וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין הגיבו בזעם להחרמת סמוטריץ': "ח"כים פוסט-ציוניים לא היו מתקבלים כך"

עודכן לאחרונה: 10.2.2022 / 12:33

תגובת מועצת הצירים של יהודי בריטניה לביקורו של סמוטריץ' זכתה לביקורת בקרב חברי כנסת מהימין וההסתדרות הציוניות. "דוחים את הציוץ הבוטה והמביש שפרסם הארגון", כתבו בליכוד. רוטמן האשים את הקואליציה: "התגובה נכתבה בישראל, מהלך שקוף של ממשלת השינוי, שיסוי ויח"צ"

ח"כ בצלאל סמוטריץ מחאת ההמונים: עצרת מרכזית בכיכר הבימה על שמירת מדינת יהודית ודמוקרטית 07 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
סמוטריץ'/ראובן קסטרו

במערכת הפוליטית נשמעה הבוקר (חמישי) ביקורת נוספות על החלטת מועצת הצירים של יהודי בריטניה להחרים את ביקורו של יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. חברי כנסת ומפלגות בהימין גינו את תגובת הארגון הנחשב לאחד הארגונים היציגים הגדולים ביהדות בריטניה.

בליכוד כינו את התגובה לביקור כמבישה ואמרו: "בכך הם פוסלים ציבור גדול של אוהבי עם ישראל וארץ ישראל, אותם מייצגים נאמנה ח"כ סמוטריץ' והציונות הדתית. ברור שהארגון הזה לא יתייחס כך לחברי כנסת פוסט-ציונים מן השמאל ששוללים את קיומה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. בושה".

ח"כ שמחה חוטמן ממפלגתו של סמוטריץ' האשים את הממשלה. "הציוץ השנוי במחלוקת של ארגון הגג הבריטי נכתב בישראל, בסגנון ישראלי ולמטרות ישראליות פנימיות, תוך ניצול ציני של ארגון גג יהודי", כתב בפייסבוק.

"מהלך שקוף של ממשלת השינוי, הריפוי, השיסוי, הביזוי והיח"צ", הוסיף. "השאלה היא למה? מה גורם לאנשים שמספרים מבוקר ועד ערב שיחסי ישראל ויהדות התפוצות חשובים להם, להרחיב את השסע ולייצא את מערכת היחסים העכורה בין הקואליציה והאופוזיציה ואת הסגנון הבריוני של יאיר לפיד ויאיר גולן, גם אל מעבר לים?".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר תקף: הארגון נדבק ברפורמיות שמאלנית, ושכח מה זה להיות יהודים. לצערי הגלות לא יצאה מהם ולא תצא עד שיעלו לישראל. הארגון לא מייצג את רוב היהודים בבריטניה ומכל מקום טוב שידידי בצלאל סמוטריץ, אוהב ארץ ישראל ועם ישראל הגיע לחזק את הקהילה היהודית שם, ולהסביר את משנתו ולפעול למען עם ישראל, וארץ ישראל".

גם ח"כים בקואליציה גינו את המהלך. השר יועז הנדל צייץ: "‏לא כך ראוי לקבל חבר כנסת ישראלי שבא למפגש עם קהילות יהודיות שונות. גם כשיש מחלוקות, יש דרך להביע אותן. ומי שרוצה להשפיע על הפוליטיקה הישראלית, מקומו בישראל".

לביקורת הצטרפה ההסתדרות הציונית העולמית. ממלא מקום היו"ר יעקב חגואל אמר: "ביטויים כגון אלה, שהושמעו, מערערים את יסודות האחדות של עמנו וההדדיות שנדרשת להמשכיותו. הם מסייעים דווקא לשונאינו, שכן ההיסטוריה כבר הוכיחה כי אינם מבחינים בין דעה לדעה, בין רקע לרקע".

ארגון גשר, הפועל לחיזוק הקשר עם יהודי התפוצות, מסר: "אנו מגנים את האמירות החריפות שהושמעו לעברו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' - אמירות שחרגו מגבולות השיח המקובל. גם כשיש מחלוקות קשות, אל לנו לשפוך את התינוק עם המים, אלא לנהל דיאלוג ענייני ומכבד".

הסערה החלה לאחר שהארגון צייץ כי יחרים את ביקורו של הח"כ בשבוע הבא ותקף אותו על עמדותיו. "אנו דוחים את דעותיו המתועבות ואת האידיאולוגיה אשר מעוררת שנאה של בצלאל סמוטריץ' וקוראים לכל חברי הקהילה היהודית הבריטית להראות לו את הדלת", נכתב. "תחזור למטוס בצלאל, ותהיה לדיראון עולם. אתה לא רצוי כאן".

סמוטריץ', שהודיע אתמול בבוקר כי יצא לביקור "דחוף" באירופה כדי לחזק את הקשר עם יהדות התפוצות ברקע החשש מהרפורמה של הממשלה בנושא הגיור, צייץ בתגובה בטוויטר: "יהודי בריטניה, אני אוהב אתכם, את כולכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully