וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות חפץ: נתניהו לא הסכים שיצלמו אותו מעשן; היתה איבה כלפי מוזס

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 15:52

עד המדינה ויועץ התקשורת לשעבר של נתניהו נחקר לראשונה על תיק 1000. בפתח הדיון נשאל על הרגלי צריכת הסיגרים של נתניהו וסיפר כי ראה קבלה על סך 4,000 שקלים על שמו. על שרה נתניהו סיפר: "האינטראקציה עם מילצ'ן יכלה להגיע לעשרות שיחות, לא משנה איפה הוא בעולם"

בווידאו: ניר חפץ על דוכן העדים ביום ה-14 לעדותו במשפט נתניהו/מערכת וואלה!

ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, נחקר היום (שני) לראשונה במסגרת פרשות תיקי 1000 ו-2000, בבית המשפט המחוזי בירושלים. חפץ, שהוא עד המדינה היחיד שיעיד בכל שלוש הפרשות בהן מואשם ראש הממשלה לשעבר, נחקר על ידי עורכי הדין של נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. בשבוע שעבר הסתיימה החקירה הנגדית של חפץ בתיק 4000.

בפתח הדיון, חקר עורך הדין עמית חדד את חפץ בנוגע להרגלי עישון הסיגרים של נתניהו. חפץ סיפר כי ראה קבלה עבור רכישת סיגרים שביצע נתניהו, בסכום של 4,000 שקלים וכן סיפר על תרומה של קופסת סיגרים יקרים ממיליארדר מדרום אפריקה שנתניהו לא הסכים לקבל.

"נכון, אחת מהן היתה קבלה של 4000 שקלים", אמר חפץ. "באירוע אחר, מיליארדר מדרום אפריקה תרם קופסה של סיגרים יקרים לבנימין נתניהו. מודי זנדברג, יו"ר קרן היסוד, היה זה שהביא את זה. בנימין נתניהו לא נתן לזה להיכנס, זה היה בגלגול השני, 2016, 2017".

בתגובה לשאלה אם נתניהו חשש שייתפס כנהנתן אמר חפץ כי "זה היה כלל ברזל אצל ראש הממשלה ועניין מקצועי לחלוטין לא לצלם אותו עם סיגר, ואגב לא לצלם אותו אוכל. זו החלטה מקצועית נכונה, כי כשמישהו אוכל הפרצוף שלו מתעוות ואפשר לעשות בזה שימוש לא טוב".

חדד עבר לחקור את חפץ בנוגע ליחסיהם של הזוג נתניהו. הפרקליט פנה לעד ואמר כי יש ניסיון "להעניק פרשנות לא מאוד מדויקת" לדברים שאמר ביחס לטיב הקשר בין נתניהו ורעייתו. "נדמה לי שמה שחשוב זה מה שהוא אמר, לא מה שהיה בתקשורת", אמרה השופטת רבקה פרידמן פלדמן.

"שרה נתניהו אדם עצמאי, תאשר לי?", ביקש חדד. "מאוד", ענה חפץ. בהמשך ביקש חדד להתמקד באינטראקציה בין הזוג בתקופות שגרה. "בשגרה העבודה שלו מהבוקר עד הלילה", אמר חפץ. "מגיע מאוחר. אם אתה מחכה עם שרה... הקשר שם הוא הדוק, כמות האינטראקציה היומית גבוהה. כשהיא מתקשרת ללשכה מיד מעבירים אותה. היו תקופות, בעיקר כשהתפרצו הפרשיות, שהוא היה הרבה בבית, הפרשיות זה גם המעונות".

"תאשר לי שלא ידעת שמילצ'ן ופאקר הביאו מתנות ולכן אתה לא יודע לומר האם שרה נתניהו עדכנה או לא עדכנה את נתניהו בקבלת מתנות", ביקש חדד. "כשאתה אמרת על שיתוף פעולה והעברת מידע ביניהם, התכוונת לנושאים פוליטייים, תקשורתיים".

חפץ השיב כי ברבות השנים הנגיעה של נושאים תקשורתיים התפרסה לתחומים נוספים, "מהדברים הכי אישיים ועד ענייני הביטחון. לדוגמה, כשמתפרצת הפרשה של מרים פרץ, אתה נוגע מהמרמרה עד מרים פרץ, אתה שם ואתה איתם שעות וחווה אותם את התהליך".

ניר חפץ בדיון בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 22 בדצמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
נחקר לראשונה בתיק 1000. ניר חפץ/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

חדד עבר לחקור את חפץ על יחסיהם של נתניהו וארנון מילצ'ן, וחדד שאל את חפץ בנוגע לאמירות של החוקרים במשטרה - האם הוא שמע משרה או בנימין נתניהו דיבור על כך שהחברות עם מילצ'ן היא טריה. "לא יודע מכלי ראשון מתי החלה החברות", ענה חפץ. "במשטרה ניסו להוציא ממך שאולי מהעת האחרונה, אמרת שאתה לא יודע", הקשה חדד. "לא יודע מתי החלון להיות חברים, אינני יודע מכלי ראשון מתי התחילה החברות בין נתניהו ומילצ'ן", חזר חפץ. "זה קשר מאד אינטנסיבי, אחד האינטנסיביים שהיו באותה תקופה".

חפץ תיאר את מילצ'ן כאדם שמאוד נעים לשהות במחיצתו. "לבבי, יש לו קסם אישי", אמר. "לכן בנימין ושרה נתניהו הרגישו בנוח להרים טלפון ולקשקש איתו, וגם בנימין נתניהו, שמטבע הדברים פחות נוטה לקשור קשרים חברתיים, מרגיש בנוח. קשר אינטנסיבי ונעים".

חדד התקדם לעסוק בעדותו של חפץ על ניסיונותיו של נתניהו להקים גופי תקשורת ימניים. הפרקליט שאל את חפץ בנוגע לנסיבות העסקתו על ידי נתניהו, כאיש תקשורת ימני בכיר, ושאל אותו על הדעות הפוליטיות של עובדי ידיעות אחרונות. "אם היית שם קלפי שם, לא היה מקבל אפילו אחוז", השיב חפץ.

"אתה מתאר מצב של מונופול בשוק הדעות", אמר חדד. "מרבית האנשים מחזיקים דעות שנוגדות את התפיסות של נתניהו ושלך. אני משער שתסכים איתי שזה מצב בלתי נסבל". חפץ השיב: "הוא חשב שזה עיוות והטיה של דעת הקהל, שפוגעת במחנה הלאומי, הליכוד, בו ומדינת ישראל. הוא חשב שיש לו את הרשות ואת החובה להביא לגיוון של שוק התקשורת ובמיוחד בחדשות. כן, זה בער בו מבפנים מתוך תחושת צדק פנימי ולא מתוך כלי ציני לשפר את מעמדו".

"וכדי לשבור את מונופול הדעות, הוא עודד אנשי עסקים בעלי אוריינטציה ימנית להיכנס לשוק", המשיך אותו חדד. "נתניהו רצה לגוון את שוק התקשורת, שמעתי את זה אינספור פעמים. שאלתי אותו אם מותר, הוא ענה שעשה יעוץ משפטי ושמותר", אמר חפץ.

בהמשך ביקש חדד מחפץ להבהיר שניסיונותיו של נתניהו לפתיחת כלי תקשורת ימניים לא היו קשורות למילצ'ן, וחפץ אישר כי "נניח שהוא לא היה מכיר את מילצ'ן - המאמצים שלו לא היו בפחות רצינות ותדירות גבוהה". חדד ביקש לחדד - "זה לא בשביל מילצ'ן, זה בשביל נתניהו". חפץ השיב: "כן, פוליטית, אידיאולוגית. פוליטיקאי רוצה לשרוד בשלטון, אז זה גם זה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וארנון מילצ'ן 17.11. באדיבות חדשות 2, מתוך "המהדורה המרכזית", מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ומילצ'ן/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות חדשות 2, מתוך "המהדורה המרכזית"

חדד הקריא תמליל הקלטה בין שרה נתניהו למילצ'ן שמעידה, לפיו, על קשר קרוב מאוד בין שרה לבת של מילצ'ן. "אנחנו שומעים שיח הכי אותנטי בעולם, שרה נתניהו מדברת עם מילצ'ן על המשפחתיות והחברות בין המשפחות", פנה חדד לחפץ. "העדתי על שרה שכשהיא אוהבת מישהו - זה עד הסוף", ענה חפץ. "כשהיא לא אוהבת מישהו - זה עד הסוף. היא בן אדם חם וייצרי. כמות אינטראקציות שבועית עם מילצ'ן שיכולה להגיע לעשרות שיחות, לא משנה איפה הוא בעולם".

חדד שאל את חפץ על קבלת ההחלטות של נתניהו, וחפץ השיב: "הוא מאד פונקציונלי להשגת מטרתו, בהחלטות שלו כמעט ואין שיקולים רגשיים. לכל כלל אפשר למצוא יוצא מן הכלל". חדד ציטט מחקירתו של שלדון אדלסון במשטרה, שסיפר על מקרה שנתניהו לא עזר לו: "אני חושב שהיתה לנו בעיה פעם אחת להנחית את המטוס שלי, אמרתי 'ביבי', הוא אמר אני לא רוצה לשמוע את זה, אני לא יכול לעזור לך". חדד שאל את חפץ אם הוא מכיר את המקרה, והוא השיב בשלילה.

לאחר מכן עבר חדד לעסוק ב"חוק מילצ'ן", שתוכנן להעניק הטבות מס לאנשי עסקים החוזרים לישראל. "אתה שמעת שהיו למילצ'ן קשיים עם הויזה לאה"ב?", שאל חדד. "לא שמעתי", ענה חפץ. "על הארכת תוקף הפטור, כן שוחחת עם מילצ'ן?" שאל. "רק עם מילצ'ן, לא עם נתניהו", ענה חפץ.

חדד ביקש מחפץ שיאשר כי נתניהו שוחח עמו על הארכת הפטור כחוק לטובת למדינה. "הוא מדבר על הרמה הזו שזה יביא משקיעים, הוא לא מדבר על זה ברמה שההנמקה שלו היא טובתו האישית, למרות שמן הסתם זה שם", ענה חפץ. "אתה יודע שהסמכות להארכת הפטור היא של שר האוצר?", הקשה חדד. "אני לא יודע ספציפית, אבל מכיר הליכי חקיקה. שר אוצר, סביר להניח ועדת כספים", ענה חפץ.

"צריך לומר את האמת", המשיך. "כשיש ראש ממשלה כל כך חזק וקואליציה אחודה, ראש הממשלה יכול להעביר חוקים כאלה בלי בעיה אם הוא רוצה. הוא קורא לשטייניץ, יו"ר ועדת הכספים היה מיהדות התורה, הוא יכול להעביר את זה בלי בעיה. לו הוא היה רוצה, הוא היה מעביר את זה בחמש דקות".

איש עסקים האוסטרלי, ג'יימס פאקר. רויטרס
לפי הפרקליטות, נתניהו היה מודע למלוא היקף הסיגרים שקיבל מהמיליארדר. פאקר/רויטרס

החקירה עברה לדון בתיק 2000, וביחסיהם של נתניהו והמוציא לאור של עיתון ידיעות אחרונות ארנון (נוני) מוזס - שנכח באולם. מוזס מואשם בהצעת שוחד. חדד התמקד ביחסי האיבה בין השניים. "העדת שכשעבדת בידיעות אחרונות הייתי בקשר רצוף עם נוני מוזס", אמר חדד. "במשטרה אמרת מערכת יחסים קרובה, שאתה מכיר אותו כמו את כף ידך". חפץ השיב כי הוא "מכיר טוב מאוד. צריך טיפה לסייג, כי מדובר באדם סגור. זו לא רמת קרבה אינטימית. אבל יחסי עבודה קרובים, רמת קרבה טובה".

חדד שאל את חפץ בנוגע לעדותו שמוזס אמר על נתניהו כי הוא לא מאמין לאף מילה. "את זה שמעתי במו אוזניי", השיב חפץ. "הכרת את הדעה של מר מוזס על נתניהו?", המשיך חדד. "יכולתי להתרשם. האם ישבתי מול ארנון מוזס והוא אמר לי מה דעתו על נתניהו חוץ מזה שהוא לא מאמין לאף מילה שיוצאת מהפה של נתניהו? לא", ענה חפץ.

"אין יחסי אהבה גדולים, אפילו איבה", כיוון חדד. "האיבה מהצד של בנימין נתניהו פי אלף יותר, ממדים מפלצתיים", המשיך חפץ. "צד אחד סולד, אולי אפילו מתעב את נתניהו, אבל הצד השני הוא בעוצמות שקשה לתאר במילים. זר לא יבין זאת. צריך לראות את הסצנות, ואני לא מדבר על שרה, אני מדבר על ביבי. כשנדלקות המצלמות הוא נראה שקול, אבל כשעולה השם נוני מוזס זה - ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד. הייתי יוצא מהחדר כדי לא להיות נוכח".

מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס עם צאתו במהלך דיון בתיק 4000 29 בנובמבר 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
מוזס בבית המשפט/מערכת וואלה!, אתר רשמי

חדד ביקש להבהיר את שיטתו, לפיה מעבר ליחסים האישיים בין השניים, גם היחס של קבוצת ידיעות כלפיו נתניהו היה מוטה בבירור לרעתו. "עובדים מעל אלף עיתונאים. יש עיתונאים שמסקרים, יש את נותני הטון. הם היו נגד בנימין נתניהו, כבר ב-2010-2009. לא סובלים אותו, משטמה", אמר חפץ.

לדברי חדד, "התפיסה היתה שיש יחס עוין, מעבר לאופן הסיקור, שמתבטא בשליחת שאילתות אפילו כשברור שלא יגיעו לפרסום. רק כדי להציק להטריד". חפץ השיב: "יש שני מישורים - נותני הטון, עיתונאים מרכזיים, אלה היו מאוד עוינים את שלטון נתניהו. אלה מביאים כותרות ראשיות, מקבלים תדרוך מהבית הלבן. המישור השני הוא ז'אנר ידיעות שמקורם בנהגים של בלפור. המידע שיוצא מחדר הנהגים, מהמספרה של שרה. זה יותר המידע שלפחות בחוויה שאצלי נתפס כ'להציק'. זה הרבה, זה כמויות".

"זה הרבה, זה מציק, זה אישי, זה צהוב", המשיך אותו חדד. "צריך לומר שאלה האייטמים שמביאים את הרייטינג הגבוה. זו פסגת הרייטינג", אמר חפץ. "תאשר לי שנתניהו חשב שמאחורי כל פרסום, כל שאילתה, כל פניה, יש אדם אחד ויחיד - מוזס", ביקש חדד.

"אני ניסיתי להילחם בתפיסה הזו ובשלב מסוים התייאשתי", אישר חפץ. "בנימין נתניהו בטוח שעל כל אות שמודפסת בידיעות אחרונות יושב ארנון מוזס. ניסיתי להסביר לו שאין למוזס מחשב בחדר, אבל הוא בטוח שכל כתב שמתקשר זה ארנון מוזס שלח אותו. הוא אמר לי כל הזמן שאני לא מבין, שאני תמים. גם כשאני מפגיש אותו עם טיפנבורן ומרנדה (ערן טיפנבורן ואמנון מרנדה - לשעבר עיתונאים בכירים בקבוצה - י"פ) במערכת הבחירות, הוא מתנגד ואומר 'למה זה טוב, הם חיילים על לוח השחמט'. אפילו כשהיו מתפרסמים אייטמים בחדשות 12, גם אז הוא היה מסביר לי שזה נוני".

דיון בתביעת לשון הרע של קריים מיניסטר נגד יאיר נתניהו. השלום, ת"א 29 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
"עשה נזק אדיר לאביו ולמדינה". יאיר נתניהו/ראובן קסטרו

חדד המשיך לחקור את חפץ בנוגע ליחסו של מוזס לישראל היום, ושאל אותו האם האיבה בין נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות קדמה להקמת העיתון ב-2007. חפץ אישר את הדברים, ותיאר כי באותה תקופה הוא היה בין הפטיש לסדן. "נוני חשב שיש לי השפעה על שלדון, אבל שלדון גדל בלאס וגאס", אמר. "נתניהו רצה שאעביר איומים על מוזס, עשה את זה הרבה פעמים, פשוט לאיים. 'לא כדאי להתעסק עם ראש ממשלה, תגיד שיש הרבה דברים שראש ממשלה יכול לעשות'. מעולם לא העברתי".

חדד ביקש לדייק, וחפץ הבהיר כי נתניהו לא שלח אותו מפורשות, אבל הוא הניח שאם נתניהו אמר לו את הדברים, הוא התכוון שהוא יעביר את המסר למוזס. "אמרת - מתקפות מכוונות עליו, כי בידיעות אחרונות רואים אותו כשאחראי על תופעה שנקראת ישראל היום", המשיך חדד. "את זה ייחסתי לנתניהו?", תהה חפץ. "כמו שאני מבין, זו התודעה שלו. ישראל היום הוא איום אסטרטגי על ידיעות, אז נתניהו תפס שזה מעצים את המתקפות עליו. זה הבנה שלי את הסיטואציה מולו. אני לא מצטט".

חדד הביא כדוגמה כתבה על תביעת עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר ליליאן פרץ את שרה נתניהו שהתפרסמה בשנת 2010. "זה היה בראשית, בתוך העיתון, 'דאבל ספרד'", אמר חדד. "אני קורא לזה פרסום ולא כתבה. זה דבר שאני לא מכיר. יש פה, תאשר לי, העתק הדבק כתב תביעה ללא דבר נוסף". חפץ אישר, אך חידד כי החריגות אינה נובעת מעצם פרסום כתב התביעה. "את זה עושים. החריגות היא בכך שלא פנו לקבל תגובה, לא הציגו את כתב ההגנה".

"החריגות היא בציטוט כתב תביעה אחד לאחד", אמר חדד. "לא, זה סיפור גדול", הסביר חפץ. "זה העסיק את המדינה. זה היה צריך להיות מאוזן על ידי תגובה. יאיר נתניהו העיר אותי, לא ידענו על זה. כשיש שער ראשי על אשת ראש הממשלה, זה הכל החלטות מודעות של העיתון, זה החלטות מערכתיות".

שלדון אדלסון , 2018. מרים אליסטר, פלאש 90
"נוני חשב שיש לי השפעה על שלדון". אדלסון/פלאש 90, מרים אליסטר

על פי כתב האישום, בתקופה הרלוונטית שווי טובות ההנאה שקיבלו נתניהו ורעייתו ממילצ'ן הגיע ל- 462,602 שקלים. "נתניהו היה מודע למלוא היקף קבלת הסיגרים ולקבלת התכשיטים, כמו גם לקבלת שמפניות בהיקף ניכר ובאופן שיטתי", נטען בידי הפרקליטות. "טובות ההנאה ניתנו לנאשם נתניהו ולרעייתו על פי החלוקה הבאה: סיגרים - 267,254 ש"ח; שמפניות - 184,448 ש"ח; תכשיטים - 10,900 ש"ח", נכתב.

עוד נכתב כי שווי טובות ההנאה שקיבלו נתניהו ורעייתו מפאקר בשנים 2016-2014 הגיע ל-229,174 ש"ח. "נתניהו היה מודע למלוא היקף הסיגרים שקיבל, כמו גם לקבלת שמפניות בהיקף ניכר ובאופן שיטתי. טובות ההנאה ניתנו לנאשם נתניהו ולרעייתו על פי החלוקה הבאה: סיגרים - 145,577 ש"ח; שמפניות - 83,597 ש"ח", נכתב.

לפני חודש וחצי נדחתה בשבוע עדותו של חפץ בתיק 4000, בעקבות הגעת מידע חדש בתיק 1000, המוכר כ"פרשת המתנות". הסנגורים הבהירו אז כי מבחינתם, בגלל הקשר בין הפרשות השונות, לא ניתן היה להתחיל את העדות של חפץ. השופטים קיבלו את בקשתם, והעדות נדחתה בשבוע.

בעדות האחרונה שמסר חפץ בתיק 4000 ביום רביעי שעבר, סיפר כי יאיר נתניהו "עשה נזק אדיר לאביו ולמדינה". הוא טען כי בשלב מסוים יאיר נתניהו השתלט על מדיניות ההסברה של אביו, וכי הוא עצמו "קורבן יאיר". לדבריו, "הרבה פעמים ניסיתי להסביר את הקלון הזה שהוא מנהל את ההסברה".

עד המדינה אמר בחקירתו כי בעניינים של יאיר נתניהו, הוא עבר דרך ראש הממשלה לשעבר. "זה חייב להיות מסונכרן עם נתניהו. לגבי ישועה, אם זה עניינים של יאיר, אז ברור שדרך יאיר", אמר. עוד הוסיף חפץ בעדותו כי בעניינים רגישים, שנויים במחלוקת, או פוליטיים, הוא עבר דרך נתניהו, אך כשדובר בעניין אזוטרי - ‏אז עבר דרך בנו. "אחרי הבחירות שאלתי את יאיר - אתה לא מתכוון ללמוד או לעבוד? והוא אמר לי לא. בשנים הקרובות אני מתכוון ללוות ולהשגיח על אבא שלי".

בנימין ושרה נתניהו בליל הבחירות, בנייני האומה, 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
בני הזוג נתניהו/ראובן קסטרו

חדד: "היה ברור לחכים שמי שתומך בחוק תומך במוזס ומי שלא תומך באדלסון?".

חפץ: "בתקופה שאולמרט היה כראש ממשלה הוא מיתג את ישראל היום כ'ביביתון'. נאלצת לבחור צד
חדד: בזמן אמת זו הייתה תפיסה שהליך חקיקה הוא לגיטימי".

חפץ: "הפוליטיקאים באותם ימים, ב-2009 כשעוד לא היה רשתות חברתיות, לכן הם היו תלויים במידה רבה בתקשורת, בטח כאלו במפלגות שיש בהם פריימריז".

חדד: "האמנת שהחוק יעבור".

חפץ: "זה מאוד תלוי ביכולת של ראש ממשלה לכפות משמעת סיעתית. ידעתי שליברמן בנושא הזה מאוד עצמאי ועמדתו חד משמעית נגד ישראל היום ובעד ידיעות, והחלטתו מחייבת את כל סיעתו, לכן חשבתי שיש סיכוי שזה יעבור. ב-2009 נתניהו לא חזק כמו ב-2015, אחרי שניצח בבחירות. ב-2009 ידיעות כלי תקשורת יותר משמעותי מאשר היום. חשבתי שיהיו ח"כים שיצביעו בעד החוק".

"לזכותו של עופר נמרודי (לשעבר מו"ל מעריב), הם יצאו נגד עיתון שהוקם בלי שום היגיון תכנית עסקית כלכלית", המשיך חפץ. "הם מדממים והם יצאו להילחם נגד שקמה לתפיסתם להרוס אותם ולכן הם מפעילים גם חקיקה. זה הגיוני. נמרודי צריך להחזיק כלכלית מול עיתון ללא מתנהל כלכלית של פילנטרופ".

חדד הציג את טיוטת הצעת החוק ב-2009, שחתומים עליה כמה ח"כים, בהם מירי רגב, אחמד טיבי, יואל חסון ועוד. "חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד והליכוד, בטח ב-2009, קיבלו יחס טוב מאד מישראל היום, לכן זה דבר לא נורמלי למצוא ח"כ מהליכוד שמגיש הצעת חוק לסגור את העיתון שתומך במפלגה שלו".

חפץ: "מירי רגב, כשהיא פרשה מתפקידה כדוברת צהל, קיבלה כתבה גדולה ב-7 ימים שערכתי והיו לה יחסים טובים מאוד עם רפי גינת, אז עורך העיתון. הוא זה שביקש שתהיה כתבה. לאורך כל העבודה נוצרו יחסים טובים בינה לבין העיתון. בכתבה על רגב ארנון מוזס מעולם לא היה מעורב בשום דבר".

חדד הראה סיקור של רגב בתקופה הזו וטען לסיקור 'נעים ונוח' לעומת 'סיקור אכזרי שהיא מקבלת היום', וציין כי "בסופו של יום, הצעת החוק לא עלתה להצבעה בכנסת".

במה נאשם נתניהו

בתיק 1000 (פרשת המתנות) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully