וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרן ברק: תומך בהסדר הטיעון, נתניהו הפך ממגן מערכת המשפט - למנפצה

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 12:43

נשיא בית המשפט העליון בדימוס הבהיר בשיחה עם וואלה! כי למרות הביקורת - הוא עדיין תומך בהסדר הטיעון, ועומד על דעתו כי "בית המשפט לא כבול לאף דעה שלי, לא לדברים שכתבתי בפסקי דין בעבר ולא לדברים שאני אומר היום"

בווידאו: נתניהו מתייחס לסוגיית עסקת הטיעון בתיקי האלפים/מערכת וואלה!

נשיא בית המשפט העליון בדימוס, פרופ' אהרן ברק, אמר היום (ראשון) בשיחה עם וואלה! כי "נתניהו היה מגן על מערכת המשפט, עם הגשת כתב האישום נגדו - הפך למנפץ". למרות הביקורת, ברק הבהיר כי הוא "עדיין תומך בהסדר טיעון עם נתניהו".

ברק לא מייחס חשיבות לביקורת שנשמעה על מעורבותו בהסדר הטיעון, לפיה עמדו עלולה לכבול את שופטי בג"ץ. "מה פתאום", אמר נשיא העליון בדימוס, "בית המשפט לא כבול לשום דעה משלי, לא לדברים שכתבתי בפסקי דין בעבר ולא לדברים שאני אומר היום".

אהרון ברק, בנימין נתניהו. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וברק/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

אמש נודע כי נתניהו הוא שפנה לברק לצורך תיווך בינו לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, במטרה לגבש עסקת טיעון בעניינו. ברק התלבט והסכים, ונמסר כי הוא שלם עם הסכמתו. לצורך המהלך שלח נתניהו את עורך הדין מיכאל ראבילו לשכנע את ברק. עוד נודע כי מדובר בסבב שלישי של גישושים בין הצדדים לקראת גיבוש עסקה. המגעים, כך נמסר, התחילו כבר בשנת 2019.

בסוף השבוע חשף בן כספית באתר "מעריב אונליין" את הידיעה בדבר קיומם של מגעים סודיים בין היועץ המשפטי מנדלבליט וצמרת הפרקליטות לבין ראש הממשלה לשעבר במאמץ להגיע לעסקת טיעון. חשאיות המגעים נועדה למנוע מבוכה מנתניהו, שהצהיר בעבר שלא יסכים לעסקת טיעון משום שהוא משוכנע ביכולתו להוכיח את חפותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully