וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת, ספרד והאמירויות בפנים: משרד הבריאות עדכן את רשימת המדינות האדומות

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 21:24

בצל התפשטות זן האומיקרון בעולם, רשימת המדינות אליהן אוסר משרד הבריאות לנסוע פורסמה, וכוללת גם את מדינות סקנדינביה שבדיה, נורבגיה ופינלנד. על פי החלטת רה"מ ושר הבריאות, מחוסנים ומחלימים שישובו ממדינות אדומות יוכלו לקיים את הבידוד בבית

ראיון עם נוחתת בנתב"ג. 29 בנובמבר 2021/שלומי הלר

משרד הבריאות פרסם הערב (רביעי) את הרשימה המעודכנת של המדינות האדומות. ברשימה המעודכנת מופיעות בין השאר צרפת, ספרד, אירלנד ואיחוד האמירויות. כמו כן, מדינות סקנדינביה שבדיה, נורבגיה ופינלנד הוכרזו גם הן אדומות, ובכך הצטרפו לדנמרק שכבר הוכרזה אדומה ביום ראשון. הערב אישרו שרי הממשלה במשאל טלפוני את ההגדרה של בריטניה ודנמרק כאדומות החל מהלילה. השרים גם אישרו את הארכת התקנות להגבלת כניסה ויציאה מישראל בשבוע עד ל-29 בדצמבר ב-2022. את המדינות שהוכרזו היום אדומות תאשר הממשלה במשאל נפרד.

בתחילת השבוע קיימו בכירי משרד הבריאות מסיבת עיתונאים בה הכריזו על אנגליה ודנמרק כאדומות והזהירו מהתפשטות זן האומיקרון. "ישנה התפשטות נרחבת בעולם רק תוך שבועיים", אמרה ד"ר שרון אלרעי פרייס. "בדרום אפריקה מדובר בעשרות אלפים. התחלואה בדרום אפריקה יותר קלה ויש פחות תמותה. זה רק התחלה, אנחנו לא יודעים אם זה באמת מעיד על הקטלניות הפחותה של הווריאנט או שזה רק התחלה".

"יש דעיכה לחיסוניות", הוסיפה ד"ר פרייס. "אנחנו יודעים שהיעילות עומדת על 75%, ולא על 95% כמו הדלתא. חודש אחרי הבוסטר, יש עלייה משמעותית במוגנות של המחוסנים, עדיין לא כמו הדלתא אבל עדיין טוב". עוד הוסיפה כי לא ברור אם יש תחלואה יותר חמורה לילדים.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
נוסעים בנתב"ג/ראובן קסטרו

אתמול סיכמו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ כי מחוסנים ומחלימים שישובו ארצה ממדינות אדומות יוכלו לחתום על "הסכמון" לאחר ביצוע הבדיקה בנתב"ג, ובכך לקיים את הבידוד בבית ולא במלונית. זאת, לעומת לא מחוסנים שייאלצו לקיים את הבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת הבדיקה בנתב"ג, ולאחר מכן יועברו לבידוד ביתי למשך שבוע. נכון להיום, כל המדינות בעולם שאינן מוגדרות אדומות - מוגדרות כתומות.

הרשימה המלאה: צרפת, ספרד, איחוד האמירויות, שבדיה, פינלנד, נורבגיה, אוגנדה, איי סיישל, אנגולה, אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, בריטניה, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דנמרק, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל), זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, קומורוס, קייפ ורדה, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully