וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשני שליש מהתלמידים סובלים מדיכאון בעקבות הקורונה; שאשא ביטון: "לבטל באומץ את הבידוד לילדים"

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 14:26

מחקר משרד החינוך, שבדק תסמיני דיכאון בקרב התלמידים בשבועיים האחרונים, הראה שכ-60% מתלמידי היסודי סובלים מרמות שונות של דיכאון. בתיכונים שיעורם הגיע ל-70%. שרת החינוך: "קיצור הבידודים יציל את התלמידים". לפיד במענה לשאלת וואלה!: "לבחון מתווה לקיצור הבידוד"

מעונות היום עוברים למשרד החינוך: "מסע חשוב למען ילדינו"/צילום: פייסבוק משרד החינוך

בין 60-70% מתלמידי בתי הספר חשו בתסמיני דיכאון בעקבות משבר הקורונה - כך עולה ממחקר שמציג היום (שני) משרד החינוך. המחקר מתבסס על נתוני השירות הפסיכולוגי ייעוצי, לשכת המדען הראשי במשרד החינוך ואוניברסיטת חיפה, וחושף עלייה ניכרת במניין התלמידים שחוו תסמינים בדרגות שונות בשבועיים האחרונים. בעקבות הממצאים, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון קראה להמשיך במגמה צמצום בידודים ולבטלם לילידים.

לפי המחקר, כ-60% מתלמידי היסודי סובלים מרמות שונות של דיכאון, בעוד שכ-70% סובלים מכך במדגם זהה של תלמידי חטיבות ביניים ותיכונים. עוד הראה הדוח כי כ-35% מקרב תלמידי כיתות ה' ומעלה חשים מדוכדכים וחסרי תקווה, 20% מהם חשים כישלון וכ-15% מקרב מעלים מחשבות אובדניות. עוד מצביע הדוח על עלייה מדאיגה של 70% בטיפולים של ילדים בסיכון לאובדנות.

עוד מפרט המחקר, כי כמעט מחצית מהתלמידים בבתי הספר היסודיים מרגישים חוסר עניין במשך מספר ימים לפחות, ויותר מ-60% מהם חשים קושי להירדם. כמו כן, כ-40% מהם סובלים משינויים בתיאבון. בקרב תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים, כ-75% מרגישים חוסר עניין וקושי להירדם, וכ-44% סובלים משינויים בתיאבון.

תסמיני דיכאון. ShutterStock
תסמיני דיכאון/ShutterStock

"הדבר החשוב מכל הוא לשמור על השגרה החינוכית של תלמידי ישראל, מתוך הבנה שבלי מסגרת הילדים ובני הנוער מתדרדרים לבדידות, דיכאון, חרדה ואפילו אלימות קשה", מסרה שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון. "תלמידי ישראל עברו שנתיים קשות שהותירו בהם צלקות ונזקים חברתיים-פסיכולוגיים שאנו, במערכת החינוך, עושים הכל כדי לתת להם את המענה המיטבי".

אינפו תסמיני דיכאון. ShutterStock
אינפו תסמיני דיכאון/ShutterStock
יפעת שאשא ביטון , 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"ללא שגרה חינוכית התלמידים מתדרדרים לבדידות ודיכאון". שאשא-ביטון/פלאש 90, יונתן זינדל

היא התייחסה להצעה לקצר את הבידודים של התלמידים לחמישה ימים, ובירכה עליה. "משרד הבריאות חייבים באומץ לבטל את הבידוד לילדים בריאים בכדי שנוכל להחזיר את המערכת לשגרה פיזית בבתי הספר ולהציל את הילדים. משרד החינוך ימשיך לבצע את כל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח את בריאות התלמידים, על היבטיה השונים, בגנים ובבתי הספר", אמרה.

מאוחר יותר, במענה לשאלת וואלה!, שר החוץ יאיר לפיד ציין אף הוא כי יש לבחון את סוגיית הבידודים לילדים. "אני לא יודע אם צריך לבטל, אבל בהחלט צריך לבחון קיצור", אמר בישיבת סיעתו יש עתיד. "אפשר לשקול את זה ברצינות. לבחון מתווה של שלושה ימי בידוד, בדיקה ולחזור לבית הספר או לגן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully