וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לעמדת גלנט: נתניהו יתמוך בהחזרת הלימודים בכיתות ז'-י' ביום ראשון

ראש הממשלה ומשרד הבריאות צפויים לתמוך בחזרת הכיתות החל מתחילת שבוע הבא. זאת, על אף עמדת שר החינוך, שתומך בהחזרת מערכת החינוך בערים ירוקות, צהובות וכתומות בהירות החל ממחר. נתניהו: "ההפרות בציבור החילוני והחרדי הן בלתי נסבלות"

בווידאו: נתניהו קורא להשיב ללימודים את כיתות ז'-י' ומגדיר את ההפרות בפורים בלתי נסבלות/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לתמוך בחזרה ללימודים של כיתות ז'-י' ביום ראשון, במועד המקורי אותו הגדיר משרד הבריאות במתווה היציאה מהסגר. זאת, בניגוד לעמדת שר החינוך, יואב גלנט, שתמך בהחזרת הלימודים החל ממחר.

בעקבות הפרות הסדר ההמוניות שנרשמו במהלך חג הפורים, במשרד הבריאות לא צפויים להתפשר על החזרת כיתות ז'-י' כבר השבוע בערים הירוקות, הצהובות והכתומות המוחרגות, כפי שהכריזו אמש שר החינוך וראש הממשלה. גורם ממשלתי אמר כי ראש הממשלה צפוי לתמוך בעמדת משרד הבריאות בנושא.

בפתח ישיבת הממשלה, אמר נתניהו כי "ההפרות בציבור החילוני והחרדי הן בלתי נסבלות. אנחנו דנים היום על הפעימה השלישית ליציאה מהסגר. רוצים לאפשר את הפתיחה של מערכת החינוך בכיתות ז'-י' בערים עם אחוז מתחסנים גבוה, ורוצים להשתמש בדרכון הירוק לפתיחת המשק".

תלמידים חוזרים ללימודים, חטיבת ביניים השרון, רעננה, 6 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
ראש הממשלה צפוי לתמוך בחזרה ללימודים של כיתות ז'-י' ביום ראשון/ראובן קסטרו

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס בישיבה להחלטה להאריך את שנת הלימודים, וטען כי על המורים להיות מפוצים בהתאם. "המורים עבדו קשה גם בתקופת הקורונה, צריך לתת להם את הפיצוי הנאות ויחד איתם להתקדם קדימה ולצאת לדרך", אמר.

בנושא הישראלים התקועים בחו"ל, אמר גנץ כי "אנחנו צריכים לגרום למצב שישראלים חוזרים הביתה. אין איסור במדינות אחרות לאזרחים לחזור לארצם. אני רוצה שהמיתאר שיקבע היום יקודם" הוא הוסיף שצריך לאפשר לכל מי שרוצה לחזור על בסיס ביצוע בדיקות קורונה ובידוד.

זמן קצר לפני ישיבת הממשלה, פרסם שר החינוך בחשבון הפייסבוק שלו סרטון בו הוא אומר כי "משרד החינוך ערוך ומוכן להחזיר את תלמידי ותלמידות ז'-י' בערים הירוקות, הצהובות והכתומות-בהירות החל ממחר, יום ג', 1 במרץ". גלנט הדגיש כי הוא מאמין שהממשלה תאמץ את הצעתו.

במקביל, אישרה הממשלה הצעת חוק המקצה לציבור הנכים מענק של 562 מיליון שקלים עבור המחצית הראשונה של שנת 2021. גובה המענק יקבע בהתאם לסוג הקצבה, רמת הזכאות של הנכה במהלך שנת 2020, כפי שתואם עם ארגוני הנכים.

אתמול הודיע נתניהו על הארכת שנת הלימודים עד לסוף חודש יולי. עם זאת, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע כי החינוך העל-יסודי יסתיים כסדרו, ב-20 ביוני. גם מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, הבהירה כי שנת הלימודים תסתיים בחודש יוני.

"הפתיחה המדורגת של הלימודים תתבצע בימים הקרובים בערים הצהובות והירוקות בכיתות ז'-י'", אמר נתניהו בהצהרה במשרד החינוך בירושלים. "בנוסף יש צורך להשלים את הפערים בחינוך ולכן אנחנו מביאים מתווה עקרוני להארכת שנת הלימודים גם בחודש יולי. נשמור בקפדנות על זכויות המורים, נדאג לתשלום מלא עבורם. זה מה שנדרש כדי לתת לילדי ישראל את מה שמגיע להם".

בהצהרה השתתפו גם גם שר האוצר ישראל כץ, שר החינוך יואב גלנט, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי, יו"ר ארגון המורים ארז ויו"ר הנהגת ההורים הארצית מירום שיף. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, לא נכחה בהצהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully