וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ויכוח קולני: ועדת השרים לחקיקה אישרה את תוספות הפנסיה לפורשים מצה"ל

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 18:39

לפי "חוק הפנסיות" צה"ל ישלם מדי שנה לפנסיונרים ולפורשים חדשים משירות קבע 1.5 מיליארד שקל, אף שקצבת הגמלאות בצה"ל היא גם כך הגבוהה במשק. שלושה מהשרים בוועדה התנגדו להצעה, וספק אם יש לה רוב בכנסת

בווידאו: מסיבת עיתונאים של דוח העוני לשנת 2020/צילום: שלו שלום/TPS

חרף התנגדות חלק ממפלגות הקואליציה, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את "חוק הפנסיות" שיזם שר הביטחון בני גנץ, ולפיה צה"ל ישלם מדי שנה לפנסיונרים ולפורשים חדשים משירות קבע 1.5 מיליארד שקל עבור בונוסים פנסיוניים - מעבר לגמלה התקציבית או לפנסיית הגישור שלה הם זכאים כיום. הבונוסים יינתנו אף שקצבת הגמלאות בצה"ל היא גם כך הגבוהה במשק. שישה שרים תמכו בהצעה, שלושה התנגדו ואחת נמנעה.

הצעת החוק אושרה בממשלה לפני כמעט חצי שנה - אך לא הובאה לוועדת השרים לענייני חקיקה בעקבות התנגדות של חלק מסיעות הקואליציה, שעד כה לא שינו את עמדתן. ספק אם להצעה יש רוב בכנסת, אך בימים האחרונים קבע בג"ץ כי המדינה נדרשת להשיב לעתירות שהוגשו נגד חלוקת הבונוסים הפנסיוניים עד לסוף ינואר - מה שהותיר למשרד הביטחון שבועיים בלבד לקדם את עיגונם בחוק או לכל הפחות להתחיל בהליך החקיקה בכנסת.

שר הביטחו, בני גנץ והרמטכ"ל, אביב כוכבי. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גנץ וכוכבי/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

לאישור הצעת החוק קדם ויכוח בצעקות בין השרות תמר זנדברג ממרצ לפנינה תמנו שטה מכחול לבן. זאת, לאחר שזנדברג העירה כי "יש חוסר נוחות" לאשר הצעת חוק על תוספת לאנשי קבע כשאנשים נאבקים על ימי בידוד בתקופת קורונה, ותמנו שטה הגיבה לה כי ההצעה "משמרת את המצב הקיים". זנדברג טענה בתגובה כי "זה לא מה שאמרו בישיבת הממשלה", ותמנו שטה תקפה חזרה: "זה לא נכון".

"תני לי לדבר. אם היה מדובר על מצב קיים זה לא היה עולה לדיון", העירה זנדברג לתמנו שטה, שהשיבה לה: "צריך להעמיד דברים על דיוקם, אין כאן תוספת". זנדברג קראה אז לעברה בצעקות: "מציעה לך להירגע". תמנו שטה לא נותרה חייבת וצעקה חזרה: "פופוליסטית". כך נראה חלק מהדיאלוג בין השתיים:

תמנו-שטה: "את לוקחת כסף מאלמנות"
זנדברג: "אני מציעה לך לא ללכת לשם. אם זה על חשבון מישהו כרגע - זה על חשבון ימי בידוד של עצמאים"
תמנו-שטה: "את פופוליסטית"
זנדברג: "ואת לא פופוליסטית"
תמנו-שטה: "אני ממליצה לך לשבת"
זנדברג: "אני ממליצה לך להירגע"

עוד בוואלה!

חגיגת השכר במדים: משלמים הרבה יותר לוותיקים והרבה יותר לגברים

לכתבה המלאה
יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 27 בדצמבר 2021. ערוץ כנסת, צילום מסך
לפיד/צילום מסך, ערוץ כנסת

מלבד חוק הפנסיות, ראש הממשלה החליפי יו"ר יש עתיד החליפי יאיר לפיד הגיש ערר על החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה לתמוך בחוק האזרחות של ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית). מוקדם יותר היום הוועדה, בראשות שר המשפטים גדעון סער, אישרה את ההצעה של רוטמן, כחלק ממהלך שנועד לגייס את תמיכת האופוזיציה בחוק זהה שמקדמת שרת הפנים איילת שקד. במהלך הדיון פרץ עימות בין סער, שקד והשרה תמר זנדברג (מרצ) לנוכח התנגדות מרצ לקידום החוק. גם השרה מרב כהן (יש עתיד) הצביעה נגד. אחרי ההצבעה לפיד הגיש ערר למזכירות הממשלה, שמשמעותו שההצעה לא תקודם בכנסת עד לדיון נוסף במליאת הממשלה.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully