וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנת הקורונה, המשפחות השכולות חזרו לפקוד את קברי יקיריהן

בשנה שעברה הוטלו שלל הגבלות ביום הזיכרון, מחשש להתפשטות התחלואה: צירי הגישה לבתי העלמין נחסמו, הטקסים נערכו באופן סמלי והמשפחות התבקשו שלא להגיע אליהם במהלך היום. עם דעיכת המגיפה, הוחלט השנה כי לצד כל קבר של נופל יעמוד חייל, שיקבל את פני המשפחות האבלות

בווידאו: יום הזיכרון לחללי צה"ל תשפ"א - 43 חללים נוספו הנה למניין הנופלים/צילום: ראובן קסטרו, ניב אהרונסון, משרד הביטחון, לע"מ, קונטקט ורויטרס, עריכה: עמית שמחה

המשפחות השכולות פקדו היום (רביעי) שוב את קברי בניהן ובנותיהן חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. זאת, לאחר שבשנה שעברה נאסר עליהן, על פי החלטת הממשלה, לעלות לקברי יקיריהן ולאתרי ההנצחה השונים עקב התפרצות נגיף הקורונה.

השנה הובהר כי יתאפשרו ביקורי המשפחות בבתי העלמין, גם למי שאינו נושא תו ירוק, ובצה"ל הוחלט כי לצד כל קבר של נופל יעמוד חייל, שיקבל את פני המשפחות השכולות.

משפחות שכולות מבקרים את יקיריהם בקרית שאול, תל אביב 14 באפריל 2021. תומר נויברג, פלאש 90
משפחות שכולות בבית העלמין בקרית שאול, תל אביב, הבוקר/פלאש 90, תומר נויברג
טקס יום הזיכרון בהר הטייסים  14 באפריל 2021. ראובן קסטרו
טקס יום הזיכרון בהר הטייסים, הבוקר/ראובן קסטרו

בשנה שעברה החליטה הממשלה למנוע תנועה מחוץ לערים במהלך יום הזיכרון, למעט למקום העבודה ולקניות חיוניות. במסגרת זו, המשטרה נקראה גם לסגור את צירי הגישה לבתי העלמין. זאת, בין היתר, מתוך חשש לבריאותם של ההורים השכולים, רבים מהם בקבוצת הסיכון.

תחת זאת, המשפחות השכולות התבקשו לעלות לקברים לפני יום הזיכרון ובאופן מצומצם, בהתאם להגבלות הריחוק החברתי. בהתאם, טקסי זיכרון סמליים בלבד התקיימו, בהשתתפות מספר קטן של חיילים וללא קהל.

משפחות שכולות מבקרים את יקיריהם בקרית בית העלמין, צפת 14 באפריל 2021. דוד כהן, פלאש 90
משפחות שכולות פוקדות את קברי יקיריהן בצפת, הבוקר/פלאש 90, דוד כהן
טקס לזכרם של החללים הדרוזים. עוספיה  14 באפריל 2021. יואב איתיאל
טקס יום הזיכרון לחללי העדה הדרוזית, עוספיא, הבוקר/יואב איתיאל
טקס יום הזיכרון בהר הטייסים  14 באפריל 2021. ראובן קסטרו
טקס יום הזיכרון בהר הטייסים, היום/ראובן קסטרו

התנהלות הממשלה בנושא עוררה ביקורת רבה בקרב המשפחות השכולות, שזעמו על העיכוב בקבלת ההחלטה בעניין זה. עם זאת, הארגונים השונים גיבו את ההחלטה הסופית. "אלו ימים לא פשוטים עבור כולנו בהתמודדות עם נגיף הקורונה, אך מי כמונו יודע שהדבר הנכון בעת הזו הוא לשמור על החיים", אמרה אז תמי שלח, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully