וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה הצבת עמדות שיטור בבתי החולים בארץ - יישום התוכנית רק בעוד יותר משנה

עודכן לאחרונה: 29.5.2022 / 18:14

בעקבות מקרי האלימות האחרונים כלפי צוותים רפואיים, הממשלה אישרה להציב כוחות שיטור במרכזים ברחבי הארץ. עם זאת, המשטרה התחייבה ליישם את ההחלטה עד סוף הרבעון הראשון של 2023. "אחות שעוסקת בהצלת חיים היא לא שוטרת ולא צריכה לחשוש שיכו אותה"

בווידאו: משפחה תקפה צוות רפואי במרכז הרפואי לגליל לאחר שנקבע מותו של קרוב משפחתה/צילום: תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הממשלה אישרה היום (ראשון) כי עמדות שיטור יוצבו בכל בתי החולים ברחבי הארץ. זאת, בעקבות מקרי האלימות הרבים שאירעו לאחרונה בכמה מרכזים רפואיים, שבהם הותקפו הצוותים. עם זאת, המשטרה התחייבה שהתוכנית תיושם עד סוף הרבעון הראשון של 2023, זאת אומרת - רק בעוד כשנה וחצי. יש לציין כי אם הממשלה תתפרק, ההחלטה עדיין תהיה בתוקף וכדי לשנותה דרושה החלטת ממשלה חדשה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר כי "את האלימות כלפי הצוותים הרפואיים צריך למגר ומהר - וזה בדיוק מה שאנחנו עושים. אחות שעוסקת בהצלת חיים היא לא שוטרת ולא צריכה לחשוש שיכו אותה. יש לנו אפס סובלנות לאלימות בבתי החולים".

קטטה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. 18 במאי 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
הקטטה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. מאי 2022/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

לפני כשבוע שבתו הרופאים בישראל במחאה על האלימות במערכת הבריאות נגד רופאים וצוותים רפואיים. השביתה הוכרזה יום לפני כן בעקבות התפרצות אלימה של משפחת מטופל נגד הצוות במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה הר הצופים. לאחר מכן אירע מקרה נוסף של אלימות בבית החולים גליל בנהריה, שבמהלכו הותקף הצוות על ידי משפחתו של צעיר שנהרג בתאונת דרכים.

בהודעה על השביתה ששלחה הסתדרות רופאי ישראל (הר"י) נאמר: "למרות ניסיוננו להניע את המעסיקים ואת משרד הבריאות לפעול למיגור האלימות כנגד הרופאים וכנגד הצוותים הרפואיים במוסדות הרפואיים השונים ובמרפאות הקהילה, לא נעשה דבר". לדברי הרופאים, המעסיקים "אינם עומדים בחובתם לדאוג לקיומה של סביבת עבודה הולמת ובטוחה לרופאים, ואינם נוקטים צעדים אופרטיביים כלשהם למניעת האלימות".

במהלך התקרית שהובילה לשביתה פרצו ביום שני עשרות בני משפחה של מטופל שמת בבית החולים הדסה הר הצופים למחלקת טיפול נמרץ. הם היכו אנשי צוות, שברו את הדלתות והחלונות, פגעו בעמדת האחיות וגרמו נזק למחשבים ולציוד. במסגרת האירוע אתמול בבית החולים הגליל נכנסו בני משפחתו של הרוג בתאונה לחדר המיון והתעמתו עם המאבטחים, שנאלצו להשתמש בגז מדמיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully