וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב זה קורה: צוות רפואה בצפון הותקף על ידי משפחת מטופל | תיעוד

אחרי מקרה דומה שאירע בירושלים, ולפני שביתת הצוותים הרפואיים שתתקיים היום, משפחת הרוג בתאונת דרכים תקפה את הצוות הרפואי של בית החולים לגליל בנהריה. המתפרעים ניסו להיכנס לחדר המיון והתעמתו עם המאבטחים, שנאלצו להשתמש בגז מדמיע

בווידאו: משפחה תקפה צוות רפואי במרכז הרפואי לגליל לאחר שנקבע מותו של קרוב משפחתה/צילום: תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

צוות בית החולים לגליל בנהריה הותקף אמש (רביעי) על ידי משפחת מטופל, שנהרג בתאונת דרכים בכביש 70. משפחתו של הצעיר שנהרג ניסתה להיכנס לחדר המיון, והתעמתה עם המאבטחים, שנאלצו להשתמש בגז מדמיע.

ההסתדרות הרפואית הכריזה על שביתה של 24 שעות שתתקיים היום, במחאה על האירוע האלים שאירע ביום שני בבית החולים הדסה הר הצופים. השביתה תכלול את כל בתי החולים הציבוריים בישראל ואת מרפאות הקהילה. הרופאים והרופאות יעבדו במהלך יום השביתה במתכונת שבת בלבד.

במקביל תיערך בשעה 9:00 עצרת מחאה מיוחדת בהדסה הר הצופים, בהשתתפות ד"ר תמר אלרם, מנהלת בית החולים יחד עם ועדי העובדים והרופאים בבית החולים. עצרת הזדהות תיערך בבית החולים שערי צדק ובמרכז הרפואי שיבא תל השומר. "אנו מגנים כל אלימות מכל סוג, הצוותים בבתי החולים עובדים במסירות בהצלת חיים ולא ייתכן שיהיו חשופים לאלימות וסכנה מידי יום", נמסר.

קטטה במרכז הרפואי לגליל בנהריה. 18 במאי 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
צילום מתקיפת הצוות הרפואי בבית החולים/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בין הצעדים שההסתדרות הרפואית דורשת: הצבת נקודות שיטור בכל חדר מיון, הגברת מערך האבטחה בבתי החולים ובמרפאות הקהילה, הטמעת טכנולוגיות מסייעות ושינוי חקיקה - זאת על מנת שתקיפת איש צוות רפואי לא תהיה שונה מתקיפת שוטר במדים.

שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר אתמול בכנס בתי החולים הממשלתיים למקרי האלימות במוסדות הבריאות: "הצוותים הרפואיים שלנו לא יכולים ולא צריכים להתמודד עם ביריונות ואלימות. אחות שעוסקת בהצלת חיים היא לא שוטרת ולא צריכה לחשוש שיכו אותה. אנחנו לא רואים כתבי אישום נגד מי שמעז להרים יד בבית חולים ולהשחית רכוש. ככה לא מגבים ושומרים על הצוותים ועל המטופלים. פניתי ליועמ"שית בדרישה לפעול למיצוי מלא של ההליכים המשפטיים עם העבריינים".

"בנוסף, בישיבת הממשלה הבאה אדרוש להציב עמדות שוטרים בתוך בתי החולים, שיוכלו להגיב בזמן אמת לכל מקרה אלימות. צוותי הבריאות יעסקו ברפואה והשוטרים באכיפה. פשוט מאוד", המשיך השר. "ההסתה נגד אנשי משרד הבריאות שגברה בתקפות הקורונה, האלימות נגד הצוותים הרפואיים, הם חלק מאותה הבעיה. בכל מקום, ובטח בתחומי במערכת הבריאות, עלינו לנהוג באפס סובלנות לאלימות".

ביום אירעה תקרית אלימה בבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים כשבני משפחה של מטופל במרכז הרפואי החלה להתפרע ולהכות אנשי צוות עם היוודע דבר מותו. מהדסה נמסר כי עשרות בני המשפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ והחלו להשתולל ולהתפרע, תוך שהם שוברים את הדלתות והחלונות ביחידה, פוגעים בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד - ומכים אנשי צוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully