וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיון על מתווה הקניונים הסתיים ללא החלטות, במשרד הכלכלה מתנגדים לתו הירוק

עודכן לאחרונה: 16.12.2021 / 18:28

במהלך הדיון, בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ דרשו תו ירוק לקניונים ללא סימון אנשים, כך שמי שאין לו תו ירוק יכול להיכנס רק לחנויות חיוניות, אך אין דרך לאכוף את זה. מאחר ולא הצליחו לקבל החלטות, בנט פיזר את הדיון וכנראה שהמהלך לכל הפחות יידחה, סיכוי גבוה שיבוטל

בווידאו: פתיחת חנויות הרחוב, השווקים והקניונים/צילום: ראובן קסטרו, סוניה גרודסקי ורשת קניוני ביג

הדיון על מתווה הקניונים שאמור להיכנס לתוקף הלילה, בכפוף לאישור הממשלה, הסתיים הערב (חמישי) ללא החלטה, ומסתמן כי המהלך לא ייצא לפועל. הדיון התקיים בהשתתפותם של ראש הממשלה נפתלי בנט ובכירי משרד הבריאות. במשרד הכלכלה התנגדו למתווה וכן גם לצמידים בקניונים או כל סימון של מבקרים. אנשי המשרד מעוניינים במתווה תו סגול מחמיר בקניונים, ולא בתו ירוק.

במהלך הדיון, בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ דרשו תו ירוק לקניונים ללא סימון אנשים, כך שמי שאין לו תו ירוק יכול להיכנס רק לחנויות חיוניות, אך אין דרך לאכוף את זה. שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ובמשרד האוצר ביקשו לרכך את התקנות לתו סגול מחמיר. מאחר ולא הצליחו לקבל החלטות, בנט פיזר את הדיון. כנראה שהמהלך לכל הפחות יידחה, סיכוי גבוה שיבוטל לגמרי.

פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
התו הירוק בקניונים/ראובן קסטרו

אמש החליט משרד הבריאות לבטל את מתווה הצמידים בקניונים ובמרכזי המסחר. לאחר דיון במשרד, הוחלט כי בעלי תו ירוק לא יסומנו בנפרד ממבקרים שנכנסים כדי לצרוך שירותים חיוניים. בשלב זה לא ברור כיצד תיראה אכיפת הגבלות התו הירוק בכניסה.

ההחלטה באה בעקבות ביקורת מצד בעלי העסקים בקניונים ובעלי הקניונים עצמם. הקניונים טענו כי אכיפת התקנות תהיה בלתי אפשרית. בעלי קבוצת עזריאלי פנו לשרים בטענה כי על הרשויות לאכוף את התקנות התקדימיות, וכינו זאת "ניסוי בסימון אזרחים" כתוצאה מ"החלטה נחפזת חסרת כל היגיון".

בנט, ליברמן. עמית שאבי, פול
בנט/פול, עמית שאבי

קבוצת קניוני עופר אף התריעה כי תפנה לבג"ץ לביטול ההחלטה על התו הירוק בטענה כי היא "לא שוויונית ומפלה". על חובת הצמידים אמרו כי הם "רוצים להדגיש שאנחנו גם נגד הסימון של אנשים שמבקשים שאנחנו נעשה עם הצמיד. זה לא תפקידנו ולא סמכותנו לסמן אנשים, בטח לא שנהיה היחידים בארץ - זו פגיעה בפרטיות, לא צריך לסמן בצורה פומבית את המצב הבריאותי או הרפואי של אף אדם".

ביום שלישי הודיעו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ כי תקנות התו ירוק יוחלו על מתחמי המסחר הסגורים. המתווה המקורי כלל הצגת תו ירוק בכניסה למקום, סריקה על ידי המאטחים, ומתן "צמיד זכאות" יומי ללקוחות, אותו יענדו במהלך השהות. ההגבלות אמורות היו לחות גם על ילדים, שלא יכולים להתחסן.

  • עוד באותו נושא:
  • קניונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully