וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על עסקת הטיעון: "הממשלה תחזיק מעמד, היא לא תלויה בנתניהו"

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 14:50

שר החוץ פתח היום את ישיבת הסיעה של מפלגת "יש עתיד" והתייחס ל"חוק השיוויון בנטל" שיעלה היום להצבעה בקריאה ראשונה ואמר כי: "הילדים שלנו צריכים לדעת ששירות בצה"ל לא הופך אותם לפרייארים". כמו כן, התייחס לפיד לבידודי הילדים ואמר כי יש לבחון את הנושא

שר החוץ יאיר לפיד ענה היום (ראשון) בישיבת סיעת "יש עתיד" לשאלת וואלה! על המגעים לעסקת טיעון עם נתניהו ועל האפשרות כי זה ישפיע על הממשלה הנוכחית ואמר כי "הממשלה תחזיק מעמד, היא לא תלויה בנתניהו. היא תלויה בעשייה משותפת. תלויה בכך שהקמנו ממשלה שמחברת את החברה הישראלית במקום כל הפיצולים, השסע והסתה. לא מישהו מבחוץ מחזיק את הממשלה"

בתשובה לשאלה נוספת מטעם וואלה! בנושא בידוד הילדים אמר לפיד כי הוא "לא יודע אם לבטל, אבל צריך לבחון קיצור של בידודי ילדים". לפיד הוסיף כי "אפשר לשקול את זה ברצינות. שלושה ימים, בדיקה ולחזור לבית הספר או לגן".

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 27 בדצמבר 2021. ערוץ כנסת, צילום מסך
יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 27 בדצמבר 2021/צילום מסך, ערוץ כנסת

בפתח ישיבת הסיעה התייחס לפיד ל"חוק השיוויון בנטל" שיעלה היום להצבעה בקריאה ראשונה. "עשר שנים עמדנו בהפגנות ובצמתים והבטחנו שהיום הזה יגיע. הבטחנו וקיימנו", אמר לפיד, "החוק עבר לא מעט גילגולים, אבל העקרון נשאר זהה: אין דבר כזה זכויות בלי חובות. לכולנו יש אחריות על גורלה של המדינה. על הביטחון הלאומי. לכולנו יש חובה לשמור על ילדינו ולפרנס את ילדינו".

עוד התייסח לפיד לביקורת כלפי הצעת החוק: "זה לא חוק מושלם, אבל הוא יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו, יותר חרדים ילכו לשירות לאומי, והרבה הרבה יותר חרדים ייצאו לשוק העבודה ויהיו חלק מהכלכלה הישראלית. זה לא חוק אנטי חרדי, זה חוק לטובת מדינת ישראל. הילדים שלנו צריכים לדעת שזה שהם משרתים בצה"ל ובשירות הלאומי לא הופך אותם לפרייארים. הם צריכים לדעת שיש דבר כזה גורל משותף".

עוד בוואלה!

ברק על ההסדר לנתניהו: למנדלבליט אין עמוד שדרה, עסקה כזו תהיה חרפה לדורות

לכתבה המלאה
יאיר לפיד ובני גנץ בכנסת, 30 בדצמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"הלכנו עם הנוסח של משרד הבטחון", לפיד וגנץ/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

עוד הדגיש לפיד כי נוסח "חוק השיוויון בנטל" נכתב על ידי אנשי משרד הבטחון. "זה לא חוק שכתבו פוליטיקאים", אמר שר החוץ, "הלכנו עם הנוסח של משרד הבטחון כי המטרה היא לא לריב, אלא לפתור סוגיה מכאיבה שקורעת את החברה הישראלית".

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully