וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יגמור כמו רבין": שישה חודשי מאסר לגבר שאיים על השר כהנא

עודכן לאחרונה: 8.3.2022 / 12:33

בית המשפט השלום באשקלון גזר עונש מאסר בפועל על בנימין דנזאשוילי, שהתקשר ללשכת השר לשירותי דת ואמר לעובדת בלשכתו: "תגידי לו שיפסיק לפגוע ברבנות או ברבנים, בסוף מישהו יוריד אותו. יש לו סתם כיפה על הראש והוא לא דתי בכלל"

בווידאו: השר מתן כהנא קורא לרבנות הראשית לשתף פעולה עם חקיקת חוק הגיור/מערכת וואלה!

בית המשפט השלום באשקלון גזר היום (שלישי) שישה חודשי מאסר בפועל על בנימין דנזאשוילי, שאיים לאחרונה על השר לשירותי דת מתן כהנא ובשיחת טלפון ללשכתו אמר: "תגידי לו שיפסיק לפגוע ברבנות. הוא יגמור כמו רבין ומישהו יוריד אותו".

בית המשפט אף גזר על דנזאשוילי מאסר על תנאי לתקופה של 4 חודשים. סגן נשיא בית המשפט, השופט אבשלום מאושר, כתב בגזר הדין כי "בקביעת עונשו של הנאשם הבאתי בחשבון את השיקולים הבאים: לקולה את הודאת הנאשם ונטילת אחראיות על ידו ולחומרה שקלתי את עברו הפלילי העשיר של הנאשם". דנזאשוילי הורשע לפני כשבוע בעבירת איומים על בסיס כתב אישום שהוגש נגדו לפני כחודשיים ועל בסיס הודאתו.

מתן כהנא. יצחק קלמן, אתר רשמי
"מישהו יוריד אותו", השר לשירותי דת מתן כהנא/אתר רשמי, יצחק קלמן

מכתב האישום עולה כי הוא חייג מהטלפון האישי שלו ללשכת השר כהנא ואמר לאחת מעובדות הלשכה: "תגידי לו שיפסיק לפגוע ברבנות או ברבנים, אני אומר לך בסוף הוא יגמור כמו רבין. מישהו יוריד אותו כי הוא פוגע ברבנים וברבנות, יש לו סתם כיפה על הראש והוא לא דתי בכלל".

סנגורו של הנאשם אמר בדיון כי "הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה" וכי "איומו הוא ברף הנמוך של החומרה". עוד טען הסנגור כי אם הייתה למרשו חלופת מעצר, התיק היה מתנהל וספק אם היה מורשע. את החקירה ניהולו חוקרי תחנת אשקלון שעצרו את הנאשם מיד עם הגשת התלונה.

רפ"ק ליבנת רחמים בנני, ראש שלוחת מעצרים תביעות לכיש: "היום נאמר דבר, בית המשפט הביע עמדתו עת השית עונש מאסר בפועל על הנאשם, שהביע זלזול גמור ואלימות מילולית בוטה כלפי שר מכהן בממשלה. התביעה המשטרתית רואה בחומרה רבה עבירות מסוג זה, בתקופה בה נציגי ציבור עומדים מדי יום בפני התקפות אלימות ותמשיך לפעול בתקיפות על מנת להילחם בתופעה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully