וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונש הוחמר: 13 חודשי מאסר לתושב הדרום שהורשע באיומים על נתניהו ברשת

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 17:39

אשר בן דוד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מישהו יודע על הכנות להתנקשות בראש הממשלה? נראה לי הגיע הזמן". הוא נידון במקור לעבודות שירות, אך הפרקליטות ערערה על כך ועונשו הוחמר למאסר בפועל: "לא ייתכן שמקרים כאלו יחזרו ויתרבו במדינה"

בית משפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (רביעי) את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של אשר בן דוד, שהורשע באיומים כלפי יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, ל-13 חודשי מאסר בפועל. זאת, במקום עבודות שירות שהושתו עליו קודם לכן. "יש להוקיע ולהחמיר עם כל מי שמבקש על דרך האיום לשנות סדרי שלטון" נכתב בפסק הדין

על פי כתב האישום, כתב בן דוד בחשבון הטוויטר שלו: "מישהו יודע על הכנות להתנקשות בראש הממשלה? מישהו מכיר? נראה לי הגיע הזמן, נראה לי הגיעו מים עד נפש!". תחילה, גזר בית המשפט על בן דוד שמונה חודשי עבודות שירות וקנס בסך של 1,500 שקלים.

בנימין נתניהו. -, עיבוד תמונה
"איום המהווה פגיעה קשה בשיטה הדמוקרטית"/עיבוד תמונה, -

"יש להוקיע ולהחמיר עם כל מי שמבקש על דרך האיום לשנות אופן פעולת איש ציבור, ולהשפיע בדרך נפסדת זו על השיטה הדמוקרטית, ולהביא לתוצאות שונות, מכח איומיו", נכתב בפסק הדין

בתגובה לעונש המקורי הגישה פרקליטות מחוז דרום ערעור לבית המשפט, ובו ציינה כי "לא ייתכן שמקרים כאלו יחזרו וישנו ויתרבו במדינה, ולכן מבחינת האינטרס הציבורי אין להסתפק בענישת בית משפט ויש להחמיר אותה למאסר בפועל". עוד טענה הפרקליטות כי "יש להראות לכל אדם שמתחבא מאחורי מקלדת לפני שהוא מעז להוציא אמירות כאלה, שהוא צפוי לענישה מחמירה".

בסופו של דבר קיבל בית המשפט את הערעור והעניק לבן דוד גזר עונש של 13 חודשי מאסר בפועל. "מדובר באיום המהווה פגיעה קשה בשיטה הדמוקרטית, ובו הבעת רצון לשנות סדרי שלטון באלימות קשה, כנגד חייו של ראש ממשלה", קבע בית המשפט.

עוד בוואלה!

"גילת הנוכלת, בנט תתפטר": פרטים חדשים מחקירת מכתב האיומים

לכתבה המלאה
הגשת הצהרת תובע נגד אילנה ספורטה החשודה באיומים כלפי רה"מ ומשפחתו, בימ"ש השלום ראשל"צ, 18 במאי 2022. קרין שגיא
אילנה ספורטה חניה, החשודה בשליחת מכתב איומים לבנט ומשפחתו/קרין שגיא

בחודש שעבר נשלח מכתב איומים ברצח, ובתוכו כדור חי של נשק, אל משפחתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. השבוע התגלה כי החשודה היא אילנה ספורטה חניה, תושבת אשקלון בת 65.

ספורטה חניה היא פעילה פוליטית ברשתות החברתיות שהתבטאה בעבר רבות נגד ראש הממשלה בנט. בין היתר כתבה החשודה על תמונתו של בנט "רוצח לדין, העם לא יוותר לך" ו"בנט, רק דום ליבך יביא לישועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully