וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה הרה מאופקים ושתי בנותיה נהרגו מפגיעת אוטובוס בירושלים

עודכן לאחרונה: 12.8.2022 / 10:16

שושנה גלושטיין, מורה מאופקים, ושתי בנותיה, חיה שרה וחנה, בנות 7 ו-3, נהרגו בשכונת רוממה. האוטובוס פגע בהן כאשר המתינו בתחנה. לדברי עד ראייה, הנהג לא היה באוטובוס בעת התאונה. סגן ראש העיר ספד להן: "טרגדיה נוראית שאנחנו לא יכולים לתאר"

בווידאו: זירית תאונת הדרכים בירושלים/קרדיט: רוני כנפו, כבאות והצלה, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ילדה בת 7, ילדה בת 3 ואמן, אישה כבת 40 בהיריון מתקדם, נהרגו הערב (חמישי) לאחר שאוטובוס איבד שליטה והתנגש בחנות בשכונת רוממה שבירושלים. השלוש הן שושנה גלושטיין, מורה מאופקים, ובנותיה חיה שרה וחנה. הלווייתן תצא מחר בשעה 11:30 מבית ההלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות.

צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים פצועה קשה בת 21, פצוע בינוני בן 6 ופצועה קל בת 47, וערכו סריקות במקום כדי לוודא שאין נפגעים נוספים. שמונה צוותי חילוץ שהוזעקו למקום פעלו לחילוץ לכודים מתחת לאוטובוס, קו 402 מבני ברק.

התאונה אירעה ברחוב שמגר, ליד מרכז מסחרי "קניון רב שפע" הומה האדם. בוחני תאונות הדרכים של המשטרה פועלים לחקירת נסיבות התאונה תוך איסוף ממצאים בזירה וגביית עדויות.

זירת תאונת הדרכים בירושלים 11 באוגוסט 2022. מד"א
זירת תאונת הדרכים בירושלים, היום/מד"א

עד ראיה שנכח במקום העיד כי הנהג לא היה באוטובוס בעת התאונה. "עברתי בתחנה ומישהו ביקש ממני לעזור לנהג כי יש לו תקלה באוטובוס", שחזר. "הנהג אמר לי שיש בעיה במערכת, והוא לא יכול להמשיך בנסיעה. עזרתי לו לפרוק ציוד מתא המטען, ואז האוטובוס איבד שליטה ודהר לעבר התחנה במורד הרחוב". הוא סיפר כי נהג האוטובוס פתח בריצה וניסה להזהיר את העוברים והשבים. "הנהג צעק 'הרגתי אנשים'", אמר. גם בתיעודים ממצלמות האבטחה במקום ניתן לראות כי דלת האוטובוס הייתה פתוחה והנהג לא היה בו.

עובר אורח אחר סיפר שיצא מביתו מול תחנת האוטובוס, עד שראה את האוטובוס מתדרדר לכיוונו. "הנהג רץ אחריו, צעק לנו להיזהר וניסה להרחיק אותנו, 'האוטובוס מדרדר'. נצמדתי לקיר ורצתי הביתה".

זירת תאונת הדרכים בירושלים 11 באוגוסט 2022. מד"א
זירת תאונת הדרכים בירושלים, היום/מד"א

הפרמדיקים של מד"א, נתנאל ליפשיץ ובר עזר, תיארו את זירת התאונה כ"מזעזעת". "מתחת לחלקו האחורי של האוטובוס ראינו אשה כבת 30 ופעוטה כבת שלוש שוכבות מחוסרות הכרה, עם חבלות קשות, ביצענו בדיקות רפואיות, הן היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותן", אמרו.

הם הוסיפו, "על המדרכה בסמוך לחלקו האחורי של האוטובוס שכבה צעירה כבת 21 בהכרה מלאה, היא סבלה מחבלות קשות בגפיים, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים שערי צדק כשמצבה קשה ולא יציב, ובנוסף פינינו 2 פצועים, ילד כבן שש במצב בינוני עם חבלות בראש בבטן ובגפיים ואישה כבת 47 במצב קל עם חבלה בגפיים".

בארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית ייחסו את התאונה, כמו גם את התאונה אתמול במעורבות אוטובוס נוסף של אגד בירושלים, למה שהם מכנים "קריסה של נהגי האוטובוס" בשל המחסור החמור בנהגים, המוערך ב-5,000 נהגים. לטענתם, המחסור מוביל לכך שהרבה מאוד מהנהגים כיום נוהגים שעות ארוכות כל יום. "האוטובוסים הפכו להיות פצצת זמן מתקתקת בגלל המחסור החמור", התריעו, "הגיע הזמן שראשי משרד התחבורה חייבים להתייחס לכך בכובד ראש. אסור שהנהגים והנוסעים יקפחו את חייהם".

"משפחה שכולה דמויות לחיקוי"

הרב אברהם דייטש, סגן ראש עיריית אופקים, מבכירי הקהילה החרדית בעיר ספד להרוגות ואמר: "אבל כבד ירד על העיר אופקים ועל הקהילה כאן. הסבא הוא מראשי הקהילה. מדובר במשפחה עם פעילות ענפה של עשרות שנים, קרוב ל-45 שנים באופקים. לבעלה של ההרוגה יש כולל עם 45 אברכים.

דייטש סיפר כי שושנה היתה מורה. "אי אפשר לתאר את המסירות שלה וההשקעה שלה בכל בת ובת", אמר, "התאונה הזאת היא טרגדיה נוראית שאנחנו לא יכולים לתאר אפילו במילים. זו אבדה קשה מאוד. מדובר במשפחה שכולה דמויות לחיקוי וחינוך. החסד, טוב הלב. זו משפחה מאוד מוכרת, מהמשפחות הראשונות בקהילה שלנו, שמלווה במסירות את כולם. כל אחד בקהילה היה קשור אליהם בכל צורה ודרך".

זירת תאונת הדרכים בירושלים 11 באוגוסט 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת תאונת הדרכים בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

רון רטנר, דובר אגד, ציין כי נסיבות התאונה לא ברורות וייבדקו בשעות הקרובות על ידי המשטרה ואגד. "הנהג המעורב בתאונה ותיק ומיומן שהחל היום את עבודותו בשעות אחר הצהריים, והוא בהלם מהנסיבות הקשות. ללא קשר לממצאי הבדיקה לגבי הנסיבות, באגד מביעים צער עמוק נוכח התאונה הקשה והחריגה שהתרחשה הערב בירושלים, משתתפים בצער המשפחות ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו סומכים ידינו על בוחני התאונות של משטרת ירושלים שיבדקו ויגלו את הנסיבות והסיבות שגרמו לתאונה החריגה והקשה הזו. אגד תשתף פעולה עם המשטרה לחקר האסון הכבד".

שעות לפני כן אישה כבת 60 נהרגה בתאונת דרכים בין רכב ומשאית בכביש 57, סמוך לצומת בארותיים שבעמק חפר. ילדה כבת 5 נפצעה אנושות ופונתה כשהיא מורדמת ומונשמת לבית החולים לניאדו שבנתניה. גבר בן 23 פונה במצב בינוני עם חבלת בטן לבית החולים הלל יפה בחדרה; אישה כבת 40 וילדה כבת 10 פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא.

זירת תאונת הדרכים בשרון 11 באוגוסט 2022. מד"א
זירת תאונת הדרכים בעמק חפר, היום/מד"א

חובש בכיר במד"א, אבי מלכה, תיאר את זירת תאונת הדרכים הקטלנית בעמק חפר. "אישה כבת 60 שכבה על הכביש כשהיא מחוסר הכרה, ללא דופק ללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד, ולאחר בדיקות רפואיות נאצלנו לקבוע את מותה. ילדה כבת 5 שכבה בסמוך לרכב כשהיא מחוסרת הכרה, ביצענו בה פעולות החייאה בשטח והיא הועברה לניידת טיפול נמרץ, שהמשיכה את הטיפול הרפואי המאומץ במהלכו ליבה שב לפעום. היא הורדמה והונשמה ופונתה לבי"ח לניאדו במצב קריטי".

הוא הוסיף, "גבר בן 23 ששכב על הכביש בהכרה כשהוא סובל מחבלת בטן טופל בזירת התאונה ופונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח הלל יפה. בנוסף אישה כבת 40 וילדה כבת 10 פונו לבי"ח מאיר כשהן בהכרה. נהג המשאית, שהתהלך בזירת התאונה לא נזקק לטיפול רפואי".

בווידאו: זירת תאונת הדרכים בשרון/קרדיט: תיעוד מבצעי מד"א

מוקדם יותר היום נהג משאית כבן 40 נהרג בתאונת דרכים עם משאית אחרת בחולון. הנהג נפצע קשה בהתנגשות בין שני כלי הרכב ברחוב האורגים, וצוותי מד"א פינו אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים וולפסון בעיר תוך כדי פעולות החייאה, אך הרופאים קבעו את מותו.

שוטרים ובוחני תנועה הגיעו לזירת התאונה, והם חוקרים את הנסיבות. מהחקירה הראשונית עולה כי ההתנגשות בין המשאיות התרחשה ככל הנראה בחניה של מפעל, כשאחד הנהגים לא העביר את ההילוך למצב פארקינג ונלכד תחת המשאית שהתדרדרה לעברו.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, תקף את ממשלות ישראל והאשים את מדיניותן בתאונות הדרכים הקשות. "תאונה רודפת תאונה", מסר, "שבעה הרוגים בתאונות דרכים ביומיים הם עדות למציאות הקשה שאיתה אזרחי ישראל נאלצים להתמודד. שנים של הזנחה מצד ממשלות ישראל הובילו אותנו להיות מדינה שמסוכן לנסוע או לחצות בה את הכביש. האדישות שמלווה את התאונות מוכיחה שממשלת ישראל הרימה ידיים. עד כה לא נערך דיון חירום ולא נעשו פעולות לצמצום הקטל בדרכים כאילו מדובר בגזירת גורל שעלינו לחיות איתה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להוציא לפועל את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שהונחה על שולחנם לפני מספר ימים בהקדם כדי למנוע מעוד משפחות צער, סבל וכאב".

מנכ"ל הרלב"ד, ד"ר ארז קיטה, הביע את תנחומיו למשפחות. "אנחנו מסכמים שבוע קשה ומדמם בכבישי ישראל. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מקדמת בימים אלו תכנית לאומית הכוללת פרק נכבד בתחום הרכב הכבד וההיסעים". הוא פירט, "התכנית כוללת הכשרת נהגים, קידום טכנולוגיות למניעת שטחים מתים ועייפות הנהג, הקמת מפרצי מנוחה, הוספת נהגים ושיפור מערך קציני הבטיחות והפיקוח על החברות. רק תכנית לאומית ממוקדת ומתוקצבת על פני מספר שנים תביא לצמצום ההיפגעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully