וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעון החול אוזל: המו"מ הקדחתני להסדר טיעון לנתניהו עד לסיום כהונת מנדלבליט

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 10:37

המגעים לעסקת טיעון עבור ראש הממשלה לשעבר נמשכים באופן מואץ, נוכח סיום כהונתו המתקרב של היועץ המשפטי לממשלה בסוף החודש. במקביל, בבית המשפט המחוזי בירושלים יתקיים דיון נוסף במשפטו של נתניהו, שדחה את דיון 40 חתימות בכנסת בהשתתפותו

בווידאו: משפחת נתניהו סיימה התייעצות על עסקת הטיעון בבית הסנגור/צילום: יותם רונן

המגעים בין פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ונציגי הפרקליטות צוברים תאוצה הבוקר (שני), לנוכח תאריך סיום כהונתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בסוף החודש. אתמול נפגשו בני משפחת נתניהו, בהם גם רעייתו של ראש הממשלה לשעבר שרה, ובניו יאיר ואבנר, יחד עם עורכי הדין בעז בן צור ויוסי כהן, לצד מקורבו של נתניהו נתן אשל, בכדי לדון בהמשך קידום העסקה.

לצד המגעים, בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת הבוקר עדותו עו"ד ניר שוורץ, חוקר מלהב 433 מהיחידה לפשיעה כלכלית שחקר את עד המדינה ניר חפץ. לאחריו, יעלה יניב פלג, חוקר נוסף בלהב 433.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, 2015. AP
מאיצים את המגעים לנוכח סיום כהונתו של היועמ"ש. נתניהו ומנדלבליט/AP

נתניהו הודיע הבוקר כי ייעדר מדיון 40 חתימות בהשתתפותו במליאת הכנסת "מטעמי לו"ז". הדיון, אותו יזמה האופוזיציה, היה אמור לעסוק בנושא "אובדן הזהות היהודית ופגיעה במעמד הכותל". דיון כזה מחייב את הנוכחות המלאה של ראש הממשלה וראש האופוזיציה, וחברי הכנסת יכולים לדבר בו על כל נושא ציבורי. מאוחר יותר עדכנה מזכירות הכנסת כי הדיון לא יתקיים.

לפי גורמים המעורים בפרטים, האופוזיציה ביקשה לדחות את הדיון, אך הקואליציה סרבה לדחייה במטרה לגרום לנתניהו להגיע לכנסת. באופוזיציה הודיעו כי אם הקואליציה תסרב לדחייה, היא תמשוך את הבקשה לקיום הדיון, וכך בכל מקרה הדיון לא יתקיים.

עוד בוואלה!

משפחת נתניהו ערכה התייעצות על עסקת הטיעון בבית הסנגור

לכתבה המלאה
שרה נתניהו עם יציאתה מבית הסנגור לאחר שיחות ההתעיצות בנוגע לעסקת טיעון של בנימין נתניהו 16 בינואר 2022. אבשלום ששוני, מעריב, אתר רשמי
פגישת משפחת נתניהו עם סנגורו ברמת גן, אמש/אתר רשמי, אבשלום ששוני, מעריב

אמש נתניהו ומשפחתו התכנסו בביתו של הסנגור בעז בן צור ברמת גן להתייעצויות על עסקת הטיעון, שבכוונת נתניהו להאיץ את המגעים אליה. במקביל לכך כמה אזרחים התקבצו מחוץ למקום וצעקו: "בושה". בפגישה בביתו של בן צור נכחו עורך הדין יוסי כהן, מקורבו של נתניהו נתן אשל, ובני משפחת נתניהו.

בעקבות המגעים לגיבוש עסקת הטיעון, בשבוע שעבר התחדשו ההפגנות בדרישה למצות עם נתניהו את הדין. הפגנה אחת התקיימה מול ביתו של מנדלבליט, בכיכר גורן בפתח תקווה, בהשתתפות עשרות בני אדם. הפגנה נוספת התקיימה במרכז שוסטר בתל אביב, בדרישה למנות ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת פרשת הצוללות.

לקראת ההפגנה מסרו ארגוני המחאה, ובהם "קריים מיניסטר", "קומי ישראל" ו"חקירה עכשיו" כי "לאחר שנים של טיוח תיקים ושנמוך אישומים, מנסה מנדלבליט, רגע לפני פרישתו, להציל את עורו של הנאשם. שום טיעון לא יכול להצדיק את קיומה של העסקה המפוקפקת הזאת שפוגעת באמון הציבור. אי מיצוי הדין עם מי שטען שאין כלום, גרר את המדינה לארבע מערכות בחירות ועל פי מנדלבליט 'סיכן את הדמוקרטיה' - מהווה מסר ברור שהשחיתות וההסתה משתלמות. אסור לאפשר את המהלך הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully