וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתון נמוך במיוחד: רק 18% מהציבור מביעים אמון בשר בר-לב

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 11:25

ממדגם שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי אמון הציבור בשר לביטחון פנים נמוך באופן חריג, וכי מרבית הציבור - ורוב גורף של האזרחיות - חש חוסר ביטחון אישי. זאת, ברקע גל הטרור האחרון, כמו גם כמה התבטאויות מביכות של בר-לב, שעוררו סערה ציבורית

בווידאו: בר לב עורר מהומה כשאמר על המחבל שחוסל "נביא אותו לכלא"/צילום: מערכת וואלה!

רק 18% מהציבור מביעים אמון בשר לביטחון פנים, עמר בר לב - כך עולה ממדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שהתפרסם הבוקר (שני). לפי הסקר, רק 19% מהמשיבים היהודים נותנים בבר לב אמון, לעומת רק 14% מהציבור הערבי. פילוח של מדגם היהודים לפי מחנה פוליטי מגלה כי באופן יחסי רמת האמון בבר לב בשמאל (40%) ובמרכז (33%) גבוה יותר מבקרב מצביעי ימין (11%).

המדגם, שנערך בקרב מדגם ארצי מייצג של 761 משיבים, התייחס גם לשאלת הביטחון האישי: 63.5% מהמשיבים היהודים ו-83% מהמשיבים הערבים העידו על חוסר ביטחון אישי. עוד עולה כי נשים מדווחות יותר מגברים על חוסר ביטחון אישי, גם בציבור היהודי - 74% מהנשים לעומת 54% מהגברים, וגם בציבור הערבי - 87% מהנשים לעומת 78% מהגברים.

עומר בר לב. תומר נויברג, פלאש 90
"בעיה מבחינת הנראות הציבורית". בר לב/פלאש 90, תומר נויברג

פרופ' תמר הרמן, עמיתה בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה ועורכת המדד, אמרה לוואלה! כי נתוני האמון בשר נמוכים באופן חריג. "אם כי אמון הציבור אינו מעיד בהכרח על איכות התפקוד של נושא משרה פוליטית, הרי האמון בשר לבטחון פנים הוא חריג ברמתו הנמוכה. יש להניח כי הדבר מושפע משורת הפיגועים האחרונים, אבל יש לציין כי גם במדידה קודמת בדצמבר 2021 רק 14% מכלל המדגם הגדירו את תפקודו כטוב או מצוין", אמרה פרופ' הרמן.

"במילים אחרות, לשר בר לב בעיה לפחות מבחינת הנראות הציבורית שלו, מה גם שהוא אינו זוכה לגיבוי פומבי בולט מחברי סיעתו או משרי הממשלה האחרים".

עוד בוואלה!

מפסגות להלוויות: הטרור קטע את הקמפיין המדיני של בנט והחזיר אותו לחיים עצמם

לכתבה המלאה

הדברים באים ברקע הביקורת הציבורית שנמתחה על השר בתקופה האחרונה, בעקבות כמה התבטאויות מביכות. בין היתר, לאחר חיסול חוליית המחבלים בג'נין, צייץ בר-לב בשבת האחרונה: "ליבי עם משפחות הנופלים". זאת, למרות שאף לוחם או שוטר לא נהרג במהלך הפעילות הלילית. בסביבת השר הבהירו כי כוונתו היתה לנופלים בפיגועים בבני ברק וחדרה. בשבוע שלפני כן, בהלוויה של הנרצחת בפיגוע בבאר שבע, אמר השר כי המחבל יישלח לכלא, וזאת בשעה שהמחבל נורה למוות על ידי אזרחים בזירת הפיגוע. בסביבתו של השר אמרו אז כי "הוא לא היה אמור לשאת הספד והתבלבל". לאחר שבחשבון הטוויטר שלו פורסם ציוץ שהתבדח על הטעות, התפטר דוברו של השר.

  • עוד באותו נושא:
  • עמר בר-לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully