וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשודים בתקיפת צוות המרכז הרפואי לגליל: "התופעה הפכה למכת מדינה"

עודכן לאחרונה: 20.5.2022 / 22:08

השופט ראמי נאסר האריך את מעצרם של שני החשודים בתקיפה, והביע תמיכה רבה בצוותים הרפואיים. לדבריו, מעשי אלימות מכריחים את אנשי הצוות הרפואי לטפל בעצמם במקום בחולים. "הצוותים הרפואיים מצילים חיים, אין כל סיבה כי בנוסף לכך יתמודדו עם אלימות כלפיהם"

בווידאו: משפחה תקפה צוות רפואי במרכז הרפואי לגליל לאחר שנקבע מותו של קרוב משפחתה/צילום: תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

השופט ראמי נסאר, תורן המעצרים בבית משפט השלום בחיפה, הביע היום (שישי) תמיכה רבה בצוותים הרפואיים במהלך שני דיוני הארכת מעצרם של שני חשודים בתקיפת צוות המרכז הרפואי לגליל שבנהריה. לדבריו, "מעשי האלימות המופנים כלפי הצוותים הרפואיים מנטרלים לא אחת את איש הצוות ומאלצים אותו לטפל בעצמו, במקום לסייע לחולים אחרים הממתינים לו. בכך נפגע מהמעשה האלים לא רק איש הצוות הרפואי, אלא הציבור בכללותו. התופעה הפכה למכת מדינה, והגיעה העת למאבק בלתי מתפשר נגד אלימות זו".

השופט נאסר הוסיף שיש לזכור כי "הצוותים הרפואיים עושים לילות כימים בעבודתם מצילת החיים ומתמודדים עם שעות עבודה ארוכות, עומס פיזי ונפשי הנובע הן מהמקרים האנושיים הקשים המובאים לטיפולם, והן מהלחץ שהינו חלק בלתי נפרד מעבודתם, ואין כל סיבה כי בנוסף לכך יתמודדו עם אלימות כלפיהם. כמו כן, בשעה שעסקינן בתקיפתם של מאבטחים שהם עובד ציבורי, בהקשר לפעולות שמבצעים במסגרת תפקידם, הדבר משליך על הסדר הציבורי ומסכן את הסגל הרפואי".

קטטה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. 18 במאי 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
הקטטה במרכז הרפואי לגליל. השבוע/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בשני דיונים נפרדים האריך השופט בארבעה ימים, עד יום שני הבא, את מעצרם של אחמד פאעור בן ה-20 ומלחם חמדוני בן ה-18 מכפר אבו סנאן בגליל המערבי. הם נעצרו היום לפנות בוקר בחשד לתקיפה של צוות מאבטחי המרכז הרפואי לגליל, שלשום בהתפרעות של עשרות במיון בית החולים. זאת, לאחר שנקבע מותו של קרוב משפחתם, רוכב האופנוע פראס חמדוני בן ה-24 מאבו סנאן, שנהרג שעה קלה קודם בכפר יאסיף, כשהתנגש ברכב פרטי עם אופנוע עליו רכב. הסדר הושב על כנו רק אחרי שמאבטחים נאלצו להפעיל כוח, להשתמש בגז פלפל ולהזעיק כוח משטרה. במהלך ההתפרעות נגרמה לאחד המאבטחים חבלה של ממש שדרשה טיפול רפואי.

סנגורם של השניים, עו"ד ענאן עליאן, הודה כי "אין ספק שכל אדם נורמטיבי אחרי אירוע כזה עליו להצטער. זה אירוע שלא היה צריך להיות מלכתחילה", אבל עתר לשיחרורם של הצעירים נטולי העבר הפלילי. "אי אפשר לנתק את האירוע מהסביבה שהייתה. מדובר בקרוב משפחתם בן 24 שהיה מעורב בתאונת דרכים ושם קיבלו את הבשורה שהלך לעולמו. יש לשלוט ביצרים, אך יחד עם זאת, אי אפשר לנתק את המצב הנפשי הקשה שהמשפחה נקלעה אליו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
השופט ראמי נאסר. ללא, יואב איתיאל
"האלימות בבתי החולים מסכנת את הסגל הרפואי". השופט ראמי נאסר/יואב איתיאל, ללא

"התוצאה הייתה טרגית אך זה לא נותן לגיטימציה להתנהגות באופן פרוע ואלים", טען מנגד נציג המשטרה, איאד מוראד. "מדובר בחקירה מאוד חמורה, שוב אנו עדים לאלימות בבתי החולים, ושוב אנו עדים לתקיפת מאבטחים וצוותים בתוך שטחי בית החולים. החשודים בין היתר כחלק מהמון התפרע בתוך בית החולים ותקף מאבטחים וצוותים וכתוצאה מאותה התפרעות נחבלו המאבטחים ונגרם נזק רב לבית החולים. החקירה בראשיתה, החשד מאוד מבוסס בין היתר נשען על תיעוד אבטחה של בית החולים, וכן הודאתם". לדבריו, "המסוכנות זועקת" מהשניים. "מדובר על תיק עם הד ציבורי רב, והאינטרס הציבורי עולה על חירות החשודים בשלב זה", מסר מוראד. המשטרה מסרה כי צפויים מעצרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully