועיים תקפה מטופלת עובדת בבית חולים העמק, שברה את החלון - והלכה מהמקום. המטופלת תקפה עובדת ביחידת ה-MRI של בית החולים הסמוך לעפולה. אנשי הביטחון של המרכז הרפואי העמק הוזעקו למקום, עיכבו אותה והזמינו את המשטרה - שעצרה את הצעירה. העובדת שהותקפה נפגעה בידה ופונתה לקבלת טיפול במחלקה לרפואה דחופה במקום.

אירוע זה התרחש יממה בלבד לאחר שהממשלה אישרה כי עמדות שיטור יוצבו בכל בתי החולים ברחבי הארץ. זאת, בעקבות מקרי האלימות הרבים שאירעו לאחרונה בכמה מרכזים רפואיים, שבהם הותקפו הצוותים. עם זאת, המשטרה התחייבה שהתוכנית תיושם עד סוף הרבעון הראשון של 2023, זאת אומרת - רק בעוד כשנה וחצי. אם הממשלה תתפרק, ההחלטה עדיין תהיה בתוקף וכדי לשנותה דרושה החלטת ממשלה חדשה.

לפני כשלושה שבועות פתחו הרופאים בישראל במחאה על האלימות במערכת הבריאות נגדם ונגד הצוותים רפואיים. השביתה הוכרזה יום לפני כן בעקבות התפרצות אלימה של משפחת מטופל נגד הצוות במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה הר הצופים. לאחר מכן אירע מקרה נוסף של אלימות בבית החולים גליל בנהריה, שבמהלכו הותקף הצוות על ידי משפחתו של צעיר שנהרג בתאונת דרכים. שעות לאחר השביתה, רופא במיון בית החולים וולפסון בחולון הותקף על ידי מטופל שהכה אותו ושבר את משקפיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully