וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות חפץ במשפט נתניהו: "יאיר היה כל היום במעון רה"מ והדליק את שרה"

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 14:33

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת עדותו של עד המדינה ניר חפץ, ששימש כיועץ התקשורת של משפחת נתניהו. בחקירה הנגדית סיפר כיצד מנע מינוי של עיתונאי לעורך אתר וואלה!: "אני יודע באותו זמן שלנתניהו יש כוח מטאורי על מר אלוביץ'"

בווידאו: ניר חפץ על דוכן העדים ביום ה-14 לעדותו במשפט נתניהו/מערכת וואלה!

עד המדינה ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, אמר היום (רביעי) בעדותו במשפט נתניהו, כי יאיר נתניהו "עשה נזק אדיר לאביו למדינה". זהו היום ה-14 לעדותו של חפץ במשפט האלפים, והיום הוא נחקר על ידי עו"ד מיכל רוזן-עוזר, הסנגורית של איריס אלוביץ', אשתו של בעלי קבוצת בזק ואתר וואלה! לשעבר שאול אלוביץ'. בכך מסתיימת החקירה הנגדית של חפץ בתיק 4000, ובשבוע הבא הוא ייחקר על ידי עורכי הדין של נתניהו מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, בפרשות 2000 ו-1000

חפץ טען בבית המשפט המחוזי בירושלים כי בשלב מסוים יאיר נתניהו השתלט על מדיניות ההסברה של אביו, וכי הוא עצמו "קורבן יאיר". לדבריו, "הרבה פעמים ניסיתי להסביר את הקלון הזה שהוא מנהל את ההסברה".

עד המדינה אמר בחקירתו כי בעניינים של יאיר נתניהו, הוא עבר דרך ראש הממשלה לשעבר. "זה חייב להיות מסונכרן עם נתניהו. לגבי ישועה, אם זה עניינים של יאיר, אז ברור שדרך יאיר", אמר. עוד הוסיף חפץ בעדותו כי בעניינים רגישים, שנויים במחלוקת, או פוליטיים, הוא עבר דרך נתניהו, אך כשדובר בעניין אזוטרי - ‏אז עבר דרך בנו. "אחרי הבחירות שאלתי את יאיר - אתה לא מתכוון ללמוד או לעבוד? והוא אמר לי לא. בשנים הקרובות אני מתכוון ללוות ולהשגיח על אבא שלי".

ניר חפץ ושאול אלוביץ' במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 22 בדצמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
חפץ ואלוביץ' בבית המשפט, היום/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

עו"ד רוזן-עוזר התמקדה בחקירה הנגדית ביחסיהם של חפץ ואיריס אלוביץ', וחקרה את חפץ בנוגע למפגש הראשון בין השניים. לטענת חפץ, הוא לא הכיר את איריס אלוביץ' עד לפגישה שהתקיימה בבית המשפחה. לדבריו, באותה פגישה אלוביץ' לא הייתה רלוונטית והייתה מאוד פסיבית, היא רק הקשיבה ולא תרמה לשיחה. כמו כן, בחקירה הנגדית הוצגו אמירות נוספות של חפץ מחקירותיו במשטרה, בהן אישר שלא הכיר אותה לפני כן.

חפץ אמר בחקירת המשטרה, על רקע חוסר שביעות רצונם של משפחת נתניהו מוואלה!, כי התבקש להודיע לאיריס ושאול אלוביץ' שהם כבר לא חברים של משפחת נתניהו. חפץ הסביר כי האינטראקציה בעניין זה הייתה עם שרה נתניהו, לא בנוכחות בנימין נתניהו. "אני לא יכול להגיד אם הוא ידע או לא ידע. זה אני מול שרה בלי בנימין נתניהו. ככל שידוע לי, ‏כאשר היא אומרת אני ובעלי, לא יודע אם בעלה בתמונה".

לדברי חפץ, יאיר נתניהו היה כל היום במעון ראש הממשלה ו"הדליק" את אמו, והסביר כי אצלה "הנאמנות היא בראש סדר העדיפויות", כלשונו. "הכעס שלה מאוד לא נעים ומי שמפיץ ומתסיס את הכעס זה יאיר", אמר. חפץ אישר כי הזדהה עם המצוקה של שאול ואיריס אלוביץ', והוסיף כי לדעתו אלוביץ' עשה כל מה שיכול היה בכדי לרצות את משפחת נתניהו בסיקור של וואלה!, ואל מול כל זה, טען, ‏הם קיבלו מתקפות והאשמות. "את הכעס שמעתי משרה ויאיר ולא מנתניהו", אמר.

"בן כספית הוא דגל שחור בבלפור"

רוזן-עוזר שאלה את חפץ על פגישת השיבוש בביתם של הזוג אלוביץ', עליה העיד חפץ. חפץ טען כי נשלח למחוק הודעות אצל הגברת אלוביץ', וכי ידע שבני הזוג מוחקים הודעות כעניין של שגרה. הוא אמר כי הוא סבור שאלוביץ' לא אמורה להיות נאשמת במשפט. "כל מה שקשור בגברת אלוביץ' מעולם לא קשור לשום החלטה שלי להיות עד מדינה. אני מזועזע בדיוק כמוך שהיא יושבת כאן", אמר חפץ לסנגורית.

בהמשך נגעה החקירה בסוגיית ההתערבות המינויים בוואלה!, ומינויו של אבירם אלעד לעורך האתר בשנת 2016. חפץ אמר כי ישועה היה בלחץ לגייס את אלעד ולהעביר את המינוי. "הוא פונה אליו לדבריו כי לא היה ביכולתו להעביר את המינוי באופן רשמי". ברם, רוזן-זור טענה כי ישועה כבר העביר את המינוי באופן רשמי בדריקטוריון. "המינוי שלו עורר מורת רוח רבה בבלפור. הוא לא קיבל אישור מנתניהו", העיד חפץ. עו"ד רוזן עוזר השיבה לו: "ובכל זאת מונה ונשאר בתפקיד שלו. למרות ששרה נתניהו כעסה על זה".

עו"ד רוזן-עוזר עברה לדון במינוי של יואב גולן, לשעבר סגן עורך מעריב, שאילן ישועה ביקש למנות לעורך וואלה!. היא שאלה את חפץ בנוגע למניעים נוספים להתנגדותו למינוי של גולן, וחפץ אמר כי "היחס שלי כלפי יואב גולן היה היסטוריה של מערכת יחסים לא טובה".

עו"ד רוזן-עוזר: היוזם זה אתה, אתה אומר לחוקרים, לי היה משקע אישי. והיוזם לתשובה השלילית זה אתה.
חפץ: מובן שאני פונה ואני מעביר את המסר שהוא מקורבו של בן כספית. אולי גברתי לא יודעת, בן כספית בבלפור זה דגל שחור, ושם כל המנורות האדומות נדלקו, אני זה שמציף.
עו"ד רוזן-עוזר: אתה זה שיוזם את התשובה השלילית
חפץ: ידעתי שהוא דגל שחור. את הולכת מסביב אבל צריך לומר את האמת. אני יודע באותו זמן שלנתניהו יש כוח מטאורי על מר אלוביץ', כאשר אני אומר את השם של בן כספית אין סיכוי שהשם הזה יעבור אפילו אם יהיה צונאמי.

יאיר ושרה נתניהו. הדס פרוש, פלאש 90
יאיר ושרה נתניהו/פלאש 90, הדס פרוש

רוזן-עוזר הציגה לחפץ קטע מחקירתו במשטרה, בה הוא מספר על פגישה של נתניהו עם ערן טיפנברון, אז עורך ynet וכיום עורך אתר וואלה!.

בחקירה העיד חפץ: "אני זוכר שהמלצתי לנתניהו לפגוש אותו משום שהוא איש ימין בתפיסותיו, ושאני מכיר אותו, שאני ניר.. מכיר אותו שנים רבות וסומך עליו. ולא פירטתי לביבי מה ערן רוצה". לדבריו, נתניהו הסתייג מכך מפני שסבר כי טיפנברון מקורב למוזס. הוא הסביר כי המינוי לא עבר מפני ששרה נתניהו הסתייגה ממנו.

חקירתו הנגדית של חפץ אתמול, התמקדה באירועים שהוא תיאר בעדותו הראשית, כיצד שאול אלוביץ' ביקש ממנו להעביר מסמך לראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. לטענתו של אלוביץ', את המסמך ניתן להוריד בגוגל, אולם לאחר מכן התברר כי מדובר במסמך של הממונה על ההגבלים העסקיים לאישור עסקת מיזוג בזק-יס. עוד התבקש חפץ להעביר מסר לנתניהו שהרשות להגבלים עסקיים הקציבה זמן להחלטה לאשר את מיזוג בזק ויס, כך שעליו לחתום על העסקה לפני הבחירות. לפי עדותו של חפץ, נתניהו גרס את המסמך והורה לקבוע פגישה עם אלוביץ'. בחקירה הנגדית נשאל אתמול חפץ לגבי הרגלי הגריסה של נתניהו, והשיב כי מדובר בפעולה שגרתית: "נתניהו גורס כל דבר, אם היתה רשימת מכולת גם אותה הוא היה גורס".

במה נאשם נתניהו?

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס. מוזס, מו"ל קבוצת "ידיעות אחרונות" והעורך האחראי של העיתון מואשם בהצעת שוחד. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לשאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, בהן קבוצת בזק ואתר וואלה!. אלוביץ' ורעייתו איריס אלוביץ' מואשמים במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתמורה. על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully