וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לעודד התחסנות: מחוסנים במנה אחת בלבד יורשו לקבל "תו ירוק זמני"

עודכן לאחרונה: 15.12.2021 / 15:50

בנט והורוביץ החליטו להנפיק מידית תו ירוק זמני למתחסנים במנה אחת בלבד. זאת על אף שבשנה האחרונה הבהיר שר הבריאות כי התו הירוק מעיד על חיסוניותו של אדם, המתקבלת לאחר 3-2 מנות בלבד. משרד הבריאות: "מדובר בהחלטה שקיבלו רה"מ ושר הבריאות, בתיאום עם גורמי המקצוע"

בווידאו: מסיבת עיתונאים של ראשי משרד הבריאותמ על זן האומיקרון/צילום: לע"מ, עריכה: אביעד בללי

במסגרת תקנות הקורונה החדשות עליהן החליטו היום (שלישי) ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ, הנוגעות לתו ירוק בקניונים ושינוי במדיניות הבידוד לשבים ממדינות אדומות, הוחלט גם על החלת תו ירוק זמני שיונפק מידית למתחסנים במנה הראשונה. התו הזמני יהיה בתוקף ל-30 יום, ואחריו, במקביל לקבלת מנת החיסון השניה, יזכו המתחסנים לתו ירוק קבוע. זכויות התו יחולו בכל הקשור לכניסה למקומות, וכי בכל הקשור לבידודים - מתחסנים אלו לא יחשבו כמחזיקי תו ירוק.

ההחלטה, המגיעה במטרה לעודד התחסנות אצל מי שטרם עשו זאת, באה בסתירה עם הצהרות ופעולות משרד הבריאות עד כה בנוגע לחיסונים ולתו הירוק. על אף שרמת המוגנות של מתחסנים במנה הראשונה היא נמוכה משמעותית מאשר ההגנה המתקבלת שבוע לאחר קבלת המנה השנייה - מועד הזכאות המקורי לקבלת התו הירוק - יוכלו המתחסנים במנה ראשונה להיכנס לכל המקומות עליהם חל תו ירוק למרות שאינם מוגנים בצורה מלאה מקורונה.

כיום, גם בני אדם שאינם התחסנו כלל זכאים להיכנס למקומות הפועלים תחת התו הירוק בהצגת בדיקת קורונה שלילית בלבד. אולם, אלה שהתחסנו במנה אחת בלבד יהיו זכאים לתו ירוק ולא יצטרכו להציג בדיקה, למרות שאינם מוגנים באופן מלא מהנגיף.

מסע"ת | ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ, וראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס אודות הוריאנט החדש. קריה, ת"א 26 בנובמבר 2021. מוטי מילרוד, פול
סותרים את עצמם? הורוביץ, פרופ' אש ובנט/פול, מוטי מילרוד

עם פתיחת מבצע חיסוני הבוסטר בקיץ וההחלטה לשלול תו ירוק ממחוסנים שעברו חמישה חודשים מאז שקיבלו את המנה שניה, הסביר שר הבריאות ניצן הורוביץ כי "התו הירוק בא להעיד שאדם בטוח בצורה מסוימת, וברגע שאנחנו יודעים שאחרי תקופת זמן החיסון מאבד ממועילותו אז גם אין הצדקה לתת תו ירוק למי שלא מקבל חיסון נוסף".

עד כה, זכאות לתו הירוק התקבלה רק שבוע לאחר קבלת מנת החיסון השניה של פייזר או מודרנה. זאת, בשל רמת מוגנות נמוכה יחסית מהנגיף המתקבלת לאחר המנה הראשונה בלבד. בעבר אף דווח על מקרי הידבקות ואף מקרי מוות של מחוסנים שקיבלו את המנה הראשונה בלבד. בהמשך הוחלט על ביטול הזכאות לתו הירוק למחוסנים בשתי מנות שעברו חמישה חודשים מאז קיבלו את המנה השנייה. הזכאות לתו ירוק ניתנה למחוסנים במנת הבוסטר, מחלימים שהתחסנו במנה אחת, וכן מחוסנים חדשים בשתי מנות, שעבר שבוע מאז קיבלו את המנה השנייה, כפי שהיה נהוג מתחילת מבצע החיסונים.

בעבר, נחשבו תלמידי תיכון וחטיבות הביניים שקיבלו את מנת החיסון הראשונה למחוסנים. זאת, לפני פתיחת שנת הלימודים, אז החליט ראש הממשלה בנט כי כיתות שבהן היקף התלמידים שקיבלו את זריקת ההתחסנות הראשונה יהיה נמוך מ-70% - ילמדו באופן מקוון. אולם, זריקה זו לא העניקה תעודת תו ירוק ליתר הפעילויות, אלא אפשרה לתלמידים להגיע למוסדות הלימוד. כמו כן, החל מ-30 בספטמבר היקף ההתחסנות למתווה זה נמדד ביחס לשתי זריקות התחסנות.

ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר כי "מדובר בהחלטה שקיבלו רה"מ ושר הבריאות, בתיאום עם גורמי המקצוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully