וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק בתקיפות צוות רפואי: שני כתבי אישום הוגשו בתוך שבוע

בבית המשפט בנצרת הואשם צעיר תושב מגדל בתקיפת רופא ובאיומים עליו. במקרה אחר הואשם גבר ממגדל העמק בתקיפת רופא שסירב להעניק לו מרשמים. בתוך כך נעצר צעיר בחשד שתקף מאבטח בבית החולים וולפסון בחולון

צילום: דוברות בית החולים איכילוב, עריכה: תום זואילי

(בסרטון: תקיפת מאבטחים בבית החולים איכילוב בתחילת החודש)

בשבוע האחרון ארעו כמה תקיפות רופאים ברחבי הארץ, בהן שני רופאים עובדי קופת חולים "כללית", וכן תקיפת מאבטח בבית החולים וולפסון שבחולון. שלשום הוגש בבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד שחק ג'ינו, תושב המושבה מגדל בן 23, בגין תקיפתו של ד"ר באסם טרבייה במרפאת קופת החולים "כללית" ביישוב. הוא מואשם באיומים, הפרעה לעובד ציבור והתנהגות פרועה במקום ציבורי. מכתב האישום עולה כי הרופא סירב לבקשה שהפנה אליו ג'ינו, תושב סכנין, נענתה בשלילה והוא בתגובה דחף אותו ואיים עליו. עוד נטען כי ג'ינו איים שיפגע בו תוך שימוש בלשון גסה שכללה אמירות כמו "אאנוס אותך בקליניקה". טרביה ניסה להתקשר למשטרה, אך ג'ינו לקח ממנו את הטלפון, זרק אותו ואז עזב את המקום.

לנאשם שתי הרשעות קודמות בעבירות אלימות ובשנת 2010 נגזר עליו עונש מאסר בפועל של שנה. ד"ר טרביה סיפר כי טיפול המשטרה במקרה היה מהיר בעקבות תקיפת המאבטחים בבית החולים איכילוב בתחילת החודש. במחאה על תקיפתו של טרביה, נערכה השבוע הפגנה של כ-20 רופאים בשירותי בריאות "כללית" במרפאה בטבריה. המפגינים דרשו מהרשויות לנהוג ביד קשה נגד מי שתוקף צוותים רפואיים, להחמיר את הענישה בנושא ולקדם חקיקה.

עוד בוואלה! NEWS:
"'האלמנה הלבנה' שלחמה בשורות דאעש נהרגה בקרבות בסוריה"
התחזית: מעונן חלקית עד בהיר עם טמפרטורות נמוכות מהרגיל לעונה
התאונה הקטלנית בערב החג: יותר ממאה נפגעו על כביש הדמים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד תקיפת המאבטח בבית החולים וולפסון בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב אישום נוסף בגין תקיפת רופא הוגש שלשום נגד מוטי גבאי, תושב מגדל העמק בן 39, שתקף את ד"ר עאקל מאג'ד בסניף קופת חולים "כללית" ביישוב בשבוע שעבר לאחר שהגיע שיכור לסניף. על פי כתב האישום הרופא לא הסכים לתת לגבאי מרשמים לאחר שבחן את התיק הרפואי שלו והפנה אותו לרופא המטפל בו באופן קבוע. בתגובה הנאשם קילל אותו, איים על חייו ואמר לו ש"ישלם על זה". גבאי, שריצה מאסרים בגין עבירות אלימות ועומד נגדו מאסר על תנאי, מואשם באיומים והתנהגות פרועה במקום ציבורי.

תקיפה נוספת אירעה שלשום בבית החולים "וולפסון" בחולון, לאחר שתושב תל אביב בן 53 שסירב לעזוב את המחלקה בסיום הטיפול הרפואי ותקף מאבטח במחלקה בראשו. החשוד נתפס כשהוא נושא כלי חד על גופו, נעצר והובא אתמול להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב.

תיעוד: חמישה גברים הכו מאבטחים בחדר המיון של ביה"ח; המשטרה מחפשת אחר העבריינים. אתר רשמי
אירוע התקיפה בבית החולים איכילוב בתחילת החודש/אתר רשמי

נופר קררו, שאמה טובה שנהרגה בשריפה שהצית מטופל בקופת חולים "כללית" בחולון בחודש מרץ, התייחסה לאירועי התקיפה האחרונים ואמרה כי "בתקופה האחרונה אנחנו עדים למקרים רבים שבהם מטופלים נוהגים באלימות כלפי צוותים רפואיים. לא יעלה על הדעת שצוותים רפואיים ימשיכו להיות שק חבטות של מטופלים שאינם שבעי רצון מאיכות הטיפול שהם מקבלים". לדבריה, יש צורך בהגברת ההרתעה והאכיפה ובמתן ענישה משמעותית לכל מטופל שנוהג באלימות מילולית או פיזית. הגיע הזמן שמקבלי ההחלטות במדינה יתייחסו אל הנושא ויקצו משאבים לצורך טיפול בבעיה החמורה הזו", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully