וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררה מתמודדת נפש מירושלים, שנחשדה באיומים על בנט ומיכאלי

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 17:52

האישה נעצרה לאחר שעל פי החשד כתבה לשרת התחבורה "אני ארצח אותך", ובחקירתה הודתה כי שלחה מסרים מאיימים גם לראש הממשלה. למרות מצבה הבריאותי, במשטרה ביקשו להאריך את מעצרה - ונדחו. השופט בדיון: החשודה לא מסוכנת ונזקקת לטיפול. עורכת דינה: התנהלות המשטרה מצערת

בווידאו: בנט תוקף את סמוטריץ' בכנס השלטון המקומי/צילום: ניב אהרונסון

תושבת ירושלים בת 37, מתמודדת נפש, נעצרה לפני יומיים (שבת) בחשד שאיימה על ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת התחבורה מרב מיכאלי. על אף שהתברר כי החשודה נדרשת לטיפול פסיכיאטרי - במשטרה ביקשו להאריך את מעצרה בשלושה ימים.

בהודעה ששלחה החשודה לשרת התחבורה נכתב "אני ארצח אותך מרב מיכאלי". כעבור שעות נעצרה האישה, ואמרה בחקירתה ששלחה מסרים מאיימים גם לראש הממשלה נפתלי בנט.

במהלך הדיון בבית משפט השלום בירושלים, הבהירה עורכת דינה של האישה כי לא נשקפת ממנה סכנה. כמו כן, נציגי המשטרה הודו כי כבר במהלך החקירה עלה ספק לגבי מצבה הנפשי, אך למרות זאת החליטו להשאירה בתא המעצר עד לדיון ולא העבירו אותה לטיפול רפואי.

יום גיבוש של הקואליציה, 29 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
"ארצח אותך". מירב מיכאלי/ראובן קסטרו

למרות בקשת המשטרה, בית המשפט הורה על שחרורה של האישה למעצר בית. שופט בית משפט השלום בירושלים עמיר שקד ציין בהחלטתו כי אין מדובר בחשודה מסוכנת. "לאור חומר החקירה, החשד ברף נמוך. מדובר בחשודה הנדרשת לטיפול רפואי".

עו"ד ורד בירגר, שמייצגת את הצעירה מטעם הסניגוריה הציבורית, מסרה כי המשטרה פגעה בזכויותיה של האישה ולא אפשרה לה להייוועץ עם סניגור. "כבר משיחה קצרה עם הצעירה אפשר להבחין בקלות שהיא מתמודדת עם בעיות נפשיות קשות", אמרה. "מצער מאוד שהמשטרה בחרה לעצור אותה ולבקש את הארכת מעצרה במקום להביא אותה לטיפול רפואי. אנו מקווים שהמשטרה תקפיד לשמור על זכויותיהם של חשודים ובפרט של אנשים עם מוגבלות".

עוד בוואלה!

כדור של נשק בתוך מכתב: המשטרה פתחה בחקירה בעקבות איום ברצח על משפחת רה"מ

לכתבה המלאה

במשטרה מסרו בתגובה כי "החשודה נעצרה בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה בחשד לאיומים לרצח ופגיעה בנבחרי ציבור, ובהם ראש הממשלה. בסיום החקירה נבדקה החשודה על ידי גורם מוסמך טרם כליאתה ועד להבאתה בפני בית המשפט כחוק. בקשת המשטרה בבית המשפט כללה במפורש בקשה לשלוח את החשודה לבדיקה רפואית מתאימה. בית המשפט החליט על שליחתה למעצר בית ותנאים מגבילים נוספים. נמשיך לחקור כל תלונה על איומים ברצח ביסודיות ולבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully