וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות על פתיחת המשק: "הדיונים נגועים בבהלת הבחירות"

פרופ' לוי התייחס בריאיון ל-103FM להחלטת הממשלה לאשר את הפעימה השלישית של ההקלות, שלושה שבועות לפני פתיחת הקלפיות, ואמר כי "יש לנקוט במשנה זהירות, מקווה שלא נלך אחורה". על האפשרות לסגר רביעי: "לא ירדה מהפרק"

בווידאו: נתניהו קורא להשיב ללימודים את כיתות ז'-י' ומגדיר את ההפרות בפורים בלתי נסבלות/מערכת וואלה!

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר היום (שלישי) כי ייתכן שההחלטות בקבינט הקורונה מתקבלות משיקולים פוליטיים, ברקע הבחירות לכנסת ה-24. בריאיון ל-103FM לוי התייחס גם לאפשרות של החזרת ההגבלות, למרות הפתיחה הצפויה ב-7 במרץ.

"כולם סבורים שכל הדיונים האלה מושפעים ונגועים בבהלת הבחירות ומושפעים מהדבר הזה", אמר בתגובה להחלטת השרים להמשיך לפעימה השלישית של ההקלות, שתיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב. "ללא ספק יושבים ומקבלים את ההחלטות שרים שכל אחד מייצג גם את ענייניו ואת המשרד עליו הוא מופקד. יכול להיות שדברים באים גם מתוך אג'נדה או מחשבה פוליטית גם".

פרופ' לוי נשאל אודות שינוי בעמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתיישר עם העמדה המנוגדת לזו של המומחים. הוא השיב: "משרד הבריאות הביא אתמול לדיון את הפעימה השלישית כפי שהיא ב-7 במרץ".

השלב הבא בהקלות - החל מיום ראשון

  • לימודים בכיתות ז'-י' בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות
  • בתי קפה
  • מסעדות קטנות
  • מסעדות (בהזמנה מראש)
  • מלונות
  • גני אירועים
  • כנסים
  • אטרקציות
  • התקהלות של 20 איש בפנים ו-50 בחוץ - מלבד בערים אדומות

עוד בוואלה!

הקורונה העלתה את התמותה ב-10%, תוחלת החיים ירדה בחודשיים

לכתבה המלאה
חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות. ראובן קסטרו
"יכול להיות שדברים באים מאג'נדה". פרופ' לוי/ראובן קסטרו

למרות מגמת הפתיחה ומבצע החיסונים שממשיך להתנהל, מנכ"ל משרד הבריאות לא שולל מצב בו יוחזרו הגבלות נוקשות, וקשר זאת באפשרות שההחלטה על פתיחה מושפעת מהבחירות. "סגר רביעי לא יורד מהפרק או הגבלות בצורה כזאת או אחרת איננן יורדות מהפרק", אמר.

"שרי הממשלה יחד עם ראש הממשלה דנים בהצעות שאנחנו מביאים לא מהיום ולא מאתמול. אני מניח שהם מונעים מאג'נדות כאלו ואחרות, אנחנו מביאים את הדברים כמו שאנחנו רואים אותם לרבות אתמול בפעימה השלישית. האם הבחירות יגרמו לדברים אחרים? ימים יגידו".

אתמול, לפני ההצבעה בממשלה על ההקלות, משרד הבריאות עדכן כי מקדם ההדבקה בקורונה עלה ל-1. המדד, המציג את המספר הממוצע של אנשים שיידבקו מאדם אחד בהעדר אמצעי הגנה, משמש ככלי מרכזי למקבלי ההחלטות. אולם מומחים סבורים כי ייתכן שה-R הוא אינו המדד הטוב ביותר למצב התחלואה, ויש צורך להתחשב במשתנים נוספים.

פרופ' לוי התייחס לכך ואמר כי "אנחנו עושים חישובים אחרים שבכללם זה גם כמה חולים קשים, כמה מונשמים, כמה נפטרים. אנחנו רואים מדי יום. מקדם ההדבקה אומר כמה אנשים כל חולה ידביק, במקום בו אדם חולה עם מקדם הדבקה 1.3 ייצא לרחובות הוא ידביק 1.3 אנשים. אנחנו עדיין לא נמצאים בחסינות עדר, לא יכולים לומר שאנשים אל יידבקו. יש לנו רק כ-30%-20% מהצעירים מאוד מחסונים, רק 60% מבני ה-40 שמחוסנים".

הוא ציין כי למרות עליית ה-R הנתונים מעודדים. "אתמול היה ה-R על 1, נכון שמספר החולים קשה ירד, והוא תחת 800, היינו כבר על 1,200 בשיא הגל השלישי. מספר המונשמים על 240, ללא ספק נתונים מעודדים. אבל בכל זאת לא להתעלם".

עמדות חלוקת הצמיד האלקטרוני, נתב"ג, 1 במרץ 2021. קינן כהן
"חוששים מפתיחה רבתי". עמדות חלוקת הצמיד האלקטרוני, אתמול/קינן כהן

מנכ"ל משרד הבריאות גם התייחס לחשש מפני אכיפת השבים לישראל. לדברי לוי, "בסיפור נתב"ג אנחנו עומדים במקום בו אנחנו חוששים מפתיחה רבתי, אנחנו חושבים שצריך לבודד את הבאים. מנגנון הבידוד לא פשוט, אנשים לא חפצים ללכת למלוניות ורוצים להיות יותר בבתים וגם שם אם לא מקיימים את חובת הבידוד הדבר יכול להביא למוטציות או להדבקה. אנחנו במקום שעדיין צריכים להיות זהירים ולאכוף את חובת הבידוד בכל דרך".

יום לאחר תחילת פיילוט הצמידים האלקטרוניים הוא הבהיר כי "אנחנו מתקדמים בהיבט החקיקה וברכש של צמידים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully