וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי העסקים נגד התו הירוק בקניונים: "יפילו אותנו אחד אחרי השני, מי יפצה אותנו?"

לאחר ההחלטה של רה"מ בנט והשר הורוביץ להחיל תו ירוק במרכזי מסחר סגורים החל מיום שישי, בעלי החנויות חוששים שהמהלך יפגע קשות בפרנסתם. "מפחידים את הציבור שלא לצורך, אנשים לא יבואו לקניונים". קניוני עופר: "נעתור לבג"ץ"

בווידאו: בנט בישיבת הממשלה מדבר על אפשרות של חיסון רביעי לאוכלוסיות בסיכון/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ החליטו כי החל מיום שישי, בכפוף לאישור הממשלה, יוחל תו ירוק בקניונים ובמרכזי המסחר. על פי המתווה, הזכאים לתו ירוק יצטרכו להציג אותו בכניסה, ולאחר שהמאבטחים יסרקו אותו, יינתן להם "צמיד זכאות" יומי, אותו יענדו במהלך השהות. ההגבלות יחולו גם על ילדים, שלא יכולים להתחסן. בעלי העסקים בקניונים יצאו נגד ההחלטה.

אורי, מהבעלים של חנות הקומיקס "קומיקאזה" בדיזנגוף סנטר טוען כי לא ניתן לאכוף את התקנה החדשה. "אנחנו רואים איך המאבטחים עובדים בכל הקניונים - זה לא ריאלי. גם לנו זה יהיה קשה לאכוף, נצטרך שיעמוד מישהו בכניסה ויסתכל על צמידים, צריך פה מישהו שיתפקד כמו באונסר במועדון".

"לנו יש בעיה יותר גדולה ומהותית כי רוב הלקוחות שלנו הם ילדים, ורובם לא מחוסנים", הוסיף. "אנחנו בעד התו הירוק מהבחינה הבריאותית, אם זה יגרום לאנשים להתחסן יותר, אבל זו כן פגיעה כלכלית, והדבר הזה לא פרקטי כי אני מכיר את הנפשות הפועלות במדינת ישראל".

אכיפת תקנות הקורונה של פקחי החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון בקניון הזהב 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
אכיפת קורונה בקניונים/ראובן קסטרו

לינור כהן, בעלת בית הקפה Ice & bok בקניון מלחה בירושלים חוששת כי ההחלטה תשפיע לשלילה על כל בעלי העסקים. היא עצמה, מחוסנת בשני חיסונים בלבד ולא זכאית לתו ירוק. "אנחנו כבעלי העסקים לא נוכל להיכנס לעסק של עצמנו, עובדים מנוסים שעובדים אצלנו ומחוסנים גם הם בשני חיסונים - ידוע הרי שרוב העובדים בקניונים הם ילדים או אחרי צבא - גם לא יוכלו להפעיל את העסק במקומנו. זה ייצור בלגאן אחד גדול, ושוב נשאלת השאלה, מי יפצה?".

לטענתה, הממשלה מפחידה את הציבור שלא לצורך. "האומיקרון הרבה יותר קל מהקורונה, אחוז המתים קטן פי כמה וכמה מהקורונה, עדיין אין שום דבר מוחלט בוירוס הזה, אפילו לא אם הבוסטר עוזר במאת האחוזים. ושוב החלטה שגויה של הממשלה, לפגוע בבעלי העסקים, וללא תוכנית ברורה איך היא מתכוונת לעזור לנו במקביל. הרי מי שכמוני פתח רק לפני חצי שנה, שוב לא יהיה זכאי לכלום. אבל השכירות נשארת לנו אותו דבר. ברור לכולנו שבהחלטה כזו אנשים לא יבואו לקניונים, הם יפילו עסקים אחד אחרי השני. אפשר לחזור לתוכנית הקודמת, מסכות, 2 מטר. אבל תו ירוק, על מה ולמה".

עוד בוואלה!

החל מיום שישי: תו ירוק בקניונים והקלות בנתב"ג

לכתבה המלאה

סאלי ביטון חדד מרשת האופנה "סלקשיין" גם היא לא מאמינה בתקנות החדשות. "אין ספק שזה מכביד על בעלי העסקים, יהיה קשה מאוד לאכוף את זה. אנחנו לא מתנגדים למלחמה ובאכיפה נגד קורונה, אבל צריך למצוא פתרון אחר שלא יפגע בבעלי עסקים ובצרכנים. איך זה יכול להיות שמאפשרים לאנשים לטוס לטייל בעולם ושזה גורם לעלייה בתחלואה והפתרון הוא להקשות על בעלי העסקים והצרכנים. קודם כל שיטפלו בגורם הכי משפיע על העלייה בתחלואה. אנשים יימנעו מלהיכנס לקניונים ובעלי עסקים יפסידו שוב".

אכיפת תקנות הקורונה של פקחי החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון בקניון הזהב 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
אכיפת תקנות קורונה בקניונים/ראובן קסטרו
חנות בדיזנגוף סנטר, 15 בדצמבר 2021. ללא, אתר רשמי
"מי יפצה אותנו?". חנות קומיקס בדיזנגוף סנטר/אתר רשמי, ללא

מקניוני עופר נמסר כי הם מתכוונים לפנות לבג"ץ: "אנחנו חושבים שהחלטה כזו, להטיל אותה רק על קניונים, ולא על כל המסחר באופן גורף זו החלטה לא שוויונית, שיש בה אפליה, ולא רק שהיא לא תשיג את המטרה, היא תעשה בדיוק הפוך. כל אותם אלו שלא יוכלו להיכנס לחנויות בקניון יילכו לחנויות הרחוב ומרכזי המסחר הפתוחים ויצטופפו שם בחנויות קטנות, כמו בתחילת הקורונה שהיו תורים מפוצצים והתקהלויות, ומן הסתם שזה לא משהו שתורם אפידימיולוגית. חנות היא חנות, לא צריך להיות הבדל של החלת תו ירוק בין חנות ברחוב לחנות בקניון, ולכן בכוונתנו לפנות לבג"ץ".

בקניוני עופר ביקרו גם את נושא הצמיד: "אנחנו רוצים להדגיש שאנחנו גם נגד הסימון של אנשים שמבקשים שאנחנו נעשה עם הצמיד. זה לא תפקידנו ולא סמכותנו לסמן אנשים, בטח לא שנהיה היחידים בארץ - זו פגיעה בפרטיות, לא צריך לסמן בצורה פומבית את המצב הבריאותי או הרפואי של אף אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully