וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכיפה מהודקת על עטיית מסכות, והרחבת שעות הפעילות: השרים סיכמו על הגבלות בקניונים

עודכן לאחרונה: 17.12.2021 / 20:42

על פי ההסכמות, בקניונים ובאזורי מסחר סגורים יוחל באופן מיידי תו סגול מהודק, שיכלול את האכיפה על המסיכות וריווח הצפיפות. בנוסף, יוקמו עמדות התחסנות ב-50 מוקדים מרכזיים בקניונים, ויינתנו הטבות מיוחדות למתחסנים

קניון שבעת הכוכבים. שבתאי טל,
ריווח הצפיפות. קניון שבעת הכוכבים/שבתאי טל

הממשלה הכריזה הערב (שישי) על הסכמות חדשות בנושא הכניסה לקניונים. על פי ההסכמות, בקניונים ובאזורי מסחר סגורים יוחל באופן מיידי תו סגול מהודק, כמו כן תתבצע אכיפה מוגברת של עטיית מסכות, ושעות הפעילות בקניונים יוארכו לצורך ריווח הצפיפית. בנוסף, יוקמו עמדות התחסנות ב-50 מוקדים מרכזיים בקניונים, ויינתנו הטבות מיוחדות למתחסנים בקניון.

כמו כן, השרים יבחנו בימים הקרובים את האפשרות להחיל תו ירוק על כל בית מסחר מעל 100 מ"ר. הדבר יעלה לדיון בממשלה ביום ראשון, ואחרי שיסיימו לנסח את התקנות יביאו למשאל טלפוני של קבינט הקורונה. הכניסה לתוקף תהיה מיידית.

ההחלטה הערב מגיעה אחרי שאמש הסתיים הדיון על מתווה הקניונים ללא החלטה. הדיון התקיים בהשתתפותם של ראש הממשלה נפתלי בנט ובכירי משרד הבריאות. במשרד הכלכלה התנגדו למתווה וכן גם לצמידים בקניונים או כל סימון של מבקרים. אנשי המשרד מעוניינים במתווה תו סגול מחמיר בקניונים, ולא בתו ירוק.

במהלך הדיון, בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ דרשו תו ירוק לקניונים ללא סימון אנשים, כך שמי שאין לו תו ירוק יכול להיכנס רק לחנויות חיוניות, אך אין דרך לאכוף את זה. שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ובמשרד האוצר ביקשו לרכך את התקנות לתו סגול מחמיר. מאחר ולא הצליחו לקבל החלטות, בנט פיזר את הדיון. כנראה שהמהלך לכל הפחות יידחה, סיכוי גבוה שיבוטל לגמרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully