וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מיום שישי: תו ירוק בקניונים והקלות בנתב"ג

עודכן לאחרונה: 14.12.2021 / 20:48

בדיון בהשתתפות רה"מ, שר הבריאות והמומחים נקבע כי כניסה למרכזי הקניות ייסרק התו הירוק ויינתן צמיד יומי לזכאים. טרם ברור כיצד התקנה תיאכף. כמו כן, מחוסנים השבים ממדינות אדומות יופנו לבידוד ביתי בן שבוע, ולא למלונית. התקנות ייכנסו לתוקף בכפוף לאישור הממשלה

בווידאו: הפגנת עובדי התיירות הנכנסת בנתב"ג/צילום: שני פרומקין, מרדכי קשמכר ונדב פרץ, עריכה: אביעד בללי

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ החליטו הערב (שלישי) על שינוי בתקנות המאבק בנגיף הקורונה. בין השינויים, שייכנסו לתוקף ביום שישי בכפוף לאישור הממשלה, יהיה החלת תו ירוק בקניונים ובמרכזי המסחר. על פי המתווה, הזכאים לתו ירוק יצטרכו להציג אותו בכניסה, ולאחר שהמאבטחים יסרקו אותו, יינתן להם "צמיד זכאות" יומי, אותו יענדו במהלך השהות. ההגבלות יחולו גם על ילדים, שלא יכולים להתחסן.

כמו כן, מחוסנים ומחלימים שישובו ארצה ממדינות אדומות, יוכלו לחתום על "הסכמון" לאחר ביצוע הבדיקה בנתב"ג, ובכך יוכלו לקיים את הבידוד בבית ולא במלונית. זאת, לעומת לא מחוסנים שייאלצו לקיים את הבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת הבדיקה בנתב"ג, ולאחר מכן יועברו לבידוד ביתי למשך שבוע.

בנוסף לכך, במטרה לעודד התחסנות, יוכלו המתחסנים במנה הראשונה לקבל תו ירוק זמני, היישמש אותם עד לאחר קבלת מנה השנייה ותחילת תקופת הזכאות לתו הירוק. זאת, על אף שרמת המוגנות של מתחסנים במנה הראשונה היא נמוכה משמעותית מאשר ההגנה המתקבלת שבוע לאחר קבלת המנה השנייה.

אכיפת תקנות הקורונה של פקחי החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון בקניון הזהב 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
אכיפת תקנות הקורונה בקניונים/ראובן קסטרו

על פי מתווה התו הירוק בקניונים, הכללים יוחלו על מתחמי המסחר הסגורים שגודלם מעל 10,000 מ"ר. צבע הצמיד ישתנה בכל יום והזכאים לענוד אותו יוכלו להסתובב בצורה חופשית במתחם. מלבדם, תותר כניסה לאנשים שאינם זכאים לתו ירוק, אך ורק לטובת כניסה למקום שירות חיוני, כגון בתי מרקחת.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully