וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גילת הנוכלת, בנט תתפטר": פרטים חדשים מחקירת מכתב האיומים

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 18:29

מפרטים חדשים מחקירתה של אילנה ספורטה חניה עולה כי שלחה את שני מכתבי האיומים במהלך פסח, ואלה הגיעו בנפרד ככל הנראה בשל שיבוש בדואר. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה ב-5 ימים

בווידאו: הוארך בחמישה ימים מעצרה של החשודה באיומים על רה"מ ומשפחתו/קרין שגיא

אחד ממכתבי האיומים שנשלח לראש הממשלה נפתלי בנט נחשף היום (רביעי), נוסף לפרטים מחקירת החשודה במעשה, פעילת הליכוד אילנה ספורטה חניה. "זה הכדור שיפגע וינטר את גילת שלך הנוכלת או אותך נפתלי בנט נוכל, תתפטר עצה לך", נכתב בו. מהחקירה עולה כי שני המכתבים נשלחו בסמיכות במהלך ימי חול המועד פסח והגיעו בנפרד ככל הנראה בשל שיבושים בדואר. כמו כן, קוצר מעצרה של החשודה עד יום שישי.

חקירת יחידת להב 433 בשיתוף עם השב"כ החלה בעקבות שליחת שני מכתבי איומים ברצח לבית משפחת ראש הממשלה נפתלי בנט ולמקום עבודתה של רעייתו גילת. המכתבים נשלחו בסמיכות במהלך ימי חול המועד פסח והגיעו בנפרד ככל הנראה בשל שיבושים בדואר.

מכתב ששלחה אילנה ספורטה החשודה באיומים כלפי רה"מ ומשפחתו. ללא, מערכת וואלה!
מכתב האיומים שנשלח למשפחת בנט/מערכת וואלה!, ללא

חקירת המקרה נפתחה עם הגעת מכתב האיומים הראשון, שהגיע ב-25 באפריל, אליו צורפו שני כדורים חיים ואיומים ברצח שמוענו לבנו של ראש הממשלה, יוני בנט וגם לאשתו גילת. המכתב השני הגיע ב-28 באפריל והפתיע את החוקרים, אז הבינו שמדובר באירוע חמור ולקחו בחשבון כי לשולח המכתבים יש גישה לתחמושת ויכולת לממש את האיום.

בסיוע היחידות המיוחדות בלהב 433 הגיעה המשטרה בתוך ימים ספורים לזהות החשוד במעשה - אילנה ספורטה חניה, תושבת אשקלון בת 65. במסגרת החקירה נבדקו התכנים שפרסמה ספורטה חניה ברשתות החברתיות שכללו פרסומים מסיתים נגד ראש הממשלה נפתלי בנט ובני משפחתו. במקביל נבדקו חשודים אחרים, אך לאחר מספר בדיקות מעורבותם נשללה.

עוד בוואלה!

נתניהו על החשודה באיומים על בנט: אם ביצעה את המיוחס לה - חברותה בליכוד תפסק

לכתבה המלאה
הגשת הצהרת תובע נגד אילנה ספורטה החשודה באיומים כלפי רה"מ ומשפחתו, בימ"ש השלום ראשל"צ, 18 במאי 2022. ללא, פלאש 90
ספורטה בבימ"ש השלום ראשון לציון, היום/פלאש 90, ללא

המשטרה נעזרה במעבדות מז"פ וגרפולוגים שהצליחו להצליב את כתב היד שהופיע במכתבי האיומים עם כתב היד של ספורטה. במסגרת החקירה, במשטרה אספו מכתבים שונים ששלחה בעבר ספורטה לנבחרי ציבור, אותם נהגה לשלוח במחאה על נושאים שונים בסדר היום. אחד מהמוענים בעבר היה היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט.

ספורטה אמנם נקטה אמצעי זהירות משמעותיים על מנת שלא יעלו על עקבותיה אך גם ביצעה מספר טעויות, כמו כתיבה בכתב ידה, שאפשר לחוקרי להב 433 לקשר אותה למקרה. בשלב זה לא ידוע כיצד ספורטה השיגה את הכדורים שצרפה למכתבי האיום, ומעורבותו של בעלה באירוע נשללה. נוסח האיום שנשלח במכתבים היה: "אם לא תתפטר מתפקידך - הכדור הזה יפגע בך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully