וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב באר יעקב נעצר בחשד שהכה רופאה עם מוט בקופת החולים

עודכן לאחרונה: 15.6.2022 / 15:48

על פי החשד תושב העיר, בשנות ה-30 לחייו, הגיע אל סניף קופת החולים על מנת לקבל טיפול רפואי. אז, החל לנהוג בפראות במקום - ובשלב מסוים תקף את הרופאה בראשה עם מוט ברזל - ופצע אותה באורח בינוני. הוא יובא מחר לדיון בהארכת מעצרו

בווידאו: מנהל מחוז מרכז בקופת חולים כללית מתייחס לתקיפת הרופאה/צילום: קופ"ח כללית

המשטרה עצרה היום (שלישי) תושב באר יעקב בחשד לתקיפה חמורה של רופאה באמצעות מוט ברזל בסניף קופת חולים כללית שבעיר. על פי החשד, תושב העיר בשנות ה-30 לחייו הגיע מוקדם יותר היום אל המרפאה על מנת לקבל טיפול רפואי ואחרי שסירב לעזוב את חדר הטיפולים הלם בראשה של הרופאה עם מוט ברזל. לפי המשטרה, הוא נהג בפראות במקום.

כתוצאה מהתקיפה הרופאה נפגעה באורח קל ופונתה אל המרכז הרפואי שיבא תל-השומר. בתוך כך, שוטרי תחנת רמלה עצרו את החשוד לחקירה, ובכוונת המשטרה להביא אותו מחר לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו. "משטרת ישראל רואה בחומרה תקיפת עובדי ציבור ובהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז, תפעל למיצוי מלוא חומרת הדין עמו", נמסר.

"אנו מזועזעים ממקרה האלימות הקשה כלפי הרופאה", נמסר מהנהלת קופת החולים כללית. "הצוותים מעניקים טיפול מסור ומעגל האלימות חייב להיפסק מייד. לא נשלים עם מציאות שבה צוותים רפואיים חשופים לאלימות קשה מדי יום". עוד הוסיפו: "אנו דורשים מכל הרשויות הנוגעות לנושא לשלב ידיים, לפעול בנחישות וללא פשרות למיגור התופעה".

מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש מסר: "המציאות הזו לא יכולה להימשך, האלימות כלפי הצוותים הרופואיים הפכה לנגע מדינה שאסור לנו להשלים איתו. אנו נעשה כל שניתן על מנת להגן על צוותי הרפואה, לא ניתן להמשיך לעלוב ולהרים יד עליהן ועליהם. אני קורא לפרקליטות ולמערכת המשפט למצות את הדין במלוא החומרה".

תושב באר יעקב החושדד בתקיפה חמורה של רופאה באמצעות מוט ברזל במרפאה. דוברות משטרת ישראל
החשוד בתקיפה בסניף קופת החולים, היום/דוברות משטרת ישראל

בעקבות אירוע האלימות החליטה הערב, מזכירות ההסתדרות הרפואית בתום ישיבה, לפתוח בשביתה כללית בת יומיים כבר בחמישי ובשישי הקרובים, בכל בתי החולים ובמרפאות הקהילה. העבודה תתקיים במתכונת שבת בלבד.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר בתום הישיבה: "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצידנו. השביתה האחרונה הביאה להחלטת ממשלה חשובה בדבר הצבת עמדות שיטור בחדרי מיון והקצאת כח האדם הדרוש, אולם עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח. כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש".

פרופ' חגי חזר על הדרישה לתגבר גם את מערכי האבטחה במרפאות הקהילה, שכן היום התברר פעם נוספת שהצוותים הרפואיים חשופים לאלימות במערכת הבריאות כולה.

עוד בוואלה!

אושרה הצבת עמדות שיטור בבתי החולים בארץ - יישום התוכנית רק בעוד יותר משנה

לכתבה המלאה
הרופאה שהותקפה עם מוט בקופת חולים. מערכת וואלה!, אתר רשמי
הרופאה שנתקפה/אתר רשמי, מערכת וואלה!

לפני כשבועיים תקפה מטופלת עובדת בבית חולים העמק, שברה את החלון - והלכה מהמקום. המטופלת תקפה עובדת ביחידת ה-MRI של בית החולים הסמוך לעפולה. אנשי הביטחון של המרכז הרפואי העמק הוזעקו למקום, עיכבו אותה והזמינו את המשטרה - שעצרה את הצעירה. העובדת שהותקפה נפגעה בידה ופונתה לקבלת טיפול במחלקה לרפואה דחופה במקום.

אירוע זה התרחש יממה בלבד לאחר שהממשלה אישרה כי עמדות שיטור יוצבו בכל בתי החולים ברחבי הארץ. זאת, בעקבות מקרי האלימות הרבים שאירעו לאחרונה בכמה מרכזים רפואיים, שבהם הותקפו הצוותים. עם זאת, המשטרה התחייבה שהתוכנית תיושם עד סוף הרבעון הראשון של 2023, זאת אומרת - רק בעוד כשנה וחצי. אם הממשלה תתפרק, ההחלטה עדיין תהיה בתוקף וכדי לשנותה דרושה החלטת ממשלה חדשה.

לפני כשלושה שבועות פתחו הרופאים בישראל במחאה על האלימות במערכת הבריאות נגדם ונגד הצוותים רפואיים. השביתה הוכרזה יום לפני כן בעקבות התפרצות אלימה של משפחת מטופל נגד הצוות במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה הר הצופים. לאחר מכן אירע מקרה נוסף של אלימות בבית החולים גליל בנהריה, שבמהלכו הותקף הצוות על ידי משפחתו של צעיר שנהרג בתאונת דרכים. שעות לאחר השביתה, רופא במיון בית החולים וולפסון בחולון הותקף על ידי מטופל שהכה אותו ושבר את משקפיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully