וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על ההסדר לנתניהו: למנדלבליט אין עמוד שדרה, עסקה כזו תהיה חרפה לדורות

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 12:00

בראיון ל-103fm כינה ראש הממשלה לשעבר את עסקת הטיעון כ"פשיטת רגל מקצועית ומוסרית", וטען כי היועמ"ש מנדלבליט כשל בהובלת המלחמה בשחיתות. על נשיא בית המשפט העליון אמר: "תמיכתו מטילה כתם על מורשתו"

בווידאו: משפחת נתניהו סיימה התייעצות על עסקת הטיעון בבית הסנגור/צילום: יותם רונן

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מתח הבוקר (שני) ביקורת על המו"מ המתנהל להסדר עסקת הטיעון של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. לדבריו, לא הופתע שנתניהו החליט לסכם על ההסדר, שכן "אין לו סיכוי כי התיקים חזקים והוא יגמור בבית סוהר". יחד עם זאת, אמר בראיון לתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm, הוא הופתע שמנדלבליט החליט לפעול לאישור העסקה בשבועיים אחרונים לכהונתו בתפקיד.

"אני מופתע מזה שמנדלבליט שנעדר סמכות מוסרית מינימלית לעשות עסקת טיעון כזאת", אמר. "בגלל עברו שלו לא העליתי על הדעת שבשבועיים האחרונים לכהונתו יעז לנסות להניע עסקת טיעון כזאת.

"זה בן אדם שהיה מינוי של נתניהו אחרי ששירת אצלו באופן הכי אינטימי ואישי, סגר 6-5 תיקים לרעיית רה"מ בלי לכתוב הסברים כמו שמקובל מאז הקמת המדינה, הוא מחל לגב' נתניהו, הכריז שנתניהו לא חשוד בפרשת הצולות מראש בלי לבדוק כלום, מנע חקירה במקביל של בני הזוג בתיקי האלפים, לא הורה על חקירת גירסת המסמכים, לא חוקר את העלמת המתנות, לא חקר בזמנו את המניות והעברות מבן הדוד, לא אכף את הסכם ניגוד העניינים", האשים ברק.

"אני אומר שמנדלבליט כשל בהובלת המלחמה בשחיתות, גרם לפי דעתי לדמורליזציה בקרב הפרקליטות. עסקת טיעון כזאת תהיה חרפה לדורות ופשיטת רגל מקצועית ומוסרית". עוד אמר על היועמ"ש כי "הוא פועל ביראה עמוקה ושררה. לא פעם ראשונה היו לו דברים כאלה בעבר. זה אדם שאינו מסוגל לעמוד בפני שררה. אין לו עמוד שדרה או חוט שדרה".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט 17 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"לא העליתי על הדעת שבשבועיים האחרונים לכהונתו יעז לנסות להניע עסקת טיעון". מנדלבליט/ראובן קסטרו

ברק התייחס לתמיכתו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק בעסקת הטיעון ואמר כי "אני רוצה להבהיר שבתמונה הכוללת נתניהו אחראי לכל הפלונטר הזה, הבעיה איננה שיש פה שסע. מי שגרם לעניין זה נתניהו מי שאפשר את העניין זה מנדלבליט ומי שנקלע לעניין זה אהרן ברק" טען. "האיש הזה שהוא גאון בתחומו ואייקון של המשפט ויש לי אליו הערכה עצומה כשל מבחינה מוסרית", אמר על השופט. "אני לא יודע להסביר, ההתנהגות היא של מאכער. נשיא ביהמ"ש העליון איננו אמור להתעסק בעניין קונקרטי בטח לא כשמגיעים אליו כל מיני מאכערים אחרים לתווך, בטח לא בצורה נסתרת על פני שנים".

אהרן ברק פברואר 2010. עומר מירון
"טעה טעות חמורה מאוד שמטילה כתם על מורשת ענקית שלו". אהרן ברק/עומר מירון

"אולי בניגוד לתיאורו על ידי הביסיטים כדמון שהרס את המשפט, אולי מדובר באיש שביסודו העמוק מחפש שלום ולא מאבקים", אמר על ברק. "אולי הוא לא מכיר את פרטי התיק. אולי סיפרו לו שהולך להיות קרע גדול בעם. אני לא יודע כמה הוא מחובר לעם היום. הקרע במידה שיש הוא פרי הסתה של נתניהו עצמו".

ברק הניח כי השופט לא יחזור בו מהחלטתו בתמיכה בעסקה. "שופטים לא חוזרים בהם. הוא יצפה שאנשים יקראו את כל מכלול דבריו, כולל הדברים הביקורתיים. אבל אני חושב שהוא טעה טעות חמורה מאוד שמטילה כתם על מורשת ענקית שלו".

שרה נתניהו עם יציאתה מבית הסנגור לאחר שיחות ההתעיצות בנוגע לעסקת טיעון של בנימין נתניהו 16 בינואר 2022. אבשלום ששוני, מעריב, אתר רשמי
פגישת נתניהו עם סנגורו, אמש/אתר רשמי, אבשלום ששוני, מעריב

אמש התכנסו בנימין נתניהו ומשפחתו בביתו של הסנגור בעז בן צור ברמת גן להתייעצויות על עסקת הטיעון. במהלך פגישתם התקבצו כמה אזרחים מחוץ למקום וצעקו: "בושה". בפגישה בביתו של בן צור נכחו עורך הדין יוסי כהן, מקורבו של נתניהו נתן אשל, ובני משפחת נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully