וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת סודיות מוחלטת: המגעים לעסקת טיעון בין נתניהו לפרקליטות

בן כספית

עודכן לאחרונה: 12.1.2022 / 13:01

לפי מקורות שמעורים בשיחות הסודיות, שמעטים היו שותפים להן, בשבועות האחרונים התקיימו מגעים בין היועמ"ש לגורמים מטעם ראש האופוזיציה על עסקת טיעון, ביוזמת האחרון. לאחרונה, הם התפוצצו על רקע דרישתו הלא מתפשרת של ראש הממשלה לשעבר לעונש שלא יכלול מאסר וקלון

בווידאו: עדות ניר שוורץ החוקר של ניר חפץ/צילום: רוני כנפו, עריכה: אביעד בללי

בשבועות האחרונים התנהלות מגעים בין נתניהו לפרקליטות על עסקת טיעון במסגרת המשפט נגד ראש הממשלה לשעבר - כך לפי מקורות שמעורים בפרטים. המגעים, אותם יזם נתניהו, נמשכו זמן רב והתקיימו תחת סודיות מוחלטת, כשמעטים היו שותפים לסוד.

לאחרונה, התפוצצו המגעים על רקע דרישה בלתי מתפשרת של נתניהו, שהענישה לא תכלול עונש מאסר או קלון. לא ידוע מי ייצג את נתניהו במסגרת המגעים, אך מצד הפרקליטות ניהל את המגעים היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, והם התרחשו ברקע סיום כהונתו המתקרב. שלשום בלילה נצפה נתניהו נכנס לביתו של עורך הדין בועז בנצור, לשם הוא לא נוהג להגיע בדרך כלל.

מטעם הפרקליטות נמסר בתגובה: "לא מגיבים כמדיניות לשאלות על שיחות עם סנגורים, בין שהיו כאלה ובין שלא. אין בכך לאשר או להכחיש דבר ממה שנטען". תגובת נתניהו תובא לכשתתקבל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, 2015. AP
נתניהו ומנדלבליט/AP

במה נאשם נתניהו

בתיק 1000 (פרשת המתנות) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully