וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפץ העיד: נתן אשל איים על מוזס - "תרד" מנתניהו או שיחסלו את ידיעות אחרונות

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 14:18

במסגרת החקירה הנגדית של עד המדינה בתיקי האלפים, תיאר חפץ שיחה עם מקורבו של נתניהו בה סיפר לו כי הלך למשרדי העיתון ואמר למו"ל כי יקים את ישראל היום בתגובה לעוינות שלו לרה"מ לשעבר. "נתניהו היה אומר לעורך ישראל היום: 'תיכנסו במוזס בכל הכוח'"

בווידאו: ניר חפץ ונוני מוזס בבית המשפט ביום ה-16 לעדות חפץ/צילום: רוני כנפו, עריכה: אביעד בללי

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת הבוקר (שלישי) חקירתו הנגדית של עד המדינה ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. חפץ נחקר על ידי עו"ד עמית חדד, עורך דינו של נתניהו, וזה היום ה-16 לחקירתו הנגדית.

עו"ד חדד שאל את חפץ בנוגע לדברים שהוא אמר בעדותו הראשית על היקף התפוצה של עיתון ישראל היום.

חדד: אמרת שנתניהו דיבר איתך על לייצב, אבל מעבר לזה אין לך זכרון על השיחה עם נוני מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות, לא דיברת עם שלדון, בעלי ישראל היום, והאדם היחיד שאתה מדבר איתו זה מילצ'ן (המיליארדר המקורב לנתניהו ארנון מילצ'ן - י.פ.).

חפץ: נכון.

חדד: כל האינפורמציה על מספרי תפוצה - זה ממילצ'ן.

חפץ: אין לי ידיעה אישית על מספרים ותפוצות.

ניר חפץ בדיון בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
חפץ/פלאש 90, יונתן זינדל

חדד עבר לשאול את חפץ על "הגנון" של מילצ'ן: בהקלטות רואים למשל, בשיחות שלך עם מילצ'ן, הוא מכנה את השיח בין נוני לשלדון כ"גנון". גם אתה מספר בחקירות, מרבה להתלונן על "הגנון" בין שלדון, לנוני לביבי.

חפץ אישר וחדד המשיך: תאשר לי שנתניהו אמר לך שהוא חושב שכל שיחה עם נוני מוקלטת.

חפץ: נתניהו עצמו לא מקליט שיחות, זה אירוע נדיר שיש הקלטה, הוא לא מקליט, חושש עם זה, לגבי נוני מוזס אין לי ידיעה.

חדד: לא שאלתי אם מקליט, שאלתי אם נתניהו חשב כך, וציטט את מילצ'ן: "ביבי אמר לי כל שיחה עם נוני מוקלטת".

חפץ: נתניהו חושב שכל הזמן מקליטים אותו, תמיד נזהר, הוא מאד מודע לעניין.

נוני מוזס בדיון בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 28 בדצמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
נוני מוזס, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

בהמשך עברה החקירה הנגדית של חפץ לעו"ד ניב סבאג, המייצגת את מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס בתיק 2000. סבאג חקרה את חפץ בנוגע לאירועים סביב הצעת החוק של ישראל היום.

ניב סבאג: אתה כתבת ביומן, ב-15 לדצמבר ביבי קרא לי לחדרו כדי שאעביר מסר לנוני בקשר להצעת חוק המתגבשת בכנסת בנוגע לישראל היום. ביבי אמר ששלדון רואה בזה חציית קו אדום ושהוא יכול להדפיס 600 אלף עותקים ואפילו מיליון, ושלדון גדל בלאס וגאס, הוא ניצח את הגנגסטרים הכי גדולים והוא יכול לנצח כל מלחמה.

חפץ: הייתי עד להרבה מקרים שבהם מרים אדלסון או שלדון מתקשרים לביבי ושרה, ומוציאים אותי מהחדר, ומתחיל סימפוזיון שלם של נוני, זה דוגמה למקרה כזה. הייתי עד לשיחות של נתניהו עם עורך ישראל היום עם עמוס רגב בו הוא דרש שישראל היום ייכנס במוזס בכל הכח. שלדון - רק ביבי היה מדבר איתו. היו מוציאים אותי מהחדר אבל הייתי שומע את הקונטקסט של השיחה, זעקות שבר של 'תעשו משהו נגד מר מוזס' הם היו מתלוננים שישראל היום רך מדי מול ידיעות אחרונות.

ניב סבאג: תאשר לי שהצעת החוק של ישראל היום מוסיפה עוד בלגאן

חפץ: זה הגביר את הלהבות בצורה בלתי רגילה, זה אנשים שנמצאים מעבר לים ומקבלים את האינפורמציה שלהם מראש הממשלה, וחשוב להם שמדינת ישראל תתנהל כמו שצריך.

ניב סבאג שאלה את חפץ האם לתפיסתו מוזס עמד מאחורי מהלכי החקיקה של ישראל היום

חפץ: אין לזה שום הגיון כלכלי, העיתון הזה מפסיד עשרות מיליונים כל שנה במקרה הטוב, בשביל חד משמעית להרוס את מפעל חייו של ארנון מוזס, ולכן אני הבנתי אותו לגמרי. את המהלכים האלו של החקיקה הבנתי שהוא מוביל אותם כדי להגן על מפעל חייו. תראי בנתונים כמה עובדים פוטרו בידיעות אחרונות מאז שהקימו את ישראל היום. את מעריב זה חיסל, אני הייתי שם.

חפת הוסיף כי "נתן אשל, בשנת 2009 תיאר לי באופן פרטני שהסיבה להקים את ישראל היום הייתה לחסל את ידיעות אחרונות. הוא סיפר לי שלפני שהוא הקים את ישראל היום הוא הלך למוזס במשרדו בידיעות אחרונות והוא הזהיר אותו שאם הוא לא יפסיק להיות עוין כלפי נתניהו הוא יקים את ישראל היום ויחסל את ידיעות אחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully