וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ עידית סילמן פורשת מהקואליציה; לממשלה אין רוב

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 11:03

סילמן אינה צפויה להתפטר מהכנסת אלא לפרוש מסיעת ימינה, בדומה לח"כ שיקלי שכבר עשה זאת במחאה על הקמת הממשלה. כעת, לקואליציה יש 60 קולות בלבד ולא 61 - והיא תתקשה לגייס רוב ולקדם חקיקה. גורמים בליכוד: הובטח לה שיריון ברשימה בבחירות הבאות ומינוי לשרת הבריאות

בווידאו: נתניהו קורא לסילמן לספק הוכחות לאירוע שתיארה או שתתנצל על הכפשת ציבור שלם/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ עידית סילמן הודיעה היום (רביעי) על פרישתה מהקואליציה. בכך, הממשלה איבדה את הרוב בכנסת. סילמן, חברת מפלגתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, הביעה בימים האחרונים את חוסר שביעות רצונה מהקואליציה ורק בתחילת השבוע מתחה ביקורת חריפה על שר הבריאות ניצן הורוביץ בשל סוגיית החמץ בבתי החולים - ביקורת שלא הייתה מתואמת עם ראש הממשלה נפתלי בנט וימינה.

סילמן שימשה כיו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות. היא אינה צפויה להתפטר מהכנסת אלא לפרוש מסיעת ימינה, בדומה לח"כ עמיחי שיקלי שכבר פרש ממנה במחאה על הקמת הממשלה. גורמים בליכוד אמרו כי לסילמן הובטח שריון ברשימת הליכוד בבחירות הבאות ומינוי לשרת הבריאות.

המשמעות היא שלקואליציה יש 60 קולות בלבד ולא 61 - והיא תתקשה לגייס רוב ולקדם חקיקה בכנסת. כמו כן, עם רוב של 60 חברי כנסת בלבד, הממשלה לא תוכל להעביר חוקי יסוד ולא תוכל לאשר את תקציב המדינה הבא, אותו תיכננו להתחיל לקדם כבר אחרי הפגרה.

סילמן היא העוזבת השנייה ממפלגת ימינה, שנבחרה לכנסת עם שבעה ח"כים אך היום, לאחר פרישת סילמן ועם פרישתו של עמיחי שיקלי קודם לכן, יש בה חמישה ח"כים בלבד.

עידית סילמן. ראובן קסטרו
"אנסה לשכנע את חבריי להקים ממשלת ימין". סילמן/ראובן קסטרו

מסתמן כי ראש הממשלה נפתלי בנט לא עודכן מראש על כוונתה של סילמן לפרוש ולמד על כך מהדיווחים בתקשורת. בנט ביטל את כל הלו"ז הבוקר כדי לעשות התייעצויות פוליטיות אחרי פרישת סילמן. בלשכת רה"מ לא הצליחו ליצור הבוקר קשר עם חברת הכנסת.

סילמן אמרה כי לצערה אינה יכולה לתת יד למהלכי הממשלה. "ניסיתי אחדות. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל. לא הכל אתם יודעים כי ניסיתי בשקט. לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה".

"אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין. אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך. הזהות היהודית של מדינת ישראל היא זכות קיומנו כאן, זה הלב שלנו, זו המהות שלנו. פגיעה, ללא כל התחשבות בציבור ובערכים שאותם אני מייצגת היא קו אדום מבחינתי. ניתן להקים ממשלה אחרת כבר בכנסת הזו", הוסיפה.

עוד בוואלה!

מפסגות להלוויות: הטרור קטע את הקמפיין המדיני של בנט והחזיר אותו לחיים עצמם

לכתבה המלאה

במכתב ההתפטרות ששיגרה לראש הממשלה, סילמן האשימה את שותפיה לקואליציה בהחלטה. "אתה יודע אילו מאמצים כבירים השקעתי בשימור הקואליציה ובקידומה בתפקידי כיו"ר הקואליציה וכיו"ר וועדת הבריאות בכנסת. כמה ניסיתי לשמר את הביחד, למצוא את המכנה המשותף ובדרך זו להביא לידי ביטוי את המשימות החשובות שעמדו לפתחנו", כתבה, "חלק משותפינו, בעלי תפקידים מרכזיים בקואליציה, רואים ככל הנראה את הדברים אחרת, ואינם מוכנים לכל פשרה מצידם בנושאים העומדים בליבת השקפת העולם של הציבור שבחר בנו והביא אותנו לכנסת ישראל".

על סילמן, כמו על חברי כנסת נוספים בימינה, הופעלו לחצים כבדים מימין בימים שלפני הקמת הממשלה ובעקבותיהם. הפגנות נערכו מסביב לביתה, וביוני הנחה קצין הכנסת להצמיד לה אבטחה. היא אף דיווחה אז לבכירי מפלגתה כי באופן קבוע מתנהל מעקב אחריה בעת יציאתה מדירת מגוריה ברחובות.

לפני כמה חודשים, סילמן התלוננה כי הותקפה בתחנת דלק במודיעין. תלונותיה עוררו ביקורת רבה מצד ח"כים באופוזיציה שפקפקו בטענה, בהם ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו, שהאשים כי היא "מכפישה ציבור שלם עם סיפור שאולי לא היה ולא נברא".

נתניהו בירך הבוקר על הצעד. "התרגשתי מאוד לשמוע את הצהרתה של סילמן ואני מברך אותה בשם המונים בעם ישראל שייחלו לרגע הזה", מסר. "עידית, הוכחת שמה שמנחה אותך זה הדאגה לזהות היהודית במדינת ישראל ולארץ ישראל בעם ישראל ואני מקבל אותך הבייתה. הוכחת שנציגי ציבור אמיתיים פועלים בצו מצפונם. קורא לכל מי שנבחר בקולות המחנה הלאומי להצטרף לעידית ולחזור אלינו הביתה תתקבל בכל הכבוד הראוי וזרועות פתוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully