וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בתוך שבוע: "תאונה רודפת תאונה"

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 0:40

לירון נדרסה למוות בפ"ת כשהייתה בדרכה לבקר חברה. יואב וחנוך מאופקים נהרגו כשניסו לסייע לפצועים בתאונה אחרת. שושנה ובנותיה חיה-שרה וחנה נדרסו למוות ע"י אוטובוס שהתדרדר לכיוונן וגבריאל ברדה נהרג יממה לאחר יום הולדתו כשנהג רכב גנוב פגע בו. שבוע מדמם בכבישים

זירת תאונת דרכים בכביש 5. 10 באוגוסט 2022/מד"א

19 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים קטלניות שהתרחשו בשבוע האחרון ברחבי הארץ. ההרוג האחרון הוא מוניב אבו פנה בן ה-21 מכפר קרע. מותו אבו פנה נקבע היום (שבת) בבית החולים הלל יפה, לאחר שביום רביעי היה מעורב בתאונה בין שני אופנעים ורכב פרטי שנסעו על כביש 65 סמוך ליושב בו גר.

כמו כן, במהלך היום נקבע גם מותו של תושב חורה בן 35, שהתהפך עם רכבו בכביש 80 באזור דרום הר חברון. ראמי אבו אל-קיעאן אותר תחילה על ידי צוות מד"א כשהוא במצב אנוש, הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע וכעבור שעות נקבע מותו. בתאונה נפצע שני ילדיו, בני עשר ושש.

במהלך הלילה נהרגה בתאונה לירון ברמי בת ה-14. התאונה התרחשה בעת שלירון היתה בדרך לחברה, ורכב שחלף בכביש 40 בפתח תקווה דרס אותה למוות. היא נמצאה על ידי צוות מד"א שהגיע לזירה, ופינה אותה תוך פעולות החייאה לבית החולים בילינסון בעיר - שם בהמשך נקבע מותה. המשטרה הוזעקה למקום ופתחה בחקירת נסיבות התאונה.

מוניב אבו פנה בן 21 ממכפר קרע, נהרג בתאונת אופנוע סמוך למקום מגוריו. 14 באוגוסט 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
מוניב אבו פנה, מותו נקבע בבית החולים לאחר שהיה מעורב בתאונה ברביעי/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים
ראמי סקר סלים אבו אל-קיעאן, תושב חורה שנהרג בתאונת דרכים בדרום הר חברון, 13 באוגוסט 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
אבו אל-קיעאן. התהפך ברכבו יחד עם ילדיו/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אמה ספרה שהיא נסעה לחברות ביום חמישי. ביום שישי, לדבריה, היא שוחחה איתה בטלפון ולירון אמרה לה: "אמא, אני לא רוצה שתכעסי, אבל כשהלכתי לחברה שלי מתחנת הרכבת בסגולה, אין מסלול להולכי רגל, ורציתי ללכת ברגל. כמעט דרסו אותי". האם אמרה שלירון נסתה להרגיע אותה ואמרה לה: "אל תדאגי, אני נזהרתי. הזמנתי מונית ונסעתי אליה. הגעתי והכול בסדר". לדבריה, היא התחננה לחזור הביתה ביום ראשון כדי ללכת לסרט עם חברותיה בשבת בערב, והאם הסכימה. "אחר כך כתבתי לה שאני אוהבת אותה מאוד ואז היא קיבלה טלפון מאביה של החברה של לירון עם הבשורה הנוראה.

"אנחנו לא יודעים מה קרה בדיוק", סיפרה דודתה סימונה ברמי-אלזייד. "היא הלכה ברגל עם חברה שלה. הנהג שפגע בה פגע אנושות והיא מתה ממש אחרי הפגיעה. היא נסעה לשבת אצל חברה כפרידה מהעיר כי היא ואימא שלה עברו חזרה לשדרות לפני שלושה שבועות. בגלל הבלאגן שהיה עם הסבב האחרון היא ביקשה ללכת להתרענן ולהיפרד מהחברות כי היא הייתה אמורה להתחיל את הלימודים בכיתה ט' בבית ספר החדש בשדרות. אבא של חברה שלה התקשר לעדכן את אחותי שקרתה תאונה ושהיא צריכה לבוא לבית חולים. החברה שהייתה איתה בהלם".

לירון ברמי. באדיבות המשפחה
נהרגה כשהייתה בדרך לבקר חברה. לירון ברמי/באדיבות המשפחה
זירת תאונת הדרכים בירושלים 11 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת תאונת הדרכים בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול נדרסו למוות שני בני אדם בכביש 4 סמוך ליד מרדכי, לאחר שניסו לסייע לפצועים בתאונה אחרת. חובשים ופרמדיקים של מד"א קבעו את מותם של השניים, יואב חדרי וחנוך טלקר, כבני 40 ו-50 מאופקים.

חובש מד"א אליהו שוקרון ופרמדיקית מד"א, אליסה קראנט, שהוזעקו לזירה סיפרו: "מדובר בתאונה קשה מאוד ומורכבת. המקום היה חשוך מאוד. ראינו שני כלי רכב מעוכים, שבכל אחד מהם היה נהג. הם היו בהכרה מלאה והתהלכו במקום. הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבית החולים כשהם סובלים מחבלות ומצבם מוגדר בינוני". עוד הוסיפו כי "על הכביש בשני הנתיבים ובמרחק מהרכבים, שכבו שני גברים, אחד כבן 40 והשני כבן 50, שככל הנראה נפגעו מרכבים חולפים כשחצו את הכביש לסייע בתאונה בין שני כלי הרכב. הם היו מחוסרי הכרה, עם חבלות רב מערכתיות, ללא נשימה וללא דופק. ביצענו בהם בדיקות רפואיות אך הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום".

שראל אבקסיס, חתנו של חנוך טלקר שהיה נהג אוטובוס, אמר: "אנחנו בחוסר ודאות, רוצים לדעת מה היה שם. הוא יחסר לנו מאוד. הוא היה אדם הכי זהיר שיש. הנכד הראשון שלו היה מאוד קשור לחנוך. זה אובדן גדול מאוד לכולנו. לא מעכלים". טלקר הותיר אחריו חמישה ילדים - ארבע בנות ובן, ושלושה נכדים.

יואב חדרי וחנוך טלקר, הרוגים בתאונת דרכים ביד מרדכי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
יואב חדרי וחנוך טלקר/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שעות ספורות קודם לכן נהרגו בתאונה בירושלים אישה בהריון מתקדם ושתי בנותיה, לאחר שנדרסו למוות על ידי אוטובוס שהתדרדר לכיוונן. השלוש הן שושנה גלושטיין, מורה מאופקים, ובנותיה חיה שרה וחנה. התאונה אירעה ברחוב שמגר, ליד מרכז מסחרי "קניון רב שפע" הומה האדם. בוחני תאונות הדרכים של המשטרה פועלים לחקירת נסיבות התאונה תוך איסוף ממצאים בזירה וגביית עדויות.

שעות לפני התאונה בירושלים אישה כבת 60 ואחייניתה בת ה-5 נהרגו בתאונת דרכים בין רכב ומשאית בכביש 57, סמוך לצומת בארותיים שבעמק חפר. במקביל בתאונה בחולון נהרג נג המשאית חסן אבו עוואד, בן 40 שמשאית מחצה אותו למוות.

רימאס מותעב, הרוגה בתואנת דרכים בעמק חפר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
רימאס מותעב/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לילא מותעב, הרוגה בתואנת דרכים בעמק חפר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
לילא מותעב/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יום קודם לכן, ברביעי, גבריאל ברדה נהרג בתאונת דרכים בשומרון כשגנב רכב התנגש בו חזיתית. ברדה, אביה של העיתונאית נסלי ברדה, היה בדרכו חזרה לביתו מאירוע משפחתי, ויום קודם לתאונה הוא חגג את יום הולדתו ה-65. בירושלים הולך רגל כבן 70 נהרג לאחר שנהג אוטובוס איבד שליטה, התנגש במעקה בטיחות ופגע בו ברחוב ירמיהו. ההרוג הוא תושב העיר הרב פנחס דויטש.

אך השבוע הקטלני החל עוד קודם לכן, עם רוכב אופניים בן 30 מראשון לציון שנהרג ביום שלישי, וביום ראשון נהרג הולך רגל בן 80 בחיפה.

גבריאל (גבי) ברדה. באדיבות המשפחה
"נהג רכב גנוב התנגש בו חזיתית". גבריאל ברדה/באדיבות המשפחה

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונה רודפת תאונה. זה עדות למציאות הקשה שאיתה אזרחי ישראל נאלצים להתמודד. שנים של הזנחה מצד ממשלות ישראל הובילו אותנו להיות מדינה שמסוכן לנסוע או לחצות בה את הכביש"

יעקב המשיך: "האדישות שמלווה את התאונות מוכיחה שממשלת ישראל הרימה ידיים. עד כה לא נערך דיון חירום ולא נעשו פעולות לצמצום הקטל בדרכים כאילו מדובר בגזירת גורל שעלינו לחיות איתה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להוציא לפועל את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שהונחה על שולחנם לפני מספר ימים בהקדם כדי למנוע מעוד משפחות צער, סבל וכאב".

חסן אבו עוואד, נהג משאית שנהג בתאונת עבודה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
חסן אבו עוואד/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לגל תאונות הדרכים ואמר כי "18 ישראליות וישראלים יקרים איבדו השבוע את חייהם בתאונות דרכים. 18 עולמות שנחרבו לאהוביהם בשבוע אחד. זה מזעזע. המלחמה בתאונות הדרכים היא מלחמה על החיים של כולנו. אני פונה לכולם - היו זהירים בנהיגה, ברכיבה ובהליכה בכל כביש וצומת. שימרו על עצמכם, על יקיריכם ועלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully