וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה במאומתים לקורונה במהלך השבת; הממשלה תאשר מחר צעדים נוספים

עודכן לאחרונה: 18.12.2021 / 20:37

במהלך השבת אובחנו יותר מ-1,100 מאומתים לקורונה. לאחר כישלון יוזמת התו הירוק בקניונים, השרים צפויים לאשר מתווה תו סגול מהודק עם אכיפה מוגברת על עטיית מסיכות. עוד ברשימת המדינות אליהן ייאסר לישראלים לטוס: קנדה, פורטוגל, טורקיה, גרמניה, הונגריה, מרוקו ובלגיה

בווידאו: הפגנת עובדי התיירות הנכנסת בנתב"ג/צילום: שני פרומקין, מרדכי קשמכר ונדב פרץ, עריכה: אביעד בללי

משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי במהלך סוף השבוע נרשמה עלייה במספר המאומתים לקורונה. בסך הכל 1,137 בני אדם אובחנו כמאומתים לנגיף מכניסת השבת. כמו כן, נרשמה עלייה קלה באחוז הבדיקות החיוביות, שהינו 0.95. עלייה נרשמה גם במקדם ההדבקה, שעומד עתה על 1.11. נכון לשעה זו, 81 חולים מוגדרים במצב קשה, כש-41 מהם מונשמים. מאז פרוץ המגיפה מתו 8,232 בני אדם.

בתוך כך, ההסכמות החדשות בנושא הכניסה לקניונים יובאו מחר לאישור בישיבת הממשלה השבועית. כמו כן, צפויים לאשר השרים את המדינות החדשות שייכנסו לרשימת המדינות האדומות - אליהן תיאסר טיסה של ישראלים.

על פי ההסכמות עליהן הוכרז אמש, בקניונים ובאזורי מסחר סגורים יוחל באופן מידי תו סגול מהודק, על פי יחס תפוסה של אדם אחד לכל 15 מ"ר. כמו כן תתבצע אכיפה מוגברת של עטיית מסכות, ושעות הפעילות בקניונים יוארכו לצורך ריווח הצפיפות. בנוסף, יוקמו עמדות התחסנות ב-50 מוקדים מרכזיים בקניונים, ויינתנו הטבות מיוחדות למתחסנים בקניון. המתווה גובש על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי וסגן השר אביר קארה. זאת, לאחר שמתווה התו הירוק במתחמי המסחר הסגורים נכשל עקב התנגדות וחילוקי דעות על יישומו.

כמו כן, השרים יבחנו בימים הקרובים את האפשרות להחיל תו ירוק על כל בית מסחר מעל 100 מ"ר. הסוגייה תעלה לדיון בממשלה, ולאחר שינוסחו התקנות, הן יובאו למשאל טלפוני של קבינט הקורונה. הכניסה לתוקף תהיה מידית.

אכיפת תקנות הקורונה של פקחי החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון בקניון הזהב 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
אכיפת קורונה בקניונים/ראובן קסטרו
הנוחתים הראשונים בנתב"ג  לאחר ההנחיות החדשות. 29 בנובמבר 2021. שלומי הלר, מערכת וואלה!
נוחתים בנתב"ג/מערכת וואלה!, שלומי הלר

בנוסף לכך, בממשלה צפויים לאשר מחר את רשימת המדינות האדומות המעודכנת, אליהן תיאסר טיסה של ישראלים. המדינות החדשות שייכנסו לרשימה הן ארצות הברית, קנדה, פורטוגל, טורקיה, גרמניה, הונגריה, מרוקו ובלגיה.

בשבוע שעבר סיכמו ראש הממשלה בנט ושר הבריאות הורוביץ כי מחוסנים ומחלימים שישובו ארצה ממדינות אדומות יוכלו לחתום על "הסכמון" לאחר ביצוע הבדיקה בנתב"ג, ובכך לקיים את הבידוד בבית ולא במלונית. זאת, לעומת לא מחוסנים שייאלצו לקיים את הבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת הבדיקה בנתב"ג, ולאחר מכן יועברו לבידוד ביתי למשך שבוע. כמו כן, יאשרו השרים חוק שיאפשר שלילת מימון למלוניות קורונה מנוסעים לא מחוסנים שישובו ארצה. במקרים שייבחנו לגופם, תוכל המדינה להציע מימון למבודדים "בהתאם לנסיבות הבידוד". נכון להיום, כל המדינות בעולם שאינן מוגדרות אדומות - מוגדרות כתומות.

רשימת המדינות האדומות המלאה נכון להיום: צרפת, ספרד, איחוד האמירויות, שבדיה, פינלנד, נורבגיה, אוגנדה, איי סיישל, אנגולה, אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, בריטניה, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דנמרק, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, קומורוס, קייפ ורדה, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully