וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל למגעים על עסקת טיעון לנתניהו: הצעת החוק שתכפיל את תקופת הקלון

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 14:15

חברות כנסת מהקואליציה הגישו בנפרד בשבועות האחרונים הצעות שמאריכות את משך תקופת הקלון לנבחרי ציבור ל-14 שנים, במקום שבע כיום, "כדי לחזק את טוהר המידות ולהגביר את אמון הציבור". לדבריהן, ההצעות אינן פרסונליות, והוגשו במנותק ממצבו המשפטי של יו"ר האופוזיציה

בווידאו: הפגנה מול ביתו של מנדלבליט במחאה על הסדר הטיעון המתגבש עם נתניהו/צילום: ניב אהרונסון

שתי חברות כנסת מהקואליציה, מיכל שיר מתקווה חדשה ולימור מגן תלם מישראל ביתנו, הגישו בחודש האחרון הצעת חוק, שלפיה תקופת הקלון לנבחרי ציבור תוכפל משבע ל-14 שנים. זאת, ברקע המגעים לעסקת טיעון עם ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו.

ח"כ שיר טענה בשיחה עם וואלה! כי המניע להגשת ההצעה לא היה קשור למשפטו של יו"ר האופוזיציה. "כשהגשתי את ההצעה, עשיתי זאת במנותק וללא קשר למצבו המשפטי של נתניהו, ובוודאי לא ידעתי על מגעים לעסקה עמו", אמרה.

גם ח"כ מגן תלם מסרה בתגובה כי ההצעה איננה פרסונלית. "מדובר בחוק שהוגש ללשכה המשפטית כבר לפני חודש לערך, ללא קשר לעסקת הטיעון של נתניהו שפורסמה בתקשורת", נמסר מטעמה. "ח"כ מגן תלם התכוונה להיצמד להצעת חוק דומה של מיכל שיר מתוך היכרותה עם מקרי שחיתות במגזר המוניציפלי שהיא מגיעה ממנו. החוק הוא ענייני ולא מכוון פרסונלית לדמות כזו או אחרת".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בדיון 40 חתימות, כנסת, 27 בדצמבר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
ברקע המגעים לעסקת טיעון. נתניהו/דוברות הכנסת, דני שם טוב

שתי חברות הכנסת הגישו את ההצעות במועדים נפרדים: ח"כ מגן-תלם הגישה את ההצעה לפני שישה ימים בלבד, ואילו ח"כ שיר הגישה את ההצעה בסוף החודש שעבר. מדובר בתיקון לחוק יסוד, שלפי דברי ההסבר בשתי ההצעות - מטרתו היא "לחזק את טוהר המידות בקרב נבחרי הציבור, והגברת אמון הציבור בנבחריו". בדברי ההסבר להצעת-החוק נכתב כי "שחיתות כשלעצמה הנה תופעה פסולה שיש לעקור מהיסוד, קל וחומר כשמדובר על שחיתות בעמדות מפתח במדינה".

הסיבה להאריך את תקופת הקלון, לפי ההצעה, נובעת מכך ש"חזרתו של נבחר ציבור שבע שנים לאחר שסיים לרצות את עונש המאסר, מעלה חשש גדול לביצוע עבירות נוספות ואף שוחקת את אמון הציבור בנבחריו". עוד נכתב כי "הצעה זו תחזק את הדימוי והאמון הציבורי במערכות השלטון השונות, לאחר שאלה חוו שחיקה במעמדם כאשר נבחרי הציבור שבו לתפקידם לאחר סיום תקופת הקלון".

עוד בוואלה!

אחרי שנים של הסתה אלימה כלפי מערכת שלטון החוק - עכשיו מתברר שהיא מגוייסת לטובתו של הנאשם

לכתבה המלאה

בסוף השבוע חשף בן כספית באתר "מעריב אונליין" את הידיעה בדבר קיומם של מגעים סודיים בין היועץ המשפטי מנדלבליט וצמרת הפרקליטות לבין ראש הממשלה לשעבר במאמץ להגיע לעסקת טיעון. חשאיות המגעים נועדה למנוע מבוכה מנתניהו, שהצהיר בעבר שלא יסכים לעסקת טיעון משום שהוא משוכנע ביכולתו להוכיח את חפותו.

בעקבות המגעים לגיבוש עסקת הטיעון, אמש התחדשו ההפגנות בדרישה למצות עם נתניהו את הדין. הפגנה אחת התקיימה מול ביתו של היועץ המשפטי, בכיכר גורן בפתח תקווה, בהשתתפות עשרות בני אדם. הפגנה נוספת התקיימה במרכז שוסטר בתל אביב, בדרישה למנות ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת פרשת הצוללות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully