וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הביקורת: משרד הבריאות ביטל את מתווה הצמידים בקניונים

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 20:18

בתום דיון במשרד הוחלט לשנות את התכנית יום לאחר שהוכרזה. בעלי תו ירוק לא יסומנו בצמידים, ובשלב זה לא ברור כיצד תיראה אכיפת ההגבלות. בעלי הקניונים הפעילו לחץ לביטול המתווה של בנט והורוביץ ואף איימו לעתור לבג"ץ

בווידאו: מסיבת עיתונאים של ראשי משרד הבריאותמ על זן האומיקרון/צילום: לע"מ, עריכה: אביעד בללי

משרד הבריאות החליט היום (רביעי) לבטל את מתווה הצמידים בקניונים ובמרכזי המסחר. לאחר דיון במשרד, הוחלט כי בעלי תו ירוק לא יסומנו בנפרד ממבקרים שנכנסים כדי לצרוך שירותים חיוניים. בשלב זה לא ברור כיצד תיראה אכיפת הגבלות התו הירוק בכניסה.

ההחלטה באה בעקבות ביקורת מצד בעלי העסקים בקניונים ובעלי הקניונים עצמם. הקניונים טענו כי אכיפת התקנות תהיה בלתי אפשרית. בעלי קבוצת עזריאלי פנו לשרים בטענה כי על הרשויות לאכוף את התקנות התקדימיות, וכינו זאת "ניסוי בסימון אזרחים" כתוצאה מ"החלטה נחפזת חסרת כל היגיון".

פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
לחץ לביטול המתווה. קניון איילון ברמת גן/ראובן קסטרו

קבוצת קניוני עופר אף התריעה כי תפנה לבג"ץ לביטול ההחלטה על התו הירוק בטענה כי היא "לא שוויונית ומפלה". על חובת הצמידים אמרו כי הם "רוצים להדגיש שאנחנו גם נגד הסימון של אנשים שמבקשים שאנחנו נעשה עם הצמיד. זה לא תפקידנו ולא סמכותנו לסמן אנשים, בטח לא שנהיה היחידים בארץ - זו פגיעה בפרטיות, לא צריך לסמן בצורה פומבית את המצב הבריאותי או הרפואי של אף אדם".

אתמול הודיעו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ כי תקנות התו ירוק יוחלו על מתחמי המסחר הסגורים. המתווה המקורי כלל הצגת תו ירוק בכניסה למקום, סריקה על ידי המאטחים, ומתן "צמיד זכאות" יומי ללקוחות, אותו יענדו במהלך השהות. ההגבלות אמורות היו לחות גם על ילדים, שלא יכולים להתחסן.

עוד בוואלה!

בעלי העסקים נגד התו הירוק בקניונים: "יפילו אותנו אחד אחרי השני, מי יפצה אותנו?"

לכתבה המלאה
מבצע אכיפה של משטרת ישראל על עטיית מסכה בדיזינגוף סנטר 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"אכיפה בלתי אפשרית". שוטרים בדיזנגוף סנטר בתל אביב/ראובן קסטרו

לצד זאת, סיכמו בנט והורוביץ כי מחוסנים ומחלימים שישובו ארצה ממדינות אדומות יוכלו לחתום על "הסכמון" לאחר ביצוע הבדיקה בנתב"ג, ובכך לקיים את הבידוד בבית ולא במלונית. זאת, לעומת לא מחוסנים שייאלצו לקיים את הבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת הבדיקה בנתב"ג, ולאחר מכן יועברו לבידוד ביתי למשך שבוע.

בנוסף לכך, במטרה לעודד התחסנות, יוכלו המתחסנים במנה הראשונה לקבל תו ירוק זמני, היישמש אותם עד לאחר קבלת מנה השנייה ותחילת תקופת הזכאות לתו הירוק. זאת, על אף שרמת המוגנות של מתחסנים במנה הראשונה היא נמוכה משמעותית מאשר ההגנה המתקבלת שבוע לאחר קבלת המנה השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully